Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Heb een setje luchtfilters besteld en binnengekregen. Ik weet dat vervangen bij de AT niet een 5 min. klusje is, zoals bij veel andere motoren. Heeft iemand hier al eens de tank en het plastic eraf gehaald?
 
Heb een setje luchtfilters besteld en binnengekregen. Ik weet dat vervangen bij de AT niet een 5 min. klusje is, zoals bij veel andere motoren. Heeft iemand hier al eens de tank en het plastic eraf gehaald?

Ik meen dat er iemand een filmpje van gemaakt heeft op YouTube zou je eens moeten zoeken.

Dan heb je beeld en toelichting
 
Ik meen dat er iemand een filmpje van gemaakt heeft op YouTube zou je eens moeten zoeken.

Dan heb je beeld en toelichting
Ik heb er wat gevonden, nog niet van de Adventure Sports, maar misschien maakt dat niet al teveel uit.
Hoopte eigenlijk op iemand die zegt “Valt heel erg mee. Als je het zus en zo doet is het in een kwartiertje gefixt!” ;)

Edit 30-12: vanmiddag de filters vervangen, als je eenmaal doorhebt hoe de plastic delen eraf moeten, is het simpel. Zoals met zoveel zaken. Denk dat er geen verschil is met de gewone AT qua demonteren, ondanks dat eea er iets anders uitziet. Airbox was een heel klein beetje vettig aan de binnenkant, verder brandschoon.

706436C8-C289-4D0B-A577-924F93418958.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vraagje over de CRF1000. Ik wil een druppelader kabeltje vast aan de accu van mijn Africa Twin maken maar als ik dat doe dan kan het klepje/kastje dat voor de accu zit niet meer dicht vanwege de zekeringhouder. Is daar een oplossing voor anders dan de zaag er in zetten ? Ik vraag me trouwens toch af waar dat kastje voor dient want als je het wil openen moet je eerst de twee boutjes los draaien. Beetje vreemde constructie. Maar goed weet iemand of er alternatieven voor het kastje voor de accu zijn ?
 
@Radjan Dat probleem had ik ook. Weinig ruimte en in een kastje gaten maken op die plek leek me niet handig.

Onder de buddyseat zit een 6 polige connector waarvan er 2 draden naar je accu gaan.

Ik heb destijds dit plaatje gemaakt:

19A094ED-D50F-414E-AD76-219CFE70646D.jpg


Je ziet van linksboven naar rechtsonder:

* Massa
* Constante plus
* Geschakelde plus via contact

Ik heb op de bovenste 2 de laadconnector aangesloten en dat werkt al een jaar uit de kunst (let op als je een Li-accu hebt dat je geen normale lader gebruikt).
Het mooist is via een passende stekker (Sumitomo HM090 6 pin). Op Ali kun je die vinden.

2F8B6DB0-938B-4395-841F-28B3EB2E6E3C.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de updraft deflector van Artii gemonteerd, had deze nog in de favorieten staan nav een eerdere tip van @P@trick.
Er ligt momenteel een berg zout op straat, komende week genoeg regen om het weg te spoelen en dan maar eens uitproberen.

496834CB-12A5-44C6-9347-8E92BC72DC1B.jpeg


814802C7-D9F9-43FC-A066-2430DA3154C1.jpeg


5D4EEE78-079C-4A89-8695-C1D262C56632.jpeg


Weet niet zeker of de 2 meegeleverde afstandhouders goed zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Gisteren de updraft deflector van Artii gemonteerd, had deze nog in de favorieten staan nav een eerdere tip van @P@trick.
Er ligt momenteel een berg zout op straat, komende week genoeg regen om het weg te spoelen en dan maar eens uitproberen.

Bekijk bijlage 1727339

Bekijk bijlage 1727343

Bekijk bijlage 1727344

Weet niet zeker of de 2 meegeleverde afstandhouders goed zitten.
Staat hier bij mij ook nog bij de favorieten haha. Samen met die kleine marsellus zijtasjes. Laat vooral weten wat je ervaring er mee is!
 
@OSJ Zal het zeker hier melden. Maar kan even duren: komende tijd is het slecht weer.
Het viel me wel op dat je eigenlijk niet heel veel open ruimte ermee afdekt... Ben benieuwd hoe het werkt.
Het kleine opzetruitje ben ik nog steeds blij mee. Dat maakt een berg uit.
 
Hallo allemaal,
Over een paar maand ga ik hopelijk weer een weekje naar zuid Duitsland/Oostenrijk om daar de twin uit te laten.
Nu heb ik hier alleen nogal wisselende verhalen over gehoord qua wat er aan controles is op geluid en welke gevolgen dat heeft.
Ik rij met een leovince met db-killer en e-keur op m'n 2016 AT.
Uitlaat is goed hoorbaar maar niet aso.
Nu zei een collega dat je dan alsnog problemen kan krijgen ivm teveel geluid?
En dat je dan gelijk je motor kan laten staan? Heeft iemand ervaring met Duitsland Oostenrijk en dit soort dingen?
Alvast bedankt
 
Heb je nog een originele uitlaat? Dan die erop zetten.
Om eerlijk te zijn weet ik niet wat de laatste ontwikkelingen zijn op dat gebied de afgelopen 3 jaar, maar het was in Dld altijd zo dat als je een db-killer in je e-keur uitlaat had zitten kon je gewoon doorrijden. Ze deden nog wel een meting en zoeken naar de "e" op de demper.
Als je geluid niet in orde was kon je de motor laten staan.
Ooit aangehouden met een stel vrienden die geen db-killer erin hadden, maar wel bij zich, mochten het ding er in draaien en verder rijden. Wel met een boete rijker.
 
Precies van Joostst zegt.
In Duitsland kan er actief op gecontroleerd worden. Ook ik ben samen met de buurman eens aangehouden voor zo'n controle.
Hij had er een Akra (fabrieks accessoire) onder zitten. Ik een origineel. Bij mijn buurman werd zeer actief gezocht naar het e-keur. Toen na lang zoeken gevonden was (stond op een rare plek), mochten we verder rijden.
 
Laat vooral weten wat je ervaring er mee is!
Pas vanmiddag aan rijden toegekomen na wekenlang pekel en een weekje vakantie, het lijkt erop dat de deflector nog wat turbulentie wegneemt. Maar het grootste verschil maakte het opzetruitje een tijd geleden.
Het ziet er in ieder geval wel uit alsof het bij de AT past, het is geen Ali-universeel-prul.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Omdat ik na een lange rit nog wel eens last heb met de koppeling (spier-/gewrichtspijn in linkerhand) dit accessoire besteld bij Altrider. Kende die tent niet, maar kwam hem tegen op het AT forum:

67D8D3EB-898E-4C93-9FD9-864EFE815DA9.jpeg

(Niet mijn foto/motor)

Nog niet binnen, ben benieuwd of het helpt. Op vorige motoren heb ik wel eens zo’n Ali-dingetje voor bij de koppelingshendel gehad, dat werkte op zich ook prima, hoewel ik me wel vaak afvroeg hoe lang het heel zou blijven.
(Dat soort dingen gaan altijd op het meest ongelegen moment, ver van huis dus, stuk :))
 
ik heb weinig last van vermoeidheid omdat ik onderweg vooral veel met de quickshifter werk.
maar de koppeling gaat vrij zwaar en daardoor naar mijn idee minder met gevoel, merk je ook dat je meer fingerspitzengefuhl hebt voor de koppeling met zo'n armpje?
 
Wat doet dit precies?
Maakt het de lengte van de arm anders?
Ik kon de manier waarop het werkt nergens vinden. Het kan een iets langer armpje zijn of een soort hefboompje in het ding zelf, dat zorgt voor een lichtere bediening. Uiteraard wel met een langere koppelingsbeweging bij het stuur, of een iets mindere koppelingsslag.
Ik had ook last met koppelen na lange ritten. Kon de hendel dan bijna niet meer inknijpen. Heb daarom onlangs een DCT gekocht. Echt een genot.
Dat is de mooiste én meteen de duurste oplossing ;)
Maar die ervaring heb ik ook. Als je nog 80 km moet rijden met flink wat geschakel, dan is het op een zeker moment bijna niet meer mogelijk om te ontkoppelen, hoe graag je ook wil.
Heb wel tijdens de winteravonden op de bank voor de TV geoefend met zo’n knijper van de Action, dat helpt wel een heleboel. Het moment waarop het echt moeilijk wordt, is wel een paar uur naar achter geschoven daardoor.

770474F6-D96E-4308-95E2-F294DEF13C78.jpeg

ik heb weinig last van vermoeidheid omdat ik onderweg vooral veel met de quickshifter werk.
maar de koppeling gaat vrij zwaar en daardoor naar mijn idee minder met gevoel, merk je ook dat je meer fingerspitzengefuhl hebt voor de koppeling met zo'n armpje?
Dat moet ik nog ondervinden. Ook vandaag is hij niet binnengekomen. Ik ben AliExpress-leveringen gewend die makkelijk 6 weken duren tegenwoordig, binnen NL daarentegen is het normaal om de volgende dag of uiterlijk de dag daarna de spullen in huis te hebben. Ik post m’n bevindingen hier uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Met een verlenging maak je wel minder slag op je koppelings armpje waardoor de koppeling minder vrij komt met schakelen.
Ik heb daarom een hydraulische koppeling van Magura gemonteerd. ( wordt ook door KTM gebruikt ).
Werkelijk een veel lichtere en een beter gevoel met koppelen.
 

Bijlagen

  • thumbnail_20191101_185403[1].jpg
    thumbnail_20191101_185403[1].jpg
    247,1 KB · Weergaven: 28
  • thumbnail_20191101_185432[1].jpg
    thumbnail_20191101_185432[1].jpg
    158,4 KB · Weergaven: 31
Terug
Bovenaan Onderaan