Honda Forza 350

Of dan toch zonder kap waardoor je de mount mogelijk verder naar voren kunt buigen. Het instrumentenpaneel moet in ieder geval voor mij volledig zichtbaar blijven. Dat wordt straks dus experimenteren.
 
Of dan toch zonder kap waardoor je de mount mogelijk verder naar voren kunt buigen. Het instrumentenpaneel moet in ieder geval voor mij volledig zichtbaar blijven. Dat wordt straks dus experimenteren.
Veel succes; ben benieuwd naar je oplossing.

Zelf wilde ik ook het instrumentenpaneel zichtbaar hebben, maar welke info gebruik je feitelijk.

Snelheid en tijd heb ik op de TT. Toerteller is leuk maar op een automaat? Rangemeter is niet zichtbaar maar ik weet dat ik meer dan 300 km op een tank rij. De benzinebalk is wel zichtbaar dus gaat het laatste blokje knipperen dan weet ik dat het tijd wordt om te tanken. Volt meter heb ik nooit gehad op een motor en als hij start geloof ik het wel, lekker :].
 
Veel succes; ben benieuwd naar je oplossing.

Zelf wilde ik ook het instrumentenpaneel zichtbaar hebben, maar welke info gebruik je feitelijk.

Snelheid en tijd heb ik op de TT. Toerteller is leuk maar op een automaat? Rangemeter is niet zichtbaar maar ik weet dat ik meer dan 300 km op een tank rij. De benzinebalk is wel zichtbaar dus gaat het laatste blokje knipperen dan weet ik dat het tijd wordt om te tanken. Volt meter heb ik nooit gehad op een motor en als hij start geloof ik het wel, lekker :].
Bij mijn Beverly hangt de X-grip aan de rechterzijde vast aan de rechterzijspiegelstang naast de instrumenten en achter het windscherm.
Enkel op de temperatuurmeter heb ik geen volledig zicht. Maar dat is niet erg want die staat na een kilometer of twee toch altijd netjes op 90°
 
Op mijn Burgman hangt de X-grip via een ram mount aan de steunstang van het Givi windscherm zodat de telefoon tegen eventuele regenbui beschermd is. Ben niet echt tevreden over de X-grip. Vind het nog al fragiel over komen.
 
Fragiel is die niet. Doet prima zijn werk. Maar ik moet de smartphone wel heel zorgvuldig en precies in de X-grip positioneren om te vermijden dat één van de steunen tegen een knop aan de zijkant drukt en het apparaat ontregelt.
 
Dat met die knoppen is sowieso een ding. Echter als ik de X-grip gebruik heb ik vaker het idee dat mijn iPhone ieder moment kan gaan vliegen ondanks de extra rubberen tether beveiliging. Ik weet dat de X-grip stevig gebouwd is en dat het fragiele meer een gevoel is dan werkelijkheid
 
Je hoort ook diverse verhalen dat de trillingen van een motor slecht zijn voor de telefoon. Laatst was ook de telefoon van een kennis "overleden" door gebruik op de motor. Gelukkig heeft de TT een goede mount.
 
Dat met die knoppen is sowieso een ding. Echter als ik de X-grip gebruik heb ik vaker het idee dat mijn iPhone ieder moment kan gaan vliegen ondanks de extra rubberen tether beveiliging. Ik weet dat de X-grip stevig gebouwd is en dat het fragiele meer een gevoel is dan werkelijkheid
Ik maakte me daar ook zorgen over. Dus getest. De smartphone netjes gemonteerd op de X-grip zonder de tether beveiliging en dan proberen de smartphone eruit te trekken. Goed aan getrokken maar bleef op zijn plaats. Die noppen zijn van een soepel rubber met hoge wrijving gemaakt en ze zijn conisch van vorm. Die smartphone verlies je niet onderweg + hij hangt achter het windscherm.
 
Goh, geef je geen ongelijk. Vind het nog altijd een zalige motor.

Maar toch, inruilen voor de Forza die handel! Je gaat nog nooit zo lang op een tweewieler hebben kunnen zitten zonder er kreupel af te komen. Ze noemen het niets voor niets 'op het gemak' zitten. 🤣
Ik heb jouw raad ter harte genomen en ik heb vandaag mijn zalige NC750X ingeruild op een splinternieuwe Forza 350. Eerst nog proefritten gemaakt op 2 verschillende C-Maxen (300 Tech) maar de Honda kwam toch overtuigend als winnaar uit de bus. ik Verwacht dat de Forza eind volgende week beschikbaar is. Wie weet welke kleur de Forza heeft.
 

Bijlagen

  • D848DF8E-FD14-4B3A-A920-42C8DF79A975.jpeg
    D848DF8E-FD14-4B3A-A920-42C8DF79A975.jpeg
    218 KB · Weergaven: 25
Ja Bart, nou maak je iedereen nieuwsgierig waar je die nieuwe Beverly hebt gekocht.
Bart, ik heb natuurlijk naar een motorzaak gekeken in de plaats die je noemde maar ik kon eigenlijk geen zaak vinden die in motorscooters doet. Maar misschien heb ik niet goed gezocht. Dus ik ben ook nog steeds nieuwschierig.
 
Na wikken, wegen en te hebben nagedacht
om vervolgens nog weken te hebben gewacht
wordt dan eindelijk 3 juni de leukste dag
waarop ik mijn nieuwe Forza 350 rijden mag.

De Deauville mag daarna met iemand andere mee
dat gaat vast goed en heel gedwee
samen veel plezier en ritjes gedaan
nu wordt het tijd voor een nieuwe onderdaan.


Kan niet wachten to het zover is :)

Zie al een paar nuttige dingen voor bij komen hier over navigatie en dergelijke.
Ben benieuwd of de voedingskabel van de accu naar het stuur nog een beetje makkelijk te leggen is.
 
Oh, gefeliciteerd en veel plezier met je aankoop natuurlijk!
Tnx. Ik heb al jaren belangstelling voor motorscooters en ik was de afgelopen weken in de gelegenheid om op zowel de X-Max 300 als de Forza 350 te rijden. ook de Piaggio Beverly 400 vind ik interessant maar er staan maar 4 exemplaren in Nederland voor proefritten, allemaal in de Randstad. Ik was verrast door het zit- en rijcomfort van de motorscooters en natuurlijk de bergruimte. Ik rijd veel in mijn woonomgeving, Twente, Achterhoek en Münsterland (Duitsland) veel kleine weggetjes en dan is zo’n automaat heerlijk. Op de NC kreeg ik snel last van m’n kont, ik denk dat dat aan mijn leeftijd ligt. Ook het geknoei met ketting smeren werd ik zat. De inruilprijs van de NC was ook dik in orde, die paar maanden hebben mij niet zo zoveel gekost en ik rijd nu weer nieuw.
 
Gefeliciteerd .En wat vond je verschillen / voordelen van de Forza tov de X-max ?
Ik vind de Honda Forza 350 comfortabeler dan de X-Max. De X-Max is wat sportiever en heeft ook een veel hardere achtervering. Vooral op klinkerwegen is het afzien op de Yamaha. Boven de 90 km/uur begint de wind te bulderen over het scherm en bij 110 km/uur werd het voor mij ondraaglijk. Ik zou het standaardscherm direct vervangen door het sportschermpje van Yamaha of Puig. De Forza heeft een elektrisch verstelbaar scherm en ik zit met mijn 182 cm tot ongeveer 100 km/uur behoorlijk uit de wind. Daarboven neemt het geluid wel toe maar minder dan bij de X-Max. Bij het optrekken vanuit stilstand is de aandrijving van de X-Max wat rauw, dat doet de Honda beter. Het zadel van de X-Max is aan de zachte kant en begint na een half uurtje in je billen te knijpen. Persoonlijk vind ik de remmen en het zadel van de Forza beter en ik kom ook makkelijker met beide voeten aan de grond. De Forza wordt standaard met een bijpassende topkoffer geleverd, dat heeft de X-Max weer niet. Maar de X-Max is goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan