Honda "CB" (classic) topic

Heeft iemand bij de hand wat voor maat O-Ring er in de vlotterbak van een CB550 '76 gaat.
Google heeft tot zo ver nog niets opgeleverd.
 
ook maar effe showen, weinig Honda, alleen het blok, een K7 :)

84222168_1664099906.jpg
 
Wat een ding zeg, hoeveel vermogen is dat extra ten opzichte van standaard? En hoe bereik je dat? Serieus freeswerk aan de cilinderkop, andere kleppen en nokstokken?

De uitlaat is naar mijn smaak wat te fors en modern maar dat heeft vast reglementaire redenen zeker?


Grotere inlaatkleppen, kop geflowed, racenokkenas, Keihin CR29 mm racecarburateurs, krukas 5 kg lichter gemaakt,Suzuki GSX-R1000 drijfstangen, speciale zuigers, CB 650 oliepomp, primaire overbrenging van een CB650. en een goed afgestemde uitlaat.
Uitlaatdemper ivm max 102 Db bij de KNMV classics.
Standaard heeft een CB500 ongeveer 38 pk aan het achterwiel, zo'n 50 krukas pk's.

Vermogensuitdraai :
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand bij de hand wat voor maat O-Ring er in de vlotterbak van een CB550 '76 gaat.
Google heeft tot zo ver nog niets opgeleverd.

Dat soort trut dingetjes hebben ze vast wel bij de 1e en beste motorzaak op voorraad liggen in de werkplaats...
En anders wel bij de 1e beste argrarische groothandel.
 
krukas 5kg lichter? Pfff..is dat inclusief koppeling of echt alleen de krukas? Zal wel een lekkere gasreactie hebben gehad.. ;)
 
Dat soort trut dingetjes hebben ze vast wel bij de 1e en beste motorzaak op voorraad liggen in de werkplaats...
En anders wel bij de 1e beste argrarische groothandel.

Heb 65x2 gepakt. Maar als ik vanmorgen het maatje had geweten had ik ze gratis kunnen regelen bij een leverancier. Nu moest ik netjes afrekenen :+
 
Grotere inlaatkleppen, kop geflowed, racenokkenas, Keihin CR29 mm racecarburateurs, krukas 5 kg lichter gemaakt,Suzuki GSX-R1000 drijfstangen, speciale zuigers, CB 650 oliepomp, primaire overbrenging van een CB650. en een goed afgestemde uitlaat.
Uitlaatdemper ivm max 102 Db bij de KNMV classics.
Standaard heeft een CB500 ongeveer 38 pk aan het achterwiel, zo'n 50 krukas pk's.

Vermogensuitdraai :
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/8zN5PN.jpg"]afbeelding~][/URL]
Dat is mooi
 
"Volg modus aan"

Mooie CB'tjes allemaal. zal binnenkort even een foto plaatsen van mijn twee CB350F's

:W
 
krukas 5kg lichter? Pfff..is dat inclusief koppeling of echt alleen de krukas? Zal wel een lekkere gasreactie hebben gehad.. ;)


Alleen de krukas:









De Suzuki gsx-R1000 drijfstangen, 1 mm langer , hiervoor zuigerkop afgedraaid om de cilinderkop niet te raken.

 
Laatst bewerkt:
Deze mooie jongen vandaag naar een nieuwe eigenaar gegaan CB550K3
Voorzien van 3mm grotere zuigers en CB650 cylinderbussen, was 550 cc , nu 604cc met een CB650 nokkenas en carburateurs.

 
Tjeeetje wat een spul zeg! Die laatste racer ook... hebben!

Zo staat de mijne erbij nu:

wa287a.jpg
 
Deze heb ik loop-of-sloop gekocht via dit forum.
de gele (cb400f)
Met minimale kosten blijft dat ding lopen. Wel met gebruik van de destijds meegeleverde kratten onderdelen.

Het Was eigenlijk als onderdelen donor voor m'n eerste cb. Ook een 400f, maar dan 'n rooie 75er.
Die rijdt meestal ook, maar toch ook wel regelmatig iets te prutsen aan dat ding. Al veel mee beleefd in de ruim 20 jaar dat ik die heb. :]

Foto is afgelopen jaar genomen in Luxemburg op een groot zijspan treffen. *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Wrom staan die klotefotoos tegenwoordig op hun kant :(
Heb dus ook even een paar gedeeltes afgeplakt met zwart tape en dat geeft al een heel andere indruk. :Y
Denk dat ik hier maar voor ga.
full
 
Geen zorgen Ed,afgekorte spatbord heb ik zo gekocht omdat ik het origineel niet wilde verzagen. :+
:W
 
Laatst bewerkt:
Leuk een CB topic!

Hier mijn nog originele '72 CB500K1.

full


De '76 CB750K6 heb ik niet meer. Die rijdt tegenwoordig in België rond. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan