Er worden van de CX en GL zoveel verbouwd dat de originele uitvoering steeds meer waard worden.
Het gaat/is door zijn bouwwijze een klassieker aan het worden.
Dat zou best mijn CX500 geweest kunnen zijn. Afremmen op de motor en slechte klepseals zorgen voor dat hoge verbruik.ik kan je zeggen: het rijdt LEUK! het gaat misschien niet hard (130/u heb ik niet gehaald), maar je komt leuk met het verkeer mee. 't is wel een beetje hogetoeren motor, maar daar kan het blokje wel tegen. een beetje olieverbruik is ook niet vreemd. er zijn verhalen van 500-rijders die in normale omstandigheden een olieverbruik van 1:1000, maar na een toerrit van 1500km geen druppel hoefden bij te vullen.]
Hulpmiddel voor zolang het moet, een fietsbinnenband erover en die vastklemmen bij carburateur en inlaatpoort.Die website kende ik inderdaad al, staat veel interessante info op.
De bladen van de ventilator zien er op het eerste gezicht nog goed uit, zal vanavond ze eens beter bekijken.
Ik was inderdaad ook al een zoektocht begonnen naar die mengpoorten tussen cilinder en carburateur, de mijne heeft (vooral bij 1 cilinder) wel redelijke grote scheuren er in zitten, daar gaat hij genoeg valse lucht mee pakken.. Is er een alternatief hiervoor, of manier om te repareren? In principe is er natuurlijk alleen een ander rubber benodigd, het alu gedeelte is nog prima
Ik zag inderdaad op internet ook al dat die van de CX nog wel redelijk te verkrijgen zijn, maar ik moet er nog even achter komen of deze ook passen op een GL. Maar voor het testrijden/draaien is inderdaad de fietsband een mooie tijdelijke oplossing.Inlaatrubber | Inlaatrubber CX 500 B | Siccama Sales Motofietsonderdelen
INLAATRUBBER HONDA CX 500 B/C RECHTS [81501018] - €37.95 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop
Heb je hier wat aan? Een linkse en een rechts rubber, ik weet alleen niet of ze passen op een GL natuurlijk.
In ieder geval succes. De oplossing van Jaap43 is ook een goeie zeg, daar was ik dus nooit opgekomen,
Klopt, maar ik heb de CX variant niet, vind het een beetje zonde om 78 euro voor 2 van die dingen uit te geven die waarschijnlijk niet passen. Dus maar even op zoek naar een adresje waar ik langs kan gaan om ze te vergelijken.Ik zou de oude van je eerst vergelijken met die nieuwe. Misschien past het wel.
Anders gewoon de oplossing van Jaap43, maar schrijf het niet te snel af.
Even een tip: de CX500serie kent minimaal twee verschillende maten inlaatrubbers. Dus zelfs daar zit al verschil tussen.Inlaatrubber | Inlaatrubber CX 500 B | Siccama Sales Motofietsonderdelen
INLAATRUBBER HONDA CX 500 B/C RECHTS [81501018] - €37.95 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop
Heb je hier wat aan? Een linkse en een rechts rubber, ik weet alleen niet of ze passen op een GL natuurlijk.
In ieder geval succes. De oplossing van Jaap43 is ook een goeie zeg, daar was ik dus nooit opgekomen,
Tja, je moet er van houden, zelf vind ik deze motor niet speciaal (of mooi) genoeg om hem origineel te houden en hem te bewaren.
Oh dat is een goeie tip, David Silver spares kende ik nog niet. Heeft veel GL spul. Helaas die inlaatrubbers niet.
Klopt, maar ik heb de CX variant niet, vind het een beetje zonde om 78 euro voor 2 van die dingen uit te geven die waarschijnlijk niet passen. Dus maar even op zoek naar een adresje waar ik langs kan gaan om ze te vergelijken.