Honda Hornet Forum Part 16, Superwesp die wacht op de lente

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hoeft je niet te verdedigen, ik wilde je ook niet aanvallen. Het klonk alleen nogal als een tellsell praatje en met zoveel hippe buzzwoorden gaan mijn nekharen automatisch overeind staan. Dat is alles. :)

Mijn ervaringen met inmiddels 3 motoren (2x Hornet 900 en 1x Speed Triple) is dat de motor fijner wil starten met Iridium bougies, bij de 900's heb ik na het monteren van de bougies nooit de toerental verhoger meer hoeven gebruiken.
Een bijkomend voordeel met de Iridium bougies is dat je ze gewoon echt 48000 kilometer kan laten zitten, en ze er dan uiteindelijk nog bloedmooi uit komen. Bij de 599 en 919 motorblokken van de Hornet's is verloop van klepspeling na de eerste 24K zeldzaam. Bij de eerste controle kan je dus gelijk die bougies steken waarna je met een gerust hart de eerstvolgende klepcontrole over kan slaan en bij 72K pas weer eens aan de tank lichten hoeft te denken.
 
Helemaal vergeten te melden, dat ik vorige week voor het eerst mee gegaan ben met een 4 daagse motor-weekend van de motor club. Heenreis regen, terugreis verzopen, maar 2 dagen heerlijk gereden in de zon.
Overnachten, ontbijt, warm-eten en biertjes drinken in hotel-restaurant Maas in Lutzerath en HIER nog een stukje rijden in de bergen. :]
 
Mijn ervaringen met inmiddels 3 motoren (2x Hornet 900 en 1x Speed Triple) is dat de motor fijner wil starten met Iridium bougies, bij de 900's heb ik na het monteren van de bougies nooit de toerental verhoger meer hoeven gebruiken.
Een bijkomend voordeel met de Iridium bougies is dat je ze gewoon echt 48000 kilometer kan laten zitten, en ze er dan uiteindelijk nog bloedmooi uit komen. Bij de 599 en 919 motorblokken van de Hornet's is verloop van klepspeling na de eerste 24K zeldzaam. Bij de eerste controle kan je dus gelijk die bougies steken waarna je met een gerust hart de eerstvolgende klepcontrole over kan slaan en bij 72K pas weer eens aan de tank lichten hoeft te denken.
Ik heb geen twee linkerhanden, maar mijn technische kennis van het motorisch gedeelte is eerder beperkt, maar waarom zouden bougies invloed hebben op de kleppenspelling?
Meer nauwkerig ontstekingsmoment?
 
Ik heb geen twee linkerhanden, maar mijn technische kennis van het motorisch gedeelte is eerder beperkt, maar waarom zouden bougies invloed hebben op de kleppenspelling?
Meer nauwkerig ontstekingsmoment?


Hebben ze ook niet, ik doelde meer het positieve effect dat het heeft op onderhoud, dat je eigenlijk na 48K niet meer onder de tank hoeft te komen na de eerste klepcontrole bij 24K. :)
 
Volgens mijn is linkpijp anders!

En losbol heeft gelijk, hornet blokken zijn gewoon bullit proof, en vragen gewoon weinig (groot)onderhoud.
 
Jullie kunnen me vast vertellen of een sportdemper voor Hornet 2003-2006 ook op een 1998-2002 past?

Goedemorgen,

Nee dat past niet, de linkpijp is anders, weet het uit eigen ervaring :~))
 
Laatst bewerkt:
En natuurlijk dit nog even onder de aandacht brengen.

Hornet Meeting 2012 georganiseerd door Black Champion



Horneteers verzameld u, meet zuiden van het land (Asten) op 1 Juli

Wie gaan er mee:
1. black champion
2. mrtn 88
3. jorissu
4. vivalaroy
5. arne1985
6. woldhek (yes we can) :~))
7. scheurneusje
8. drivingugrazy ?? met aanhang
9. moessie
10. pieter91
11. henk1959
12. knorro
13. augusto en passagiere
 
Laatst bewerkt:
Helemaal vergeten te melden, dat ik vorige week voor het eerst mee gegaan ben met een 4 daagse motor-weekend van de motor club. Heenreis regen, terugreis verzopen, maar 2 dagen heerlijk gereden in de zon.
Overnachten, ontbijt, warm-eten en biertjes drinken in hotel-restaurant Maas in Lutzerath en HIER nog een stukje rijden in de bergen. :]

Leuke film Erik, en een prachtige omgeving daar, dass genieten met een grote G. :] :]
 
Laatst bewerkt:
.
full
 
Beste Hornet rijders, Ik ben van plan een honda hornet te gaan aanschaffen (de nieuwere variant, 2007 model). Zijn er bij dit model nog bepaalde aandachtspunten om naar te kijken bij een proefrit en bezichtiging? Ik hoor het graag. Groetjes
 
Hee trebboR.

mooie vtr man heb zelf 2 firestorms gehad en die zijn al geweldig heerlijk die power onderuit heb helaas mijn laatste vrt totallos gevallen en heb daarna maar besloten geen supersport meer te kopen om mezelf in bescherming te nemen rij nu alweer 8 jaar met mijn hornet 900 was in het begin erg wennen vooral met het bochtenwerk veel plezier van jou mooie SP1.

M.V.G Mark
 
Beste Hornet rijders, Ik ben van plan een honda hornet te gaan aanschaffen (de nieuwere variant, 2007 model). Zijn er bij dit model nog bepaalde aandachtspunten om naar te kijken bij een proefrit en bezichtiging? Ik hoor het graag. Groetjes

nope. zeer betrouwbare motor.
wel op slijtage onderdelen, zoals remmen ketting, banden, enzo.
service intervalen om de 6dkm en bij de 24dkm kleppenstellen.

gr steve
 
Zoveel topics achter de rug, dus veel te veel leeswerk O-) .

Vandaar mijn vraag die wss al -tig keer eerder gesteld is....

Wat zijn de eventuele zwakke punten van een hornet 600 '99 ?
Weet eentje staan voor een mooie prijs, zou wel leuk speelfietsje zijn :Y .

Alvast dank voor een antwoord ;) .
 
Sloeg toch mooi de motor af, peut op.

Hoewel bij tanken er nog 2 liter in zou moeten zitten ongeveer. 17 liter getank, op een tank van 19.
Gelukkig startte de motor weer na wat heen en weer schudden. Phew!
 
Zoveel topics achter de rug, dus veel te veel leeswerk O-) .

Vandaar mijn vraag die wss al -tig keer eerder gesteld is....

Wat zijn de eventuele zwakke punten van een hornet 600 '99 ?
Weet eentje staan voor een mooie prijs, zou wel leuk speelfietsje zijn :Y .

Alvast dank voor een antwoord ;) .

Als enigste nadeel zou je kunnen noemen het 16 inch voorwiel (wat minder bandenkeuze), maar daar is nu ook een prima bandje voor de nieuwe S20 van brigestone. Er zijn zelfs mensen op de engelse hornet site die 16 inch velg zetten in een nieuwer model, en die dat weer beter vinden rijden dan de 17 inch voorvelg. Voor de rest zijn het heel betrouwbare motoren.
 
Laatst bewerkt:
Apart dat service interval om de 6.000 trouwens. In mijn 2011 handleiding staat 12.000 (ik schrok al, anders was ik al 1000km te laat)
 
Laatst bewerkt:
Apart dat service interval om de 6.000 trouwens. In mijn 2011 handleiding staat 12.000 (ik schrok al, anders was ik al 1000km te laat)

Bij de > '07 inderdaad service interval om de 12k, alleen merk ik zelf dat dat net ietsjes te "lang" is, schakelen gaat op een gegeven moment wat minder soepel :Y.
 
Goedemorgen,

Ik ververs de olie, telkens aan het einde van het seizoen, natuurlijk voor iemand die bv meer rijd als 12.000 km per jaar gaat dit niet op, en zal het tussentijds moeten.
Olie verversen voor dat je hem een tijdje stil zet is het beste, omdat er zich veel condens bij de oude olie zit wat oxidatie kan veroorzaken.
Olie interval is bij de alle hornets 12.000 km. (of 1 jaar)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik ververs de olie, telkens aan het einde van het seizoen, natuurlijk voor iemand die bv meer rijd als 12.000 km per jaar gaat dit niet op, en zal het tussentijds moeten.
Olie verversen voor dat je hem een tijdje stil zet is het beste, omdat er zich veel condens bij de oude olie zit wat oxidatie kan veroorzaken.
Olie interval is bij de alle hornets 12.000 km. (of 1 jaar)

Voor oxidatie is ook zuurstof nodig. Waar komt die dan vandaan? :?
 
Voor oxidatie is ook zuurstof nodig. Waar komt die dan vandaan? :?


Via de carterontluchting :~)) En als je de olie erin gooit, dan komt er al zuurstof bij, of via de zuigers, zuigerveren sluiten ook nooit voor de volle 100% af etc etc.
 
Laatst bewerkt:
Als enigste nadeel zou je kunnen noemen het 16 inch voorwiel (wat minder bandenkeuze), maar daar is nu ook een prima bandje voor de nieuwe S20 van brigestone. Er zijn zelfs mensen op de engelse hornet site die 16 inch velg zetten in een nieuwer model, en die dat weer beter vinden rijden dan de 17 inch voorvelg. Voor de rest zijn het heel betrouwbare motoren.

Rare lui die engelsen :P

Met 16" kon je iets sneller insturen, ten kostte van de bochten- en rechtuit stabiliteit.

Inmiddels al lang en breed achterhaald, je gaat ook niet upgraden naar trommelremmen. :P
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik ververs de olie, telkens aan het einde van het seizoen, natuurlijk voor iemand die bv meer rijd als 12.000 km per jaar gaat dit niet op, en zal het tussentijds moeten.
Olie verversen voor dat je hem een tijdje stil zet is het beste, omdat er zich veel condens bij de oude olie zit wat oxidatie kan veroorzaken.
Olie interval is bij de alle hornets 12.000 km. (of 1 jaar)

Condens vorming vindt plaats bij...? Stilstand :+

Dus daarvoor is vervangen voor de winter niet nodig. Maar tegen verzuring van de oude olie en aantasting daarvan valt wat voor te zeggen, al zal dat bij die paar maanden dat hij in de winter stil staat verwaarloosbaar zijn.

Anderen zweren weer bij vervanging net voor het seizoen, waar ook weer wat voor te zeggen is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan