Hoi!
In juni heb ik een Honda CB 550 uit '77 gekocht. niet rijklaar, wel compleet (zo het lijkt).Dat is dus ook gelijk het eerste doel: zorgen dat de motor weer rijklaar is :D het zit 'm vooral in elektra, remmerij en het zadel weer vastlassen.
vorige week zijn we bezig geweest met het achterwiel en de rem.
Bijgevoegd een aantal foto's van het achterwiel.
Het is (volgens mij) geen origineel achterwiel en dat brengt de volgende vraag dan ook;
De afstandsbussen links en rechts, hoe weet ik welke de juiste zijn, kan ik dit ook meten? Ik kan me voorstellen dat de ketting recht moet lopen, maar hoe meet je dit precies?
Daarnaast de trommelrem. Al wel alles al een keer gemonteerd, en na montage loopt de rem aan. Niet de hele tijd, maar tijdens 1 slag van het wiel 2 of 3 x.
Heeft dit te maken met een mogelijk verkeerde uitlijning van het achterwiel of moet ik de fout in de trommel zoeken? De remschoenen zijn wel afgeschuind.
In juni heb ik een Honda CB 550 uit '77 gekocht. niet rijklaar, wel compleet (zo het lijkt).Dat is dus ook gelijk het eerste doel: zorgen dat de motor weer rijklaar is :D het zit 'm vooral in elektra, remmerij en het zadel weer vastlassen.
vorige week zijn we bezig geweest met het achterwiel en de rem.
Bijgevoegd een aantal foto's van het achterwiel.
Het is (volgens mij) geen origineel achterwiel en dat brengt de volgende vraag dan ook;
De afstandsbussen links en rechts, hoe weet ik welke de juiste zijn, kan ik dit ook meten? Ik kan me voorstellen dat de ketting recht moet lopen, maar hoe meet je dit precies?
Daarnaast de trommelrem. Al wel alles al een keer gemonteerd, en na montage loopt de rem aan. Niet de hele tijd, maar tijdens 1 slag van het wiel 2 of 3 x.
Heeft dit te maken met een mogelijk verkeerde uitlijning van het achterwiel of moet ik de fout in de trommel zoeken? De remschoenen zijn wel afgeschuind.