Honda Innova 125i / De 2009 Honda cub

(...)

dat men in Nederland liever een auto heeft snap ik wel en word boven ook bewoord qua 'schitterende' lente die we hadden.
Dat men in het zuiden van europa in vrijwel gloednieuwe dikke bakken rijd, bmw 7 serie enzo vind ik pas echt bijzonder, want alles zit vol dutsen en overal stof en keizels en paaltjes en iedereen parkeert....... gooit zn voertuig maar ergens neer en inmiddels zit ik me af te vragen wat de korte versie van mijn reactie geweest zou zijn....
Ons klimaat en het formaat van onze landen, BE en NL, maakt dat een auto de logische keuze is.
Ik gebruik mijn scooter ook niet voor dagelijks gebruik, daar heb ik mijn auto voor.

In het zuiden, en dan denk ik specifiek aan Italië, past een scooter veel beter voor dagelijks gebruik.
En de Italianen die met dikke bakken rijden, die zijn stevig gefortuneerd en hebben geen last van parkeerproblemen.
In een land als Italië, zoals in de meeste landen van Europa, ook in NL, is het verschil tussen arm en rijk een stuk groter dan hier in BE.
 
Ons klimaat en het formaat van onze landen, BE en NL, maakt dat een auto de logische keuze is.
Mmm... Het is een beetje hoe je in de wedstrijd staat. Ik gebruik mijn burgman wel dagelijks voor woon-werk verkeer en de keren dat ik dit jaar echt nat ben geworden (nou ja, mijn motorpak dus) zijn op 1 hand te tellen. Wat lichte buitjes ( en dat waren er best veel) voel je nauwelijks.
 
Een groot voordeel met een tweewieler naar je werk is: Dat je nagenoeg geen rekening hoeft te houden met tijdverlies in wat voor vorm dan ook.
Files ongelukken etc je kan er bijna altijd door.
 
Ik ben toch aardig wat tijd kwijt met kleding aan- en uittrekken etc. Ook het stallen en het bedienen van de sloten etc. kan behoorlijk tijdrovend zijn. Bovendien zijn er genoeg werkplekken waar omkleden helemaal niet mogelijk is (of niet op prijs wordt gesteld).

Het is waar dat je vloeiender door het drukke verkeer gaat maar ook dat is afhankelijk van jaargetijde en weersomstandigheden.. Met ijzel om 06.30 in het donker ligt mijn tempo stukken lager en vermijd ik gladde wegdelen. De hoeveelheid kleding in dat seizoen is ook nog eens groter en dat aan- en uittrekken kost tijd.

Ik zie overigens maar bar weinig échte doorrijders op de motor in de winter. Zelf ben ik het ook minder gaan doen als gevolg van bovenstaande. Maar als ik dat dan doe, pak ik zelf het liefst een lichte motor zoals de Innova. Zo heb ik afgelopen winter best veel gereden. Het beperkte koppel maakt de bocht uit accelereren veel minder gevaarlijk dan bij een zware motor. En de lagere snelheid.. ja, dat spreekt voor zich..

Al met al ben ik dus een grote voorstander voor A1 motoren in het stadsverkeer en op de buitenwegen.
 
@maarten1973 ik heb pas anderhalf jaar mijn A rijbewijs maar heb daarvoor woon werk verkeer gedaan op een bromscooter 50 cc, had een reistijd van 50 minuten over 30 kilometer.
Heb dat vanaf 2011 bijna alle dagen door weer, wind ,sneeuw en ijzel gedaan.
Na een paar keer gevallen te zijn met ijzel me voorgenomen om met ijzel de motor te laten staan en de auto te nemen.

Mijn kleding heb ik zo aan en uit en kan het gelukkig goed opbergen op mijn werk.
Wat reistijd betreft ben wel is met de auto gegaan maar ben dan te vroeg en dan te laat terwijl ik echt ruim op tijd vertrek moet over de A1 naar Amsterdam.
Dit zal je met een tweewieler niet zo gauw gebeuren en zal meestal je reistijd gelijk zijn.
Maar snap wat je zegt zeer zeker.
 
Ik ben het met je eens dat de voorspelbaarheid van de reistijd met de motor een stuk stabieler is. Dat herken ik heel goed. Met de auto ben ik óf veel te vroeg, óf (bijna) te laat..

Ook heb ik verschillende ervaringen qua werkgeversbeleid omtrent omkleedmogelijkheden en parkeermogelijkheden voor motoren. Dat speelt voor mij een belangrijke rol. De ww afstand is vrij kort dus de winst t.o.v. de auto niet enorm. De extra omkleedtijd én de wens van de werkgever om fatsoenlijk gekleed binnen te komen maar geen mogelijkheid te bieden om je netjes aan en uit te kleden maken het niet altijd even aantrekkelijk voor mij.

Ik probeer desalniettemin zo veel mogelijk op twee wielen te reizen.. 😉
 
(...)

Ook heb ik verschillende ervaringen qua werkgeversbeleid omtrent omkleedmogelijkheden en parkeermogelijkheden voor motoren. Dat speelt voor mij een belangrijke rol. De ww afstand is vrij kort dus de winst t.o.v. de auto niet enorm. De extra omkleedtijd én de wens van de werkgever om fatsoenlijk gekleed binnen te komen maar geen mogelijkheid te bieden om je netjes aan en uit te kleden maken het niet altijd even aantrekkelijk voor mij.

Ik probeer desalniettemin zo veel mogelijk op twee wielen te reizen.. 😉
Dat klopt.
Mijn werkgever biedt ruim mogelijkheid tot omkleden en parkeren.
Wij zijn een productiefabriek en vele van onze mensen kleden zich om in fabriekstenue als ze toekomen en omgekeerd als ze vertrekken + douche.
Verschillende van mijn collega's komen met de fiets en kunnen zich dus douchen en verkleden als ze nat in het zweet of als een natte hond in de regen toekomen.
Maar ik vind dik 50km te ver voor de scooter. Dus altijd gewoon met de wagen.
 
gisteren nog heerlijk een rondje gereden op de innova. Hij staat nu bijna op 8000 km (bij aanschaf 5600km) en nog steeds probleemloos. Ik heb er een windscreen van Puig opgezet, dat bevalt prima. De 70km afstand woon-werkverkeer is een beetje teveel van het goede na een paar keer proberen. Dat is met de auto toch relaxter. Ik gebruik hem gewoon voor leuke ritjes in de regio.
 

Bijlagen

  • E5sPTBAX0AU0Smj.jpg
    E5sPTBAX0AU0Smj.jpg
    344,4 KB · Weergaven: 13
Vandaag nog Eindhoven-Amsterdam binnenstad gedaan, 2-up. Even mijn tante van 85 aan een smartphone geholpen. Die woont nog 2 hoog in hartje Amsterdam in zo'n poppenhuis. Volgestopt met heerlijke jodekoeken en speculaas tot aan onze kruin..

Tja.. wat doe je dan.. Geen zin in parkeerproblemen, gegarandeerd van deur tot deur rijden. Parkeren voor de deur.. Dan is de Innova echt helemaal prima. 90% snelweg.. met 90 km/h tussen de vrachtwagens.. intercom aan, beetje slap lullen.. top dag gehad!

En een super blije tante..
 

Bijlagen

  • 20210708_102432.jpg
    20210708_102432.jpg
    167,9 KB · Weergaven: 19
Vandaag nog Eindhoven-Amsterdam binnenstad gedaan, 2-up. Even mijn tante van 85 aan een smartphone geholpen. Die woont nog 2 hoog in hartje Amsterdam in zo'n poppenhuis. Volgestopt met heerlijke jodekoeken en speculaas tot aan onze kruin..

Tja.. wat doe je dan.. Geen zin in parkeerproblemen, gegarandeerd van deur tot deur rijden. Parkeren voor de deur.. Dan is de Innova echt helemaal prima. 90% snelweg.. met 90 km/h tussen de vrachtwagens.. intercom aan, beetje slap lullen.. top dag gehad!

En een super blije tante..
Heerlijk toch?
Lekker in de slipstream voor een nog lager benzineverbruik en geen onverwachte post uit Leeuwarden over een paar weken :)
 
Vandaag nog Eindhoven-Amsterdam binnenstad gedaan, (...)

Tja.. wat doe je dan.. Geen zin in parkeerproblemen, gegarandeerd van deur tot deur rijden. Parkeren voor de deur.. Dan is de Innova echt helemaal prima. (...)
Dan is een scooter ideaal. Ik ga regelmatig langs op het appartement van mijn moeder in hartje stad Mechelen, in een straat die verkeersluw is wat wil zeggen dat je er met motorfiets of auto niet in mag tussen 11 en 18. Steevast ga ik met de scooter en parkeer die op de hoek van de straat waar er een parkeerplek voor fietsen is. Geen gedoe, altijd plaats.
 
gewoon mischien wel de beste motor (kuch) die er is
 

Bijlagen

  • IMG_20210720_145858.jpg
    IMG_20210720_145858.jpg
    224,1 KB · Weergaven: 25
Wat moet je nou met 2 Innova's? :9

Je hebt echt een mooi exemplaar gevonden man! Welldone.
 
het zijn gewoon Pokémon , spaar ze allemaal.

maar aangezien de hunter cub mij te lang duurt moet je toch wat.
 
Je kunt die Pokemon ook ruilen.. Wil je jouw Innova ruilen tegen de gehele pokemon-collectie van mijn vrouw? 🙃

Dat zou voor mij echt een win-win situatie zijn.. 🤣
 
Vorige week met mijn acht pk sterke Honda Wave powerhouse de Mont Ventoux opgekacheld. Kan gewoon. Tot twaalf procent steil. Ging prima eigenlijk. Wel regelmatig even terug naar twee om de vaart er in te houden. Op de terugweg omlaag meerdere keren ingehaald door... wielrenners. Sommige volgens mij echt levensmoe. Dan zit ik toch op mijn Japanse wondermachientje.
De Wave was mee op de aanhanger trouwens, dus zo ver heb ik nu ook weer niet gereden. Mevrouw Broemer reed op de SH300. Die vloog omhoog als een berggeit.
 
Iemand interesse in een mooie topkoffer (08L55-KTFA-8000) ?

35 liter met bevestigingplaat, om zo op je innova te zetten
 
Laatst bewerkt:
Ja zo denk ik ook altijd maar.. haha. Hilarisch om te zien altijd.

Brengt ons ook eigenlijk goed on topic, de innova is IMO de ultieme CUB, cheap urban bike. Ik snap zelf niet waarom er zo weinig animo voor is in NL terwijl we zó dichtbevolkt zijn en er wel zó veel mensen op motoren rondrijden.
Het is volgens mij echt een kwestie van 'niet gezien willen worden op dat ding'.

Ik gun iedereen zijn meug maar het lijkt me bijzonder beperkend om me daar druk om te moeten maken.. :)
In Belgie en Duitsland is de 80cc en ook 125cc ook te berijden met het B rijbewijs vernam ik dus enorm populair een Dax, Cy, Xl, Monkey en Cub dus ook!
 
Ik heb mijn Honda innova 125 uit 2007 in de te koop sectie staan.
Met 6524 kilometer op de teller, in goede staat.

Het liefst zie ik hem naar een liefhebber gaan dus vandaar mijn bericht alhier.

Groet
 
Terug
Bovenaan Onderaan