Honda CB350 1972

~
Thanks voor de tip.
Vind ze alleen niet zo mooi.
heb ze het liefst met een zwarte veer. En zonder die kapjes aan de bovenkant.

Zoiets :Y

[afbeelding]



Heb zelf onlangs YSS rd222 shocks gekocht. Zijn van chroom met een zwarte veer en zien er erg netjes uit en het rijdt prima. Vind ze iig een stuk mooier dan die Hagon kermis veren. Levertijd was overigens wel lang.
 
Das de Bravo serie als ik me niet vergis he :)
Die komen het dichtste van wat ik zoek.
Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag? Uit Italië zijn ze 200,- incl
Die veren van Hagon is ook niet mijn ding :N
 
Laatst bewerkt:
Heb ze besteld bij motorvoordelig en ze kosten daar E169,- en geen bezorgkosten. levering duurde lang maar alles wel netjes afgehandeld uiteindelijk. Ik zou wel heel goed aangeven in welke uitvoering (kleur) je ze wil. Ik had geheel zwarte besteld maar kreeg chromen met een zwarte veer. Toen ik ze zag was ik eigenlijk wel blij dat deze fout was gemaakt.
 
Tijdje rustig geweest
Maar vandaag het blokje van de straler opgehaald :)

USy1DR3.jpg
 
Jup het is netjes geworden.
Behalve die glasparel. Ik dacht alles goed afgedekt te hebben, maar het spul zit overal.
Maar goed dat het blokje sowieso open gaat.


Blijft het gestraalde oppervlak een beetje mooi. Of is het aan te raden om dit te spuiten?
 
Ik zie dat je de carterontluchting niet dicht hebt gemaakt. Ga er maar vanuit dat je het hele blok goed moet spoelen. Vooral alle oliekanalen.

Spuiten kan mooi worden maar dan moet je wel de juiste kleur nemen want anders vind ik het er niet uit zien. Maar zo kaal gaat het ook best hoor. Zeker als je er niet teveel mee door de pekel gaat rijden. Dan blijft het best netjes. Gewoon regelmatig met de Dasty en Antikal er op en dan blijft het netjes.
 
zorg maar dat je hem HEEL GOED schoonmaakt want glasparel op de verkeerde plek is echt wat je niet wilt.
als ik een blok straal zet ik er wel een paint overheen bv vht hittebestendig,blijft het toch veel langer mooi.
heb je trouwens de chroomkapjes op de cilinders ook meegestraald?
 
Als je niet heel goed op past met dit blok dan schrijf je hem maar zo af als je hem voor het eerst laat lopen. Ik acht de kans dat er straalstof in het blok zit vrij hoog en als dat zo is dan ben je zo je krukas, zuigers en nokkenas kwijt.

Alles compleet uit elkaar halen en grondig spoelen.
 
Besloten om hem in zijn originele staat te houden. En hem verder in orde te maken :) ik vind hem origineel mooi en het is inderdaad zonde om hem te verbouwen.
 
Waarom heb je dan juist ander type schokbrekers gekocht? Die lijken juist weer niet op origineel
 
Het blok ligt hier gesplitst. Versnellingsbak ziet er allemaal goed uit.
Moet er trouwens iets van vloeibare pakking tussen de twee helften? Ik heb daar geen pakking voor. origineel zit er volgens mij iets van vloeibare pakking tussen (hoewel die er amper nog opzat)
 
Besloten om hem in zijn originele staat te houden. En hem verder in orde te maken :) ik vind hem origineel mooi en het is inderdaad zonde om hem te verbouwen.

:} *O* :} *O* :} *O* :} *O* :} *O* :} *O* :} *O* :} *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij demontage van het carter is een bout afgebroken.
Waarschijnlijk vast gerot '(
Nu zat deze bout uiteraard ook nog in het ander deel van het carter.
Groefje inslaan en eruit tikken was helaas geen optie.
Dus proberen uit te boren onder de kolomboor. Niet opletten en een te groot boortje zorgde ervoor dat het nog een grotere puinhoop is geworden dom dom dom.
Helicoil erin zal moeilijk worden omdat er weinig vlees is.
Iemand een tip hoe dit aan te pakken.
J13KX3V.jpg
 
Daar zou ik zelf ook voor kiezen. Aan de linkerkant kunnen ze hem ook mooi open slijpen zodat hij goed vol te lassen is
 
Bij demontage van het carter is een bout afgebroken.
Waarschijnlijk vast gerot '(
Nu zat deze bout uiteraard ook nog in het ander deel van het carter.
Groefje inslaan en eruit tikken was helaas geen optie.
Dus proberen uit te boren onder de kolomboor. Niet opletten en een te groot boortje zorgde ervoor dat het nog een grotere puinhoop is geworden dom dom dom.
Helicoil erin zal moeilijk worden omdat er weinig vlees is.
Iemand een tip hoe dit aan te pakken.
[afbeelding]


Zoek maar een ander carterdeel, dichtlassen is geen optie , gaat trekken waardoor de lagerpassing vervormd wordt.
 
Zoek maar een ander carterdeel, dichtlassen is geen optie , gaat trekken waardoor de lagerpassing vervormd wordt.

Klopt, ik zou het uitfrezen met 12 mm en een stukje draaien dat er net inpast als je het carter opwarmt, krimppassing dus. mooi vlak maken en carterhelften op elkaar zetten, dan kan je zo het center overzetten en boren en tappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan