Honda Forza 750

Gisteren een 12000 km beurt laten uitvoeren geen bijzonderheden kosten 215 euro.
Terugroep actie van het stuurslot is ook uitgevoerd en het stuurslot gaat er nu makkelijker op.
Tevens is onder garantie de einddemper vervangen, het zwart van de demper was er her en der vanaf gegaan.
 
Ik heb ongeveer twee geleden een nieuwe voorband erop laten zetten, en als ik dat bedrag bij de servicebeurt optel kom ik op het zelfde uit als jou Supper
 
ik zou zeggen ga zelf proef rijden

iedereen heeft aan ander gevoel kwa power of het genoeg is, voor normaal gebruik is het meer dan genoeg ook met iemand achterop
heb eigenlijk niet echt het idee als ik iemand achter op heb dat er iemand op zit

wegligging gewoon top, vering voor mij goed rijd als op rails maar je gooit hem met het grootste gemak van de ene kant op de andere met bochten

en als je in de turbulentie van b.v een vrachtwagen rijd gaat ie niet schudden en zoeken het zelvde met een top koffer er op en je laat je stuur los blijft ie ook gewoon normaal rijden zonder dat je stuur gaat slagen

ik heb 2 t maxen gehad en die hadden daar alle 2 last van om gewoon bang van te worden

en het is een motor met 2 gezichten je kunt hem in de standaard stand lekker op het gemakkie rijden door de stad en dorpen en andere plekken waar je wat rond kan kijken
en op de sport stand verandert ie in een lekkere door rij motor
heb hiervoor een A-ADV gehad de 1e generatie maar daar was het verschil kwa standen niet zo groot nu op de sportstand trekt ie veel verder door

ik word er gewoon blij van als ik weer een rondje kan rijden
 
Hallo Bikedan. (of anderen die van een Tmax afkomen)
Hoe is je verdere ervaring met de Forza ? Wat zijn de grootste voordelen /nadelen ten opzichte van de Tmax ? Ik heb de vragen even genummerd. -1- Ik ben "huiverig" voor een ketting, wat heb je daar voor (extra) werk aan ? Smeren na 300/600km, kwartiertje werk? 2- Zit je op een Forza minder uit de regen dan een T max ? -3- Heb je met een verstelbaar (tech max) scherm betere windbescherming dan een vast Forza scherm (ik ben 1.88m en wil liever geen extra lawaai aan mijn hoofd). -4- De zit is persoonlijk, maar zit je op een Forza comfortabeler dan een T Max.( De zit van een T max lijkt mij platter en breder dan de Forza). -5- In hoeverre mis je de luxe van een Tech max als cruisecontrol en seatverwarming ? Ik heb een beperking aan mijn rechterbeen en moeite met opzwaaien; de zithoogte is hetzelfde, maar is de "klim" op beiden redelijk hetzelfde ? Ik weet van de technische verschillen (dct/cvt enz), maar verdere verschillen en vooral ervaringen zijn van harte welkom.
 
@ChrisS het mooie weer komt er weer aan en ik zou op alle scooters die je op het oog hebt meerdere keren een proefrit maken.
En het liefst op zelfde dag verschillende scooters dat je goed kunt vergelijken.

Voor de ketting zijn eventueel smeersystemen en anders is het een klusje van 2 minuten.
Ik controleer na twee tankbeurten de ketting plus minus na 450 a.500 km.
Na regen smeer ik bijna altijd mijn ketting.
Succes met je keuze.
 
Zoals BartA probeer ik ook na 2 tankbeurten mijn ketting te smeren
2 keren per jaar maak ik de ketting volledig schoon met kettingreiniger en -borstel.
Dat doe ik meestal voorjaar april-mei (klaar voor de mooie ritten) en okt-nov (klaar voor winterse weer)

Ik ben benieuwd hoelang de ketting meegaat want voor mij is het de eerste motorfiets met ketting, voordien altijd met scooter gereden, ...
 
Proefritje vlak achter elkaar is het belangrijkste. De rest zie je. De luxe van een DX of Tech Max vind je nergens, maar als ik bedenk dat ik van een R 1150 RT af komt dan trekt mij motorisch en optisch de Forza meer. Dank en meerdere Forza vs T max tips zijn welkom 😊.
 
Ik woon een beetje uit de richting van het aanbod Tmax en zeker Forza 750, dus ik doe het tot nog toe met YouTube en jullie hier samen; Als ik naar de kuip en voetsteunenstand kijk van een Forza, en ik vergelijk die met een T max, dan denk ik dat ik met woon werkverkeer droog (of droger....) zit op een T max dan op een Forza. Klopt dat een beetje ?. (Voor dagtripjes naar de Eifel boeit dat niet, maar voor woon werkverkeer wil ik niet voor die 20 minuten steeds in het regenpak schieten)
 
Ik gebruik mijne forza 750 ook als woon-werk verkeer, ook zo'n 20-tal minuutjes onderweg en ben er zeer tevreden over.
Als het wat regent doe ik mijn regenjas aan, regent het wat feller dan ook regenbroek aandoen...
Ik heb wel zo'n extra kapjes om mijn benen meer uit de wind te zetten (zie foto op pagina 16 van dit forum), dat helpt ook wat, hé.
 
Ik gebruik mijne forza 750 ook als woon-werk verkeer, ook zo'n 20-tal minuutjes onderweg en ben er zeer tevreden over.
Als het wat regent doe ik mijn regenjas aan, regent het wat feller dan ook regenbroek aandoen...
Ik heb wel zo'n extra kapjes om mijn benen meer uit de wind te zetten (zie foto op pagina 16 van dit forum), dat helpt ook wat, hé.
Ik heb nog moeten zoeken naar een foto zonder, om te zien wat je bedoelde. Die vallen niet op.
Iemand ervaring met T Max EN Forza met regen ?

Ik zit de min en de plus van Forza/Tech Max te bedenken en die TMax heeft zo veel extra's (middenbok op slot, hoogte verstelbaar scherm, meer ruimte onder de buddy enz). Maar die Forza is zo mooi en die DCT lijkt me zo heerlijk lopen. Heeft er iemand contacten in Japan om te zeggen dat ze een Forza moeten maken met de luxe van een Tech Max/DX en de prijs van de Forza ? (Eentje is genoeg, een zwarte aub.....)
 
Hier kan je de zijkappen duidelijker zien...
Over jouw keuze, er zal altijd een min en plus punt zijn...
Succes!
 

Bijlagen

  • IMG_9885.JPG
    IMG_9885.JPG
    223,3 KB · Weergaven: 40
Ik heb mn Forza 750 ingeruild voor een NT 1100.
Na een half uur kreeg ik altijd zadelpijn. Ik denk dat het komt door het iets aflopende zadel in combinatie met mijn lengte; 188cm. Het is verder een heerlijk rijdende fiets die ik iedereen kan aanbevelen. Vanaf volgende week te koop bij Selling Amsterdam.
 
30 juni heb ik een proefritje op een Forza 750. Wanneer ik een Tmax zoek moet ik een helm opzetten want daar wordt je zowat mee doodgegooid. Wanneer je een Forza zoekt moet je een loep meenemen.......
In het buitenland staan er enkele, in Nederland hooguit 4 (of ik zoek verkeerd, Marktplaats/Bikenet/Motoroccasion)
Waarom zijn er zo weinig Forza's (750) te koop ? Weinig nieuw verkocht ? Als je er eentje hebt doe je hem niet meer weg ?
 
30 juni heb ik een proefritje op een Forza 750. Wanneer ik een Tmax zoek moet ik een helm opzetten want daar wordt je zowat mee doodgegooid. Wanneer je een Forza zoekt moet je een loep meenemen.......
In het buitenland staan er enkele, in Nederland hooguit 4 (of ik zoek verkeerd, Marktplaats/Bikenet/Motoroccasion)
Waarom zijn er zo weinig Forza's (750) te koop ? Weinig nieuw verkocht ? Als je er eentje hebt doe je hem niet meer weg ?
Ik denk vooral weinig verkocht. De Honda X-adv heeft hetzelfde blok en is een beetje offroad-gericht waardoor je makkelijker over de drempels gaat. Ik heb zelf sinds kort een X-adv, vind het echt een topding. De Forza heb ik nooit op gereden.
 
3 weken de X adv in bezit gehad zo kort omdat deze is gestolen, om dit te voorkomen de Integra 750 gekocht puur omdat deze hoop ik minder diefstal gevoelig is wel hetzelfde fijne motorblok. Met extra voetstepjes prima scooter. Forza is de opvolger van de Integra.
 
Met de honda testdag bij pols motoren een maandje geleden had ik ook de Forza gereserveerd (voor de zondag), maar ik was de enige die dag. Heb later gewisseld met een maat van me met de hornet 750.

Vond de forza eigenlijk prima rijden, net wat feller dan de NC700X die ik toen had, maar ik vond 'm niet 14000 euro goed rijden.
Heb nu een integra 700 voor de extra windbescherming.

Als ze wat ouder worden en je er ergens 1 met 50K op de kop kan tikken voor 6-7000 ofzo zal het wel weer een serieuze kandidaat worden voor me.
 
Met de honda testdag bij pols motoren een maandje geleden had ik ook de Forza gereserveerd (voor de zondag), maar ik was de enige die dag. Heb later gewisseld met een maat van me met de hornet 750.

Vond de forza eigenlijk prima rijden, net wat feller dan de NC700X die ik toen had, maar ik vond 'm niet 14000 euro goed rijden.
Heb nu een integra 700 voor de extra windbescherming.

Als ze wat ouder worden en je er ergens 1 met 50K op de kop kan tikken voor 6-7000 ofzo zal het wel weer een serieuze kandidaat worden voor me.
Heb je op een Integra dan meer wind/regenbescherming dan op een Forza ???
 
Zal weinig schelen, de Forza heeft wel meer beenruimte, keyless en een grotere opslagruimte, alleen de integra was 4000 euro :+
Wat ik al zeg, mij beviel de Forza echt goed, alleen niet goed genoeg om 'm nieuw te kopen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan