Honda Sabre v65 1100

:]
Ik zoek voor mijn vriend een Honda Sabre V65 (cadeau). Heb er zelf niet al te veel verstand van maar wil alleen op mijn bike met hem naast me ipv achter me. Hij wil graag een sabre zonder kuip en ik wil graag dat hij in de weinige vrije uurtjes die hij heeft (internationaal chauffeur) kan rijden en niet hoeft te sleutelen.
Kan iemand mij helpen???

miekmiek

Waarom heeft mijn vrouw niet van die goede ideeën? '( ....topwijf! :} :Y :} :Y :} :Y :} :Y :} :Y :}
 
Goeie herinneringen aan de Sabre 1100... enorme beul van een motor die ook nog eens behoorlijk hard loopt voor zo'n oud ding. In 1993 was ik helemaal de koning met mijn slagschip op wieltjes. Je ging de meeste superbikes van die tijd gewoon voorbij met deze toermotor. Enorm fijne motor die me nooit in de steek heeft gelaten.

vf1100s2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand zijn Sabre v65 verkopen liefst met kuip en koffers heb ik interesse. Niet erg levendig echter hierzo betreft de motor.
 
Mooi ding ja, ik heb even een 750 gehad, maar kreeg rugpijn van de zithouding.
Heb hem toen geruild voor een accordeon. :P
 
Staat nu een Sabra v65 te koop op MF.
Prijs die ervoor gevraagd wordt mag iedereen zelf over oordelen. Heb er ook eentje gehad en reedt best wel okee vondt ik. En een motor die je weinig ziet.
 
Nou ik heb ook weer wat.....heb de sabre gekocht van bikemaster afgelopen zomer en geweldig wat rijdt hij super....
Maar tot mijn verbazing wilde ik vanochtend nog even snel een klein ritje rijden maar wat bleek geen druk meer in de koppelingsleiding dus geen werkende koppeling?!
Mijn vraag is simpel namelijk is dit simpel op te lossen, rare is vlgs mij ook ik heb nergens geen olie oid zien liggen.
Hoe pak ik dit het beste aan .........alle adviezen zijn welkom

RuudB9453AFF-E512-4C9E-A3A6-4A895C177242.jpeg
 
Wanneer er geen uitwendige lekkage is te zien dan betekent dit hoogstwaarschijnlijk dat de hydraulische vloeistof in het blok is terechtgekomen via een lekkende afdichting.
 
Toen ik mijn Sabre kreeg had die dat ook na lang stil te hebben gestaan. Hij lekte langs het zuigertje in het vloeistofreservoir en de vloeistof sijpelde heel minimaal langs de leiding omlaag via de vork etc. Daardoor duurde het een tijdje voordat ik het door had.

Zou de leiding en het reservoir goed checken, want je wil die vloeistof niet op de lak hebben.
 
Probleem opgelost denk ik, de pakking tegen het blok was kapot??
Deze vervangen door vloeibare pakking en hij is dicht.. weet niethoelang maar voorlopig opgelost.
 
Ehhhh, je bedoeld tussen koppelingscilinder en blok? Dat is technisch gezien geen pakking, maar een isolator om de cilinder thermisch wat te scheiden van het blok. Deze sluit niet vloeistofdicht af en mag dat ook niet doen, er zit aan de onderzijde dan ook een opening/inkeping. Heb je gecontroleerd of er lekkage achter de cilinder zichtbaar was en hoe het vlieistofnivo was?
 
Vloeistof niveau was “0”
En ja er was een duidelijke “streep” van de lekkage te zien tussen de aanhechting van het blok en de koppelingscilinder.
Uitsparing heb ik open gehouden, en wacht het nu maar even af, hij functioneerd nu nog steeds nadat ik gister ochtend dit heb verholpen.
 
Dan heb je de lekkage dus niet verholpen als dat alles is wat je gedaan hebt ;) Je moet de koppelingscilinder uit elkaar halen en de lekkage oplossen of je staat binnenkort weer zonder koppeling. VAAK is het een kwestie van behoorlijk wat aanslag aan de binnenzijde van de cilinder, wat afsluiting van de keerring verstoort. Deze goed schoonmaken/alle bruine aanslag wegpoetsen is dan meestal voldoende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Jip, maar dat had ik dus wel gedaan het leek wel aangedrongen “stront” die er in zat.........bahh
Maar dat is netjes allemaal verwijderd en heb hem weer als nieuw in elkaar gestoken, hopen dat dat voldoende is geweest.
Wel bedankt voor je reactie

Ruud
 
Terug
Bovenaan Onderaan