Honda cb900f Boldor--->naar Caferacer!

Neepie

MF'er
11 aug 2010
212
11
Coevorden
Hallo MFers

Even een korte introductie:P mijn naam is Gido en ik ben 20 jaar, heb zelf al vanaf mijn 18e een motorrijbewijs en rij zelf een CBR600f2
Mijn vader heeft ook al vanaf zijn 18e het motorrijbewijs is eerst in bezit geweest van een Honda en rijd nu al een jaar of 25 op zijn Triumph bonneville uit 72.

Na jaren geinen heeft hij besloten toch eindelijk zelf een motor proberen om te gaan bouwen.
afgelopen week heeft hij een honda cb900f boldor op de kop getikt en hier wil hij een caferacer van gaan maken!

Dit word zijn project, ik plaats alleen fotos en berichten op MF en zoek op internet info en onderdelen voor hem op. en als het nodig is zal ik hem assisteren.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden van de bike!

Groeten ons..
full
 
Leuke motor! :) Zo te zien zitten er al speciale achterschokdempers op?

dankjewel! geen idee dat kan best zo zijn, van de week hebben we hem opgehaald en de vorige eigenaar was er mee aan het werk geweest alleen niet afgemaakt
 
De motor liep niet toen we hem kochten!
Gisteren heeft pa de carbs schoongemaakt en die hebben we er vandaag ondergezet. na lang starten gebeurde er nog weinig. besloten even nieuwe bougies op te halen en die hebben we erin gedaan.
na het aansluiten van een 2e accu en het spuiten van wat cockpitspray starte de motor gelijk!
het blok loopt mooi en ik hou jullie op de hoogte met wat fotos en verhalen..
 
wat onderdelen verwijderd

full


hierop een tankje die we tegenkwamen om even te kijken of het wat lijkt, waarschijnlijk willen we deze gebruiken hij is iets korter als die van de cb900f zelf maar hij is wel wat dikker en voller.

full


en hieronder een voorbeeldje van een zitje dat mijn vader zoekt. heeft iemand toevallig nog zon ding over of adressen waar je er een kan kopen dan hoor ik het graag
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan