Beste Motorforummers,
Middels dit topic wil ik jullie graag deze fantastische 'Californian Hotrod' onder de aandacht brengen.
De Honda CB700SC Nighthawk S is slecht 3 jaar in productie geweest, respectievelijk in de jaren '84, '85 en '86.
Dit verklaart dat er maar een relatief kleine hoeveelheid van deze motoren zich in Nederland bevinden.
Desalniettemin is het, naar mijn idee, toch een heel interessante motorfiets.
Hij is speciaal voor de Amerikaanse markt gemaakt.
De rest van de wereld moet het doen met de CB750SC en de CBX750F. Hierover later meer info.
De fiets is o.a. uitgevoerd met:
-Cardan as:
-Hydraulische kleppenstellers:
-Anti-duik systeem in voorvork:
-Hydraulische zelf stellende koppeling
Geen gedoe met waterkoeling, kleppen stellen en ketting.
Lekker weinig onderhoud dus!
Voor de technische freaks:
Carburateur: 4x Keihin 34mm Constant Vacuüm
Nokken: DOHC 16v
In -uitlaat timing: 276gr
Cam-lobe centers: 120gr in / 118gr uit
Inlaatkleppen: 25mm
Uitlaatkleppen: 22,5mm
Compressie: 9,3:1
Cilinders: 4
Inhoud: 696cc
Boring: 67mm
Slag: 49,4mm
Versnellingen: 5 close-ratio + overdrive (6)
Uitlaat: 4-in-2-in-1-in- 2
Redline: 10.750rpm
Limiter: 12.500rpm
Vermogen: 80PK
CB700SC Nighthawk S Workshop Manual
Canadese CB750SC Nighthawk S Workshop Manual
Hier kan je alvast zien wat je kunt doen om je Nighthawk in goede veilige staat te brengen.
Wil je je Nighthawk opvoeren / tunen? Lees dan dit artikel.
De Nighthawk was verkrijgbaar in deze kleurstellingen:
1984:
1985:
En in het rood
1986:
En in het rood
In Japan is deze motorfiets geleverd met een 750cc motor en een 18" voorwiel i.p.v. een 16" en werd hij de CBX750 "Horizon" genoemd:
Hiervan is ook een politie uitvoering verschenen genaamd de CBX750P:
Accessoires voor de Nighthawk:
MF-ers met een Nighthawk:
Marv
ANAR
Jonno173
TheHawk
Ex-Nighthawk eigenaren:
Distortion
kitta
Middels dit topic wil ik jullie graag deze fantastische 'Californian Hotrod' onder de aandacht brengen.
De Honda CB700SC Nighthawk S is slecht 3 jaar in productie geweest, respectievelijk in de jaren '84, '85 en '86.
Dit verklaart dat er maar een relatief kleine hoeveelheid van deze motoren zich in Nederland bevinden.
Desalniettemin is het, naar mijn idee, toch een heel interessante motorfiets.
Hij is speciaal voor de Amerikaanse markt gemaakt.
De rest van de wereld moet het doen met de CB750SC en de CBX750F. Hierover later meer info.
De fiets is o.a. uitgevoerd met:
-Cardan as:
-Hydraulische kleppenstellers:
-Anti-duik systeem in voorvork:
-Hydraulische zelf stellende koppeling
Geen gedoe met waterkoeling, kleppen stellen en ketting.
Lekker weinig onderhoud dus!
Voor de technische freaks:
Carburateur: 4x Keihin 34mm Constant Vacuüm
Nokken: DOHC 16v
In -uitlaat timing: 276gr
Cam-lobe centers: 120gr in / 118gr uit
Inlaatkleppen: 25mm
Uitlaatkleppen: 22,5mm
Compressie: 9,3:1
Cilinders: 4
Inhoud: 696cc
Boring: 67mm
Slag: 49,4mm
Versnellingen: 5 close-ratio + overdrive (6)
Uitlaat: 4-in-2-in-1-in- 2
Redline: 10.750rpm
Limiter: 12.500rpm
Vermogen: 80PK
CB700SC Nighthawk S Workshop Manual
Canadese CB750SC Nighthawk S Workshop Manual
Hier kan je alvast zien wat je kunt doen om je Nighthawk in goede veilige staat te brengen.
Wil je je Nighthawk opvoeren / tunen? Lees dan dit artikel.
De Nighthawk was verkrijgbaar in deze kleurstellingen:
1984:
1985:
En in het rood
1986:
En in het rood
In Japan is deze motorfiets geleverd met een 750cc motor en een 18" voorwiel i.p.v. een 16" en werd hij de CBX750 "Horizon" genoemd:
Hiervan is ook een politie uitvoering verschenen genaamd de CBX750P:
Accessoires voor de Nighthawk:
MF-ers met een Nighthawk:
Marv
ANAR
Jonno173
TheHawk
Ex-Nighthawk eigenaren:
Distortion
kitta
Bijlagen
Laatst bewerkt: