Honda CB550K3 Willem van Oranje naar caferacer

Na de carburateurs was het blok aan de beurt om een kleurtje te krijgen en weer opgebouwd te worden.
Blok is gestraald en gespoten met hittebestendige VHT motorblok lak.(spuitbus)
Heb ik al eerder zo gedaan met motorblokken en het blijft er prima opzitten.





Na het uitwendig vertroetelen moest het inwendige ook allemaal weer op z'n plaats komen en dat ligt hier allemaal uitgestald.








Het cylinderblok is afkomstig van een CB500 en voorzien van CB650 bussen zodat er 3mm grotere zuigers in konden , de cylinderinhoud is nu 604 cc geworden.





Gemonteerd ziet het er zo dan uit.










De nokkenas is ook weer afkomstig van een CB650, langere openingstijden en wat meer lift, dus hopelijk wat meer power icm de big bore zuigers en de CB650 28mm carbs.
 
Laatst bewerkt:
Blokje weer dicht en nu verder met een uitlaat brouwen, heb van oude bochten en weer een andere collector en demper een 4 in 1 gefabriceerd.








Maar meegedaan met de huidige caferacertrent en de bochten omwikkeld.









 
Erg leuk om te volgen!oude bochten,collectortje en uitlaat, ik heb het leggen, en denk er wel eens aan. maar jij doe dat gewoon :} :}
 
Erg leuk om te volgen!oude bochten,collectortje en uitlaat, ik heb het leggen, en denk er wel eens aan. maar jij doe dat gewoon :} :}

Zo simpel als het op de foto's lijkt is het nu ook weer niet , mijn laswerk is niet om over naar huis te schrijven maar ik krijg het wel aan elkaar.
Die verbandjes om de uitlaat is ook camouflage. :)
 
En als dan de techniek zover helemaal op orde is wordt het tijd om de tank/zit en voorspatbord (Honda Bol d 'Or) een kleurtje te gaan geven.
Aangezien de matte kleuren tegenwoordig in zijn en ook een mooie uitstraling geven heb ik daarvoor gekozen.
De tank en zit merk Europlast http://www.europlastsucci.com/honda500.asp
zijn al erg strak afgewerkt , dus lichtelijk schuren en hier en daar wat plamuur en dan nog wat spuitfiller erop en met schuurpapier korrel 1200 gladmaken.
Vervolgens 'wat ' afplakwerk en biesjes plakken en daarna in de matte blanke lak en klaar is kees.
Ik heb hiervoor 2K kleur lak en 2K blanke lak gebruikt , van alles drie lagen.
Honda embleem zit nu ook onder de blanke lak.















 
Laatst bewerkt:
Mooi project man, maar svp dat doek van die bochten af ;)

Doekjes blijven er om daar de oude bochten heel wat diepe roestpitting en enige deukjes hebben , ik heb ze zover mogelijk weggeslepen maar het stond daarna nog steeds niet fraai, ook zitten er heel wat lasnaden van tussen gelaste stukken die zo gecamoufleerd zijn.
Ik persoonlijk vind het niet misstaan.
 
Wordt een mooi machientje.

Ff tussendoor hoe gaat het nu met je zoon? Is die alweer een beetje de oude?
 
Wordt een mooi machientje.

Ff tussendoor hoe gaat het nu met je zoon? Is die alweer een beetje de oude?

Met z'n linker voet en onderbeen gaat het niet best , bij een controle vorige maand bleek het niet voldoende doorbloed te zijn en leek het of er stukjes bot aan het afsterven waren.
Hij is toen weer in het gips gezet en moet met zijn been volkomen rust houden .
Komende dinsdag moet hij weer naar de kliniek voor controle.
 
Laatst bewerkt:
Sooowhhhh dat is balen zeg. Wens hem maar sterkte want hij moet al zo lang rustig aan doen.
 
En als het spuitwerk dan klaar is , kan de motor volledig afgebouwd worden.
Zie hieronder het resultaat :







 
Prachtig werk, de kleuren vind ik persoonlijk iets minder maar dat is ieder zijn smaak, voor de rest mooi opgebouwd. Ben benieuwd wat je van de schokdempers vindt, las al positieve en negatieve dingen hierover.
 
vraagje
is de kop ook geflowed, en zitten de originele in laat kleppen erin of grotere
want grotere zuigers en grotere carbs moet toch ook meer benzine hebben
I k heb ook een 650 nokkenas liggen en een opboor set naar 548 cc van de originele cylinder
en ook 650 carbs, dacht alleen ook nog grotere inlaat kleppen te nemen op aanraden van gerrit
wat is jou mening?
 
vraagje
is de kop ook geflowed, en zitten de originele in laat kleppen erin of grotere
want grotere zuigers en grotere carbs moet toch ook meer benzine hebben
I k heb ook een 650 nokkenas liggen en een opboor set naar 548 cc van de originele cylinder
en ook 650 carbs, dacht alleen ook nog grotere inlaat kleppen te nemen op aanraden van gerrit
wat is jou mening?


Kop is niet geflowed,ook geen grotere kleppen ,cylinderblok en nokkenas en carburateurs heb ik van Gerrit.
Probleem zijn de 650 carbs ,moeilijk om een juiste afstelling te vinden, stationairsproeiers zijn niet te wisselen zitten geperst.
 
Motor eindelijk klaar na vrij lang met de carburatie bezig te zijn geweest.
Bovenin had ik hem al gauw goed aan het lopen door de hoofdsproeier te vervangen van maat 92 naar 125.
Onderin pakte ie helemaal niet op,gasnaalden hoger gezet, werd iets beter ,maar bleek in te kleine stationair sproeiers te zitten.
Echter deze zitten er in geperst en na enig voorzichtig wrikken met een tangetje heb ik ze toch los gekregen.
Deze met een sproeierruimer vergroot van 35 naar 50 , bleek teveel van het goede.
Na enig speurwerk op internet vond ik een adres in Duitsland waar je ze los kunt bestellen.
http://www.motorradbay.de/honda-sh-...6094c&sessID=8c91e1e8d4800caa3329ab121796094c
Inmiddels ook op internet gevonden dat met powerfilters de juiste maat dan 42 zou zijn.
Deze dus besteld en van de week binnen gekregen en deze er in getikt en inderdaad vanaf stationair pakt hij nu ook heel lekker op.
Nu nog weer even alles nalopen een proefrit maken en dan wordt de motor te koop gezet.
Gegadigden kunnen zich al melden , ik zeg erbij het is géén koopje.
Er zit echt heel veel nieuw spul in/op/aan deze motor.

Bij deze wat foto's :

















 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan