Honda CB500K1

Eentje en niet zo mooi, de andere kant is overgespoten en net niet de juiste kleur. Dus een setje (K1) originele Candy Garnett Brown zijkappen zijn welkom :)
 
Dankje, ben jij toevallig onlongs nog tegen een setje kappen aangelopen? Want bij zo'n tank horen natuurlijk ook nette kappen!
 
Nu wachten op mooi weer
img0210xm.jpg

En NOS zijkappen ;)
 
Dat is ook een mooi exemplaar hierboven!

Ik ben nu opzoek naar (oude) hoofdsproeiers. Omdat ik wat wil gaan experimenteren met de afmetingen heb ik een ruimersetje aangeschaft. Oudere sproeier setjes zijn dus welkom! Partnr 99202-601-... en die zitten op de cb350f, 400, 500 en 550. Dus wie heeft er nog wat oude setjes liggen?
 
Thanks voor de tip Edwin! Hopelijk binnenkort zien we het plaatje compleet.

Daarnaast ben ik de de afgelopen week bezig geweest de motor beter aan het lopen te krijgen. Eerst heb ik alle lichtschroeven maar eens op 1.5slag uit gezet (had ze op toerental afgesteld). Daarna heb ik de kleppen maar eens opnieuw gedaan. Volgens het boekje is dat 0.05/0.08 in- en uitlaat. Maar diverse mensen bevolen mij iets ruimere klepspeling aan, iets met vacuum? Anway, de kleppen staan iets ruimer nu.

Daarna heb ik elektronische ontsteking ingebouwd en tenslotte de boel maar eens gesynchroniseerd. Het synchroon krijgen was zo gedaan maar toen ik met de borgmoertjes in de weer ging alles weer aan de wandel. Na enig gepiel kreeg ik de boel geborgd en synchroon maar makkelijk is anders.

Maar het resultaat mag er zijn! Een soepel lopende motor die heerlijk oppakt ook vanaf lage gasstanden en lekker doortrekt! En bijna herboren motor! En als het goed is binnenkort in een nieuws jasje.
 
Vandaag weer lekker gereden en nu met de juiste tank *O* De nog mooiere kapjes volgen nog.
img0245qv.jpg
 
loont de moeite om een paar onderdeeltjes te laten verchromen...bijv. gespjes van de seat ;) ?

... en voor je het weet ben je bezig met (nog) een complete restauratie ;) Maar het staat mooi hoor, die tank. Ben benieuwd naar de zijkapjes. Ga je er tzt ook nog een iets lager (Europees) stuur op zetten?
 
Van't winter misschien inderdaad wat kleine dingetjes mooier maken en een ED stuur is ook iets in de planning. Mijn laatste aanwinst... rara wat zou het zijn...
img0255mj.jpg
 
Volgens mij heb ik een elektrisch probleempje. Mijn knipperlichten knipperen alsof er eentje stuk is, erg snel dus. Daarnaast doet mijn achterlicht het niet.

Moet ik nu gewoon gestaag alles doormeten of is er al een mogelijke oorzaak aan te wijzen?
 
knipperlichtrelais wss kaduuk, had ik ook, bij de motorzaak een universele gehaald en deed het weer als vanouds.. (ervan uitgaande dat er niet 1 kapot is...)

achterlicht: eerst eens ff kijken of alle stekkers goed zitten aangesloten, de lampen niet kapot zijn (had laatst met mijn CX een lamp die helemaal goed leek, ijzertje niet gebroken, maar toch geen licht, nieuwe erin en weer doen :S )
 
kleine tip voor de sproeiers uit proberen.
ik heb busjes in de carbs gedrukt met schroefdraad erin en dan kun je gewone schroefdraad sproeiers proberen voor nood kun je de busjes er weer uit pulken voor de originele sproeiers
 
Thanks voor alle tips. Ik heb een of ander aftermarket knipperding erop zitten, allicht dat die raar doet. Ik zal eens een originele proberen, heeft iemand zo'n ding over?

Ik zoek trouwens ook nog een contactslotbeugel nr16:
screenshot20100725at204.png
 
Momenteel ben ik bezig met mijn koppeling. Ik had in z'n 5 nog wel eens last van een slippende koppeling bij flink doortrekken.

Ik heb de boel nu los en en scrore is:
- frictieplaatsen 3.3mmm dik
- veren 30.5mm lang

De nieuwwaarde van de platen is volgens het boekje 3.3mm, daar is dus helemaal niets mis mee. De veren zouden volgens de manual 31.9 bij inbouw moeten zijn en bij 30.5 dien je ze te vervangen. De nieuwe veren zijn echter ook 30.5mm.

Kortom, wat klopt er hier niet?
screenshot20110727at211.png
 
Inmiddels zit de boel weer in elkaar en lijkt de koppeling goed.

En passent had ik ook de remslangen uit '75 vervangen. Dat remt een stuk beter! Alleen lijkt de rem flink aan te lopen. Na een flinke zwieper gaat het wiel maar drie kwart rond. Is dat acceptabel of toch maar weer de remzuiger en cilinder reviseren?

Net heb ik nog even het remblokje bekeken en die gaat zeer soepel (valt er gewoon uit) en een paar keer de zuiger heen en weer gepompd en geduwd. Helaas blijft hij vastlopen. Toch maar weer de remzuiger eruit halen?
 
Inmiddels zit de boel weer in elkaar en lijkt de koppeling goed.

En passent had ik ook de remslangen uit '75 vervangen. Dat remt een stuk beter! Alleen lijkt de rem flink aan te lopen. Na een flinke zwieper gaat het wiel maar drie kwart rond. Is dat acceptabel of toch maar weer de remzuiger en cilinder reviseren?

Net heb ik nog even het remblokje bekeken en die gaat zeer soepel (valt er gewoon uit) en een paar keer de zuiger heen en weer gepompd en geduwd. Helaas blijft hij vastlopen. Toch maar weer de remzuiger eruit halen?

:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan