honda cb 500 x

En dat rubber dan aan de onderkant van die verbreder bevestigen? Ik had met een volgeladen motor op vakantie al een bijna een paar keer dat de motor over de standaard heen dreigde te vallen, wel een stukje hout voor eronder meegenomen maar dat werkt toch niet heel praktische als je even langs de kant van de weg wil stoppen. Normaal zet ik hem eigenlijk bijna altijd op de middenbok maar met onverharde ondergrond is de zijstandaard toch wel fijner.
Een paar gaatjes door de standaardverbreder boren en het rubber daarop vastzetten met een paar moeren en boutjes. Je kunt de standaardverbreder (Bigfoot) ook zelf maken. Kijk maar eens op deze link en gebruik een beetje fantasie.
 
Een paar gaatjes door de standaardverbreder boren en het rubber daarop vastzetten met een paar moeren en boutjes. Je kunt de standaardverbreder (Bigfoot) ook zelf maken. Kijk maar eens op deze link en gebruik een beetje fantasie.
Haha leuk projectje, ik ga mn best doen en laat wel weten als het iets geworden is 👍
 
Afgelopen weekend, mooi weer... mijn vriendin wil even een rondje toeren op haar motor van een zeker Duits merk. Helaas net iets te lang stilgestaan zonder druppel lader, accu dood. Dus toen maar een rondje op de mijne met junior achterop.
Klein uurtje later, vriendin komt thuis, "ik wil ook zo'n motor ". :9~
Dus, wie weet binnenkort een tweede 500X in de garage :P
 
Wat een rust hier, heerlijk motorweer geweest de afgelopen dagen, niemand een ritje gedaan?
 
Vandaag nog een heerlijk ritje gereden! Weet een van jullie toevallig of ik deze oxidatie kan behandelen met belgom aluminium of dat ik de chroom versie nodig heb, of een heel ander middel mag ook
 

Bijlagen

  • IMG_20210227_180830.jpg
    IMG_20210227_180830.jpg
    106,7 KB · Weergaven: 26
Vandaag nog een heerlijk ritje gereden! Weet een van jullie toevallig of ik deze oxidatie kan behandelen met belgom aluminium of dat ik de chroom versie nodig heb, of een heel ander middel mag ook
Welk middel durf ik niet te zeggen, wel dat het een geduld klusje wordt 8)7
Pokkewerk |(
 
Vandaag nog een heerlijk ritje gereden! Weet een van jullie toevallig of ik deze oxidatie kan behandelen met belgom aluminium of dat ik de chroom versie nodig heb, of een heel ander middel mag ook
Ik ben dus niet de enige met oxidatie daar, enige nadeel is dat het bij mij een stuk erger is :(
 
Nou er wordt zeker heerlijk gereden daarom vanochtend maar vers rubber eronder gelegd...TKC70.
He Tonchi, een vraag over je bandenkeuze:
Aangezien het een semi offroad band is, neem ik aan dat je weleens offroad rijdt. Hoe bevalt dit op de CB500X? En hoe bevallen je banden?
 
Een paar gaatjes door de standaardverbreder boren en het rubber daarop vastzetten met een paar moeren en boutjes. Je kunt de standaardverbreder (Bigfoot) ook zelf maken. Kijk maar eens op deze link en gebruik een beetje fantasie.
Ik vond het wel inspirerend, ook maar eens aan de slag gegaan. Nu leeft mijne ook op grotere voet *O*
 

Bijlagen

  • 20210318_122642.jpg
    20210318_122642.jpg
    255,5 KB · Weergaven: 13
  • 20210318_122804.jpg
    20210318_122804.jpg
    186,9 KB · Weergaven: 12
Zo, dat ziet er strak uit! Mooier dan onze Australische motorvriend 👍
Ik heb dan ook de mazzel dat ik een zeer uitgebreide werkplaats ter beschikking heb 8-)
Alhoewel die Australische meneer ook aardig in z'n gereedschap zit...
Diezelfde man heeft trouwens nog veel meer filmpjes op YouTube staan, zitten leuke bij! :P
 
Mijn vrouw en ik hebben nu samen een NC700X, nu mijn kinderen wat ouder worden (en achterop kunnen) kijken we voor een tweede motor.

Nu denk ik aan:
NC750x
CB500x
KTM 390 adventure
Ducati Scrambler Desert Sled

Op dit moment denk ik, NC750, leuk, maar dan heb ik 2x dezelfde motor
CB500x, leuk, mag ook offroad
KTM 390, ook erg leuk, goed voor offroad, maar hoe goed voor een passagier?
Desert Sled, misschien wel heel erg leuk en geschikt voor passagier en offroad, maar is het echt veel leuker dan een CB500x of zijn het alleen de looks.

wat denken jullie (vooral ook van de KTM)?
 
Mijn vrouw en ik hebben nu samen een NC700X, nu mijn kinderen wat ouder worden (en achterop kunnen) kijken we voor een tweede motor.

Nu denk ik aan:
NC750x
CB500x
KTM 390 adventure
Ducati Scrambler Desert Sled

Op dit moment denk ik, NC750, leuk, maar dan heb ik 2x dezelfde motor
CB500x, leuk, mag ook offroad
KTM 390, ook erg leuk, goed voor offroad, maar hoe goed voor een passagier?
Desert Sled, misschien wel heel erg leuk en geschikt voor passagier en offroad, maar is het echt veel leuker dan een CB500x of zijn het alleen de looks.

wat denken jullie (vooral ook van de KTM)?
Ik zou voor een tweede NC 750 gaan. De CB500x is een fijne motor maar de NC750 heeft toch net iets meer in huis en ze kosten (nieuw) bijna even veel. De Ducati’s is een prachtige motor maar je gaat helemaal lek op het onderhoud. Sja en dan de KTM 390, daar heeft een passagier niet veel plek en ook geen comfort. En er gaat nog al eens wat stuk bij KTM. Kortom de Desert Sled en de KTM 390 zijn prachtige motoren maar ja, het zijn geen Honda’s.
 
Mijn vrouw en ik hebben nu samen een NC700X, nu mijn kinderen wat ouder worden (en achterop kunnen) kijken we voor een tweede motor.

Nu denk ik aan:
NC750x
CB500x
KTM 390 adventure
Ducati Scrambler Desert Sled

Op dit moment denk ik, NC750, leuk, maar dan heb ik 2x dezelfde motor
CB500x, leuk, mag ook offroad
KTM 390, ook erg leuk, goed voor offroad, maar hoe goed voor een passagier?
Desert Sled, misschien wel heel erg leuk en geschikt voor passagier en offroad, maar is het echt veel leuker dan een CB500x of zijn het alleen de looks.

wat denken jullie (vooral ook van de KTM)?
Ik kan weinig zeggen over de huidige KTM en Ducati kwaliteit, maar het lijkt me sterk dat het nog steeds motoren met een gebruiksaanwijzing zijn. Ik vind ze wel mooi eerlijk gezegd :P
Maar ik zou eerst proefrijden, wellicht is de eerste selectie dan al gemaakt :Y Persoonlijk zou ik voor de 500X of de NC750 gaan, maar die reactie is te verwachten op dit topic.
Voor mij is de CB500X, na heel wat andere en ook zware motoren, de grote aangename verrassing, er blij mee :t
 
Ik was bij Motoport. een NC750x 2021 staat er (mooie motor, hij ziet er ranker uit dan mijn nc700x). de CB500x 2021 schijnt nog nergens verkrijgbaar te zijn. even wachten nog.
 
Ik was bij Motoport. een NC750x 2021 staat er (mooie motor, hij ziet er ranker uit dan mijn nc700x). de CB500x 2021 schijnt nog nergens verkrijgbaar te zijn. even wachten nog.
Die nc ga ik ook nog eens proefrijden, de X-ADV vond ik heel fijn, en dat is toch ongeveer dezelfde motor. Onder het plastic dan :P
Laagtoerig blok vind ikzelf wel fijn, wel jammer van de kleine benzine tank en de plaats van de tankdop.
Maar voorlopig nog op de CB500X, ook erg blij mee. Als ik nu een andere motor zou moeten kopen is een verse 500X een heel goede kanshebber :Y
 
Hallo iedereen,lees al even mee hier daar ik sinds kort cb500x heb,eentje van 2015 en zeer tevreden over. Daar ik laatst een probleem had dacht ik het maar even te melden..je weet maar nooit ;-)
Tijdens mijn ritjes ging het abs-lampje regelmatig flikkeren en weer terug uit,even naar de garage gebeld maar het kon niet direct kwaad,alleen dat abs niet werkte dus.. toen ik 's morgens ging werken bleef het lampje aan en werkte de abs niet meer,na het werk had ik wel contact maar startte hij niet,aan geduwd en naar huis gereden,thuis gekomen de abs-sensors proper gemaakt en toen ik de accu wou na kijken bleek de massa-kabel half los te hangen,alles goed vast gemaakt en het volgende ritje(wel maar kort) bleef het abs-lampje ook uit..dus hopelijk zo gefixt..maar kwam het nu door de sensoren of stroom tekort,geen idee?
grtz
 
Hallo iedereen,lees al even mee hier daar ik sinds kort cb500x heb,eentje van 2015 en zeer tevreden over. Daar ik laatst een probleem had dacht ik het maar even te melden..je weet maar nooit ;-)
Tijdens mijn ritjes ging het abs-lampje regelmatig flikkeren en weer terug uit,even naar de garage gebeld maar het kon niet direct kwaad,alleen dat abs niet werkte dus.. toen ik 's morgens ging werken bleef het lampje aan en werkte de abs niet meer,na het werk had ik wel contact maar startte hij niet,aan geduwd en naar huis gereden,thuis gekomen de abs-sensors proper gemaakt en toen ik de accu wou na kijken bleek de massa-kabel half los te hangen,alles goed vast gemaakt en het volgende ritje(wel maar kort) bleef het abs-lampje ook uit..dus hopelijk zo gefixt..maar kwam het nu door de sensoren of stroom tekort,geen idee?
grtz
Ik zet mijn geld op de losse massa verbinding. Elektronica is sowieso al gevoelig, spanningsdipjes en onderbrekingen is een bron van narigheid.
Welkom trouwens, goede keus, zo'n cb500x
8-)
 
Ik zet mijn geld op de losse massa verbinding. Elektronica is sowieso al gevoelig, spanningsdipjes en onderbrekingen is een bron van narigheid.
Welkom trouwens, goede keus, zo'n cb500x
8-)
Het ziet er naar uit dat het opgelost is ,paar klein ritjes gedaan zonder problemen👍!
Heb al vanalles gehad en was al effe op zoek naar iets anders, was niet zo tevreden over de kle,op zich wel goede moto maar blijkbaar niet voor mij en voor ne chopper was het blijkbaar nog te vroeg..haha, was aan twijfelen tussen de v-strom en de cbx en na wat testen blij dat ik voor deze gegaan ben,ben nie van de grootste en deze past eigenlijk perfect.
grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan