Honda Forza 350

Vandaag de eerste rit van 2023 gemaakt naar mijn praatgroep, heerlijk even letterlijk en figuurlijk een lekker frisse neus gehaald. Ook mijn nieuwe verwarmde handschoenen uit geprobeerd ze worden warm genoeg zodat je vingers niet koud worden.
 
Hoi , iemand ervaring met AliExpress en wat doen ze als je verschillende items koopt sturen ze dan alles in één keer op
 
Hoi , iemand ervaring met AliExpress en wat doen ze als je verschillende items koopt sturen ze dan alles in één keer op
AE is net als Bol.com een platform waar vele aanbieders actief zijn.
Bestel je je spullen bij de zelfde aanbieder en alles is op voorraad, dan krijg je hoogst waarschijnlijk alles in 1 zending geleverd.
Geen garantie echter, zeker als het fysiek een uitdaging wordt alles in 1 verpakking te proppen.
Bestel je bij meerdere AE aanbieders, dan krijg je ook meerdere zendingen.
 
Ik vraag me af waar bij setjes ring of steeksleutels meestal de maat 14 niet erbij zit. Toch bij scooter dacht ik nodig.
 
Vanmiddag, rijdend in de auto, op de A2 richting Eindhoven rond 15.30/45 een Honda Forza 350 kleur donker mat grijs gezien die de afrit Born nam.
Iemand van het forum??
 
Zijn er nog mensen met een daverende topcase ? (Origineel Honda)
Ook brand mijn Abs lampje als mijn contact volledig uitstaat. Gaat wel uit als ik rijd. Forza is uitgelezn door de Honda dealer maar niets gevonden.
Beide problemen doorgegeven aan Honda.

Ben zeer tevreden van deze scooter!
 
Vandaag voor het eerst zelf olie ververst van de Forza 350, motor en transmissie.
Eigenlijk klusje van niks als je je een beetje hebt voorbereid.
Heb bijvoorbeeld een 200ml injectiespuit met slangetje aangeschaft om de transmissieolie te kunnen vullen.
Meer dan een dop of een ringsleutel van 12mm heb je eigenlijk niet nodig.
Goed adresje gevonden voor Amsoil 100% synthetische motor olie 10W30 en 75W90 voor de transmissie.
K&N oliefilter gebruikt m.n. omdat je die met een dop of ringsleutel 17mm kunt monteren en bij de volgende beurt weer demonteren.
Viel me op dat de oude transmissieolie behoorlijk zwart was. De dealer pleurt er gewoon 10W40 motorolie in :(
Benieuwd hoe de transmissieolie er de volgende keer uit ziet.
Luchtfilter nog even schoon geblazen en aansluitend even een lekker rondje Voorne-Putten gedaan :)
 
Vorige week paar keer in Thailand met een Forza 350 gereden. Mijn vrouw achterop en dat ging eigenlijk wel prima.
Kleine wielen in vergelijking met een motor dus drempels ect ffe rustig aan doen.
 

Bijlagen

  • DSC_2756.JPG
    DSC_2756.JPG
    135,7 KB · Weergaven: 29
  • DSC_2758.JPG
    DSC_2758.JPG
    318,7 KB · Weergaven: 28
  • DSC_2751.JPG
    DSC_2751.JPG
    296,1 KB · Weergaven: 28
  • DSC_2749.JPG
    DSC_2749.JPG
    353,1 KB · Weergaven: 29
  • DSC_2739.JPG
    DSC_2739.JPG
    133,6 KB · Weergaven: 27
  • DSC_2736.JPG
    DSC_2736.JPG
    176,2 KB · Weergaven: 27
Even een vraagje. Ik heb een nieuwe Forza 350 besteld voor dit jaar. Ik ben even benieuwd hoe jullie de veervoorspanning van de achterveren hebben afgesteld. Er zijn 5 standen volgens mij, 1 en 2 = zacht en 4 en 5 = hard. Welke stand is aan te bevelen? Ik rij ook vaak met een passagier, comfort is dan belangrijker.
 
Voor- en achterkant moeten even ver inveren als je er met je volle gewicht op gaat zitten heb ik geleerd. Dus even een paar configuraties testen zodat je weet bij welke configuratie je welke stand van de achtervering nodig hebt. Deze kun je dan afhankelijk van of je alleen, met bepakking, met passagier of allebei gaat rijden voor je rit afstellen. Succes!
 
Wie kan me zeggen hoe breed in mm de grootste gaten in de schijfrem in het voorwiel zijn? In verband met de vereiste dikte van de sluitpen van een schijfremslot.
 
Ik heb de gaten even opgemeten. De langwerpige gaten hebben een maximale breedte van afgerond 9,8 tot 9,9 mm.
Daarom gebruik ik een beugel slot en geen schijfrem slot.
 
Dank voor je moeite Nicci1964 :}
Dan ga ik ook op zoek naar een beugel slot. Ik heb nu bij mijn huidige NC750X een dikke zware ketting, dat vind ik teveel gewicht voor mijn aanstaande Forza.
 
Volgens mij er er geen passende schijfrem slot.
Ik heb heel internet afgestruind,
ik ben nog niets tegen gekomen wat past
 
Oké, dan hoef ik niet verder te zoeken. Ik zag wel schijfremsloten met een pin van 5 mm, maar die hebben geen ART4 certificaat.
 
Vandaag heb ik mijn nieuwe Forza 350 opgehaald. Zonder proefrit gekocht en puur afgegaan op testen en vooral (YouTube) reviews van bezitters van een Forza 350. De rit naar huis was naar volle tevredenheid. De Forza rijdt heerlijk. Ik had in het verleden al eens een motorscooter gehad, maar dit moderne 1-pittertje doet zijn taak geweldig. Afgezien van de straffe achtervering, een heerlijke ervaring. Zeer wendbare motorscooter en ook goed uitgerust. Ik heb er wel handvatverwarming en een comfortzadel bijbesteld. Ik hoop op vele fijne kilometers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan