honda cb 500 x

@Salami Heb je de valbeugels al binnen? Ik ben erg benieuwd naar je eerste indruk!
Ik had zelf eigenlijk besloten de givi’s te bestellen, maar ik kan ze op het moment nergens vinden. Overal uitverkocht of levertijd onbekend. De hepco’s zien er op zich ook wel goed uit, dus twijfel om die dan maar te bestellen.

Motortje heeft gister zijn 12k beurtje gehad en staat er weer helemaal netjes bij, geen gekke dingen gelukkig dus ik kan er weer een jaartje tegen!
Jazeker zijn ze binnen, ze zitten er al op ook!
Ze voelen zeer solide aan, maar ik heb ze nog niet getest :+
Als ik het niet vergeet zal ik later vandaag een plaatje posten ;)
 
Grappige bijkomstigheid wbt de valbeugels;
Mijne (of ik) had weinig last van trillingen waar je nogal eens over leest.
Nu zitten de beugels er een weekje op, en het is nog minder geworden. Er waren al weinig trillingen, en nu dus nog minder. Wel zat er behoorlijk spanning op de bouten waarmee het blok in het frame hangt, dat was goed merkbaar bij het losdraaien. Bouten zijn nadien trouwens wel weer netjes met de momentsleutel aangedraaid.
 
Mooie kleurstelling ! Waarom verkoop je deze motor? (Gelukkig rijdt mijn Africatwin 750 weer helemaal prima, maar ik vind de cb500x zeker een gave motorfiets)
 
Grappige bijkomstigheid wbt de valbeugels;
Mijne (of ik) had weinig last van trillingen waar je nogal eens over leest.
Nu zitten de beugels er een weekje op, en het is nog minder geworden. Er waren al weinig trillingen, en nu dus nog minder. Wel zat er behoorlijk spanning op de bouten waarmee het blok in het frame hangt, dat was goed merkbaar bij het losdraaien. Bouten zijn nadien trouwens wel weer netjes met de momentsleutel aangedraaid.

Dankjewel! Dan denk ik dat ik die ook maar ga bestellen! Ik heb sowieso al niet veel last van trillingen, of dat aan de motor ligt of aan mij weet ik niet... 😊
 
Was het alweer vergeten :$
Jammer genoeg geen plaatje van de Honda in een fraai landschap oid :+
 

Bijlagen

  • 20200420_135324.jpg
    20200420_135324.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 55
  • 20200420_135313.jpg
    20200420_135313.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 50
  • Leuk
Waarderingen: luwe
@Bathman vanwaar die keuze om van NC naar CB te gaan? Ik heb namelijk voor aankoop van mijn NC ook getwijfeld of de CB niet iets voor me zou zijn.
Gefeliciteerd met je CB500X !
De NC750X is ongeveer 25kg zwaarder en heeft, volgens de specificaties maar 7 PK meer Dan de CB500X. De lange slag motor draait bij 100 km/uur ongeveer 3.200 toeren/min. In het gebied Daaronder, tussen 70/100km/uur, kun je niet prettig in de 6e versnelling rijden omdat de motor dan onvoldoende kracht levert. Dat wordt nog erger als je tegenwind hebt op de snelweg. De CB500X moet veel hoger in toeren gereden worden en je kunt boven de 60km/ uur prima in de 6e versnelling rijden. De CB is lichter en stuurt ook lichter. Ik heb in ieder geval een stuk meer plezier met de CB500X (maar ik mis wel de opbergruimte in de tank, de “frunk”)
 
@Bathman, bedankt voor je antwoord. Mijn andere motor is een st1100, dus de nc voelt al als een moutainbike :)
Maar ik snap je keuze, ik had er misschien toch een proefrit aan moeten wagen, maar ik was eigenlijk verkocht door de dct en frunk.
 
Voor mij erg practisch mijn laptop en spulletjes kunnen erin, en geelast van bij het rijden. Hoef dus niet als een pizzakoerier rond te rijden :+
 
Voor mij erg practisch mijn laptop en spulletjes kunnen erin, en geelast van bij het rijden. Hoef dus niet als een pizzakoerier rond te rijden :+

Dat het bere praktisch is geloof ik direct, jammer dat het niet meer wordt toegepast. Maar de naam "frunk" was ik nog niet tegengekomen ;)
 
gefeliciteerd ik heb de zwarte 2019 en 13000 km en binnen kort weer een buurt
valbeugel van model 2013 pas gemaakt ben lasser hepco beker prima
van transalp 700 2009 naar cb 500 2013 tweedehands gekocht twee jaar gehad
ook de koffers en top koffer en bij Louis Duitsland onderplaat gekocht
en drie weken k70 banden voor afroad had liever k60 maar past niet
 
Laatst bewerkt:
Vanaf vandaag ben ik officieel cb500x loos, heb m ingeruild voor een ducati scrambler, dusnik ga jullie verlaten :W
 
Vanaf vandaag ben ik officieel cb500x loos, heb m ingeruild voor een ducati scrambler, dusnik ga jullie verlaten :W

Life goes on he ;)
Maar gefeliciteerd hoor, mooie motor die Duc :9~
Ik heb al jaren een Italiaanse schone in het vizier, maar ik kies op het moment suprême toch elke keer weer voor de Japanse degelijkheid :')
 
gefeliciteerd ik heb de zwarte 2019 en 13000 km binnen kort weer een buurt
valbeugel van model 2013 pas gemaakt ben lasser hepco beker prima
van transalp 700 2009 naar cb 500 2013 tweedehands gekocht twee jaar gehad
ook de koffers en top koffer en bij Louis Duitsland onderplaat gekocht
maar waarom naar de 500
en drie weken k70 banden voor afroad had liever k60 maar past niet
Niet onaardig bedoeld, maarre...
Ik vind je bericht moeilijk leesbaar, iets minder telegram stijl zou het een stuk beter maken denk ik.
Je maakt best veel kilometers trouwens, 13000 is aardig wat.
 
Ik durfde het ook niet echt te zeggen......
Maar punten en komma's maken een tekst veel beter leesbaar. Je kunt het!
 
Goedemorgen,

Afgelopen woensdag de koop gesloten. Ik hoop over ca. 2 weken de trotse bezitter te zijn van een nieuwe rode CB500X. Met comfort pakket en Givi topkoffer.

Valbeugels en mistlampen wil ik er zelf op maken. Fijn dat er hier informatie over te vinden is.
Zodra ie er is zal ik een foto plaatsen.

Kan niet wachten!!
 
Ik durfde het ook niet echt te zeggen......
Maar punten en komma's maken een tekst veel beter leesbaar. Je kunt het!

Altijd moeilijk om zoiets te zeggen zonder lomp of bot over te komen. Zeker als het geschreven is komt het snel verkeerd over,
Goedemorgen,

Afgelopen woensdag de koop gesloten. Ik hoop over ca. 2 weken de trotse bezitter te zijn van een nieuwe rode CB500X. Met comfort pakket en Givi topkoffer.

Valbeugels en mistlampen wil ik er zelf op maken. Fijn dat er hier informatie over te vinden is.
Zodra ie er is zal ik een foto plaatsen.

Kan niet wachten!!

Gefeliciteerd!
Het wordt nog druk hier *O*
Binnenkort CB500X meeting? :P
 
  • Leuk
Waarderingen: luwe
Vanaf vandaag ben ik officieel cb500x loos, heb m ingeruild voor een ducati scrambler, dusnik ga jullie verlaten :W
Gefeliciteerd! Hele toffe motor, zo’n scrambler. Stiekem wil ik er ook ooit 1 😊

Goedemorgen,

Afgelopen woensdag de koop gesloten. Ik hoop over ca. 2 weken de trotse bezitter te zijn van een nieuwe rode CB500X. Met comfort pakket en Givi topkoffer.

Valbeugels en mistlampen wil ik er zelf op maken. Fijn dat er hier informatie over te vinden is.
Zodra ie er is zal ik een foto plaatsen.

Kan niet wachten!!

Gefeliciteerd! Leuk dat het hier gezellig druk word!
 
Ik heb trouwens nog een set voor & achterwiellagers en 2 sets balhoofdlagers voor de cb500x liggen model '13 tm '18, weet niet of ze ook op het nieuwe model passen.
Zijn gewoon nieuw in doos van Allballsracing.
Ook nog originele rem + koppelingshevel en evt een set sw motech storm handkappen met alu beugels.

Mocht iemand er interesse in hebben, laat maar weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan