Zo zag de originele snaar er na 24.000 nog niet eens uit bij mijn sh150. Goedkoop is duurkoop?@Naakte vandaal , welkom, veel plezier met de Honda.
Vandaag eens de v-snaar bekijken na 14000 km..... Bekijk bijlage 1429818
Nou... Malossi bedankt.De oude originele snaar terug geplaatst en bij makina parts een originele besteld.
Mvg, SHKolfie
Wat vinden jullie van de verbeteringen voor het nieuwe 2020 model?
Ik ben wel geïnteresseerd, rij nu een Forza 300 uit 2013 en wil voor in de stad wat lichter gaan rijden, NMAX 155 staat ook op mijn lijstje.
Linkje Model 2020
Zo had ik het nog niet bekeken, ik heb nu ook kleine wielen maar is mijn Forza 300 ook behoorlijk zwaar, ik dacht rond de 190 kg. Ben verder super tevreden maar merk dat in het drukke stadsverkeer een lichter type voor mij beter zou bevallen. Volgend voorjaar wil ik eens wat gaan proefrijden. Bedankt voor je uitleg. De NMax heb ik op mijn lijstje staan omdat ik nu meestal rijd met mijn voeten op het schuine gedeelte dat de NMax ook heeft en de SH niet. En eerlijk gezegd vind ik de NMax mooier om te zien.Een Nmax is wat anders dan een sh, een sh is een doorstap scooter met vlakke treeplank, dat heeft voors en tegens.
Een nmax of bv pcx zijn scooters met een bult tussen je benen, ook met voors en tegens.
Om nog maar niet te spreken van het verschil in wieldiameter, 13 inch vs 16 inch
Miz zijn kleine wiel scooters ondingen, ze geven de indruk dat er aardig wat grip is maar dat valt tegen in de praktijk en dan vooral met nat wegdek, er zijn nogal wat mensen die met kleine wielen in de regen tegen de vlakte gaan omdat ze hem onderuit remmen, wellicht dat yamaha (traditioneel beter dan honda in stuur techniek) dat beter voor elkaar heeft maar het is eigenlijk de zithouding die het doet, door de "benen naar voren" houding ligt het zwaartepunt van je lichaam redelijk ver naar achter waardoor er releatief weinig druk op het voorwiel is en dus ook minder grip.
Bij een de grotere burgman/silverwing etc van zeg 400 cc en hoger is dat niet zo'n probleem, de scooter zelf is behoorlijk zwaar en dus is jouw gewicht van relatief weinig invloed op het stuurgedrag, bij een 150cc van 120-130 kg is dat niet zo gunstig, het formaat vd wielen gaat dan ook meetellen en dan is 16 inch simpelweg beter dan 13 inch, stabieler, meer grip dus ook beter remmen etc.
Daar staat 1 nadeel van een doorstap scooter tegenover, de doorstap maakt het frame zwak en gevoelig voor flexxen/torderen rond de doorstap, daardoor is de scooter gevoelig voor stuur zwabberen als je je handen van het stuur haalt, met losse handen rijden en het gas loslaten vanaf zeg 50 kmh geeft bij veel sh's een stuurzwabber, je kunt op een sh beter niet onder het rijden je vergeten kinbandje vastdoen met twee handen
Yamaha had een sixteen 150, die is vergelijkbaar met de sh ;
Verhip je hebt gelijkDeze scooter is een Suzuki, die heeft een sixteen 150 gehad.
Dank je wel!ziet er goed uit
inlaat 0,16
Uitlaat 0,25
Ga jij heel veel plezier aan belevenSinds een paar dagen trotse bezitter van een SH 150. 22000 km van 2008. Heerlijke scooter!
Had een opgevoerde brommerscooter, maar ik had geen zin meer in de politiestress.
Er zit een schermpje op en een houder voor een topkoffer, mijn helm pas niet in de standaard ruimte en denk erover om een koffertje aan te schaffen. Verder heb ik een lange rug en merk dat het schermpje te laag is, ik zit mooi met m'n bakkes in de wind. Weet iemand of die schermpje een beetje standaard montage afmetingen hebben ? En herkent iemand de montage van de topkoffer ?
Bekijk bijlage 1477906Bekijk bijlage 1477907Bekijk bijlage 1477908