Honda CB 400 N café racer project

Dat Zou kunnen nop. Het zijn verstelbare clip ons van tomaselli maar als ik ze lager zet of omdraai komen ze tegen de tank, vandaar dat ze niet zo schuin naar beneden staan, als het dat is wat je bedoelt ? En als ik nog lager ga gaan dan gaat mijn rug zeer doen vrees ik :) Grtz
 
Laatst bewerkt:
Dat is idd wat ik bedoelde. Ze lijken een beetje vreemd omhoog te wijzen ipv naar beneden.
 
Laatst bewerkt:
Het zou kunnen dat hij leuker staat met de clip ons omgekeerd, maar ga ze zo laten staan voorlopig, om mijn rug een plezier te doen :)



Vandaag de remleiding aangekregen.

33a9bgy.jpg


2cr0ebc.jpg


Enkele ogenblikken later :

fmtd15.jpg



Mijn zelf geknutselde ontluchtingstool, werkt ongelofelijk goed, tot nu toe elke rem mee ontlucht gekregen :

30dcbwj.jpg



En het laatste kleine beetje lucht, die komt er mogen mee uit als ik deze weer losmaak :

2hdmtle.jpg



En dan mag nu zo stilaan de zon komen... dan kunnen we eindelijk :]

10wpk3p.jpg


Groeten !
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even doorgeklust aan de CB.

Ik had de originele velgen nog liggen in de schuur bedacht ik me, en ja, daar lag een prima band op; Nog maar 4 jaar oud volgens de code. Band er vandaag af gehaald en ga hem volgende week laten monteren. Zal hij leuk vinden, wat een verschil, de band die er nu op ligt is wel heel versleten :

103aq69.jpg


Dan ben ik aan de slag gegaan met de elektronica. Alles hing onder het zadel vastgemaakt maar er zat geen plaat ofzo tussen. Vuil ( en eventueel water ) kwamen dus allemaal op de elektronica terecht.

In karton een voorbeeld uitgesneden (rechts) en dan een aluminium plaatje op maat laten maken (links)
6dze3t.jpg


Elektronica voor :

j7t6l1.jpg


Plaat gemonteerd en alles vastgemaakt :

34rf81j.jpg


Gaatje geboord in de accubak op het frame :

ieoy77.jpg


De richtingaanwijzers hingen voordien bovenaan de schokdempers vastgemaakt. Dit is wat beter weggewerkt en hangt beter vast :

2ufdp9i.jpg


En dat geeft dit :

faol86.jpg


qnl3qs.jpg


Als ze niet branden zie je ze ook niet zitten trouwens.


Groeten !

2znpnhd.jpg
 
Vandaag en gisteren de laatste klusjes aan de CB gedaan !

- Nieuwe achterband gestoken (wegens gebrek aan een deftige werkplaats,even creatief geweest)
25z2v7a.jpg


zksq2s.jpg


Bandje ging er eigenlijk vlot af en op, één binnenband gesloopt bij het opleggen maar ik had gelukkig een reserve. Dat kunnen we ook weer _O-

Verder heb ik de ketting nog korter gemaakt, hij stond helemaal tot het einde gespannen en is nieuw dus hij moest wat korter.

Heb ook werk gemaakt van de carter ontluchting, de slang hing voordien gewoon los en wil vermijden dat er vuil in het blok komt. Dus even creatief geweest met een filter :

2zgbz8l.jpg


En daar hangt hij :

30mvixg.jpg



En dan heb ik nog een allerlaatste aanpassing gedaan, op jullie aandringen... De clip ons toch maar omgedraaid. Zit nu iets krommer dus even afwachten of mijn rug het kan verdragen. Het staat echt wel véééél leuker :

Even alles uit elkaar

hs7q5k.jpg


Clip-ons omgedraaid :

3166jk7.jpg


Heb een aantal dingen moeten aanpassen zoals de koplamp die lager moest en nog een aantal kleine dingen, maar het past *O*

En dan maar even gaan testrijden Foto's schieten !

14qnhe.jpg


qprrec.jpg


2hquki0.jpg


Ik ben echt blij met het eindresultaat !
Het is exact geworden wat ik in gedachten had !
En dat zonder enige technische opleiding :}

Zal zodra het weer beter is waarschijnlijk nog wat plaatjes maken, waar blijft de zon ??? Ik wil :] :] :] :]

Groeten !
 
Staat een stuk beter zo ! Koplamp zou nog iets lager mogen (vergeef me m'n gezeur) als ik heel eerlijk ben. Mooi resultaat in ieder geval !
 
Nog een leuke foto gevonden trouwens,
Zo was de moto bij één van de vorige eigenaren. Veel weet ik er voor de rest helaas niet van, buiten dat de naam van man Walter of Walther is en dat hij ïn België woont. Stond op het zitje geschreven + er staat een W in het blok gegraveerd :)


2yovmsh.png
 


En hoe ziet hij er nu uit ? Is wel een leuke basis.
Op deze manier hoeven we gewoon niet nog meer originele honda's met grof geweld te verbouwen *O*
 
Hallo Stinuswr,
Knap projectje, keurig eindresultaat!
Aangezien je de originele wielen niet hebt gebruikt: heb je deze nog? Zoja kan ik die van je overnemen?
Ik heb ook eenzelfde motor alleen het achterwiel is niet van dezelfde reeks als het voorwiel zodat ze van elkaar afwijken, en dat wil ik dus oplossen.
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Gr.
 
Hallo Stinuswr,
Knap projectje, keurig eindresultaat!
Aangezien je de originele wielen niet hebt gebruikt: heb je deze nog? Zoja kan ik die van je overnemen?
Ik heb ook eenzelfde motor alleen het achterwiel is niet van dezelfde reeks als het voorwiel zodat ze van elkaar afwijken, en dat wil ik dus oplossen.
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Gr.


Je hebt pb ! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan