Willem, Gassen, bedankt voor jullie reactie.
De benzinetank is schoon en heb het kraantje en filter gechecked. deze waren schooen. hetzelfde geldt voor het luchtfilter. De bougies zijn nieuw, maard e oude waren wel erg zwart. Ik denk mede doordat de benzine die er in zat geel was en volgens mij niet meer aan de specs voldeed.
Nadat ik oa de bougies en de benzine had vervangen duurde het even voor hij aansloeg maar daarna liep hij ook meteen mooi stationair. Ook in toeren klimmen was geen probleem bij stilstand.
Vandaag heb ik er weer mee gereden en bij rustig gas geven valt er redelijk mee te rijden. Geeft ik echter vol gas dan stopt hij er op een gegeven moment even helemaal mee. Lijkt wel alsof de benzine dan op is of zo.
Er zit een
brandstofpomp om de ze machine en eigenlijk verdenk ik die. Een weekje geleden heb ik geconstateerd dat hij wel af en toe een beetje trilt maar dat tikken zoals hier en daar wordt beschreven, dat dat ie niet. Zou het kunnen dat hij wel iets daargeeft maar niet voldoende om flink door te rijden?
Verder heb ik nog eens naar de slangen op en rond de
airbox gekeken en deze iets veranderd. De slang die links om het frame loopt en begint bij de twee luchthappertjes aan de voorkant kwam nergens op uit. Deze heb ik nu verbonden met de twee slangetjes die tussen de twee carburateurparen aan de onderzijde zitten. Deze slangetjes waren eerst verbonden met de slang die rechts-boven-voor op de airbox uitkomt. De slang links-boven-voor vanuit de airbox zit aangesloten op de dikkere slang die tussen carb 2 en 3 zit. vraag me af hij het echt zou moeten zitten.
Ander ding is dat de
luchtklep die normaal voorin de ingang van de airbox zit bij deze mist. Bestaat de kans dat hij hierdoor slecht loopt ivm een teveel aan lucht?
Ik heb het idee dat ie nu iets beter oppakt en ook gemakkelijker in toeren klimt, totdat hij er dus mee stopt. Vervolgens pakt hij dus weer aarzelend op.
Ik verdenk dus in de eerste plaats de brandstofpomp
. Kan deze er (tijdelijk) tussenuit of werkt dat niet?