Ga jij het lekker voor me betalen?
ik vind mijzelf te jong voor veel zwaarder spul (klinkt dom weet ik wel)
en met zo'n 125 leer ik toch de basis al...
en kan ik wat geld sparen voor het rijbewijs en zwaardere motor gebeuren.
maar spijtig genoeg was dit eigelijk toch de vraag niet
iemand anders die deze regel uit belgie niet ook ABSURD vind???
autorijbewijs wil echt niet zeggen dat je kunt motorrijden ook al is het maar 125cc.
En leren zonder begeleiding is net als brommerrijden (nu nog) je leert je allemaal foute dingen aan.
en dat is een stuk gevaarlijk op de weg als op een fietspad.
man mag ik mij hier ff verdedigen
ik ga dus niet zonder ervaring op een motor springen he,
ik ben geen volkomen idioot.
mijn nonkel leert mij alles wat ik moet weten voor er voorzichtig mee om te springen.
nu hoop ik toch nog reacties te krijgen op mijn 1e post,
Al 1 echt antwoord
groeten
Voor zover ik weet:
Snelheid
+- 100? Misschien harder, maar met iemand van +- 80 kilo erop red je het moeilijk
Bestuurbaarheid
Die dingen zijn superlicht, dus zeer goed te besturen
Verbruik
1 op 30 moet makkelijk kunnen
geluid
Best hoog geluid, als je die 250 cc hoort dan moet deze net een toontje hoger zijn. Gooi er andere uitlaat onder en je hebt een minder erg scooter geluid (lijkt mij)
---
Ik ben geen expert op dit gebied, maar dit is wat ik vermoed/ hoor.
---
Conclusie: Ga je rijbewijs gewoon halen en stap in met een 250/ 400/ 600 cc fiets! 10 keer leuker
schakelen is heel erg simpel:
normaal staat ie in z'n neutraal. als je naar z'n 1 wilt, dan druk je de pedaal omlaag totdat je een "klik" hoort. daarna, is het steeds een tikje omhoog naar 2, 3 enz. wil je terug naar 1, dan geef je steeds een tickje naar beneden. bijvoorbeeld, als ie in z'n 4 staat en je wilt naar 1, dan ga je 1, 2, 3 omlaag. dan staat ie in z'n 1, om naar neutraal te gaan ga je heel erg zacht omhoog met die pedaal. niet te hard, want dan zet je hem in zijn 2. da's ook een tip, van 1 naar 2 harder omhoog tikken want dan weet je zeker dat ie in z'n 2 staat en niet in neutraal.
kortom, neutraal -> naar 1 = 1 keer omlaag
naar 2, 3, 4, 5 en 6 = steeds eentje omhoog.
terug naar 1 = steeds eentje omlaag.
in z'n 1 naar neutraal = zacht omhoog
in z'n 1 naar 2 = hard omhoog.
na een half uur oefenen is het game over, ken je het uit je hoofd, het wordt een reflex.
enjoy!
Ik zou 'm toch aanraden dat hij de koppeling erbij moet gebruiken, anders flikkert ie van de motor af doordat ie naar voren schiet.
oh ja... koppeling gebruiken wanneer je schakelt. en laat de gas hendel los. dus gas los, koppeling in, daarna volg je de bovenste stappen.
Je kan toch ook schakelen zonder gas los te halen? Meestal is het een kort 'tapje' (als je optrekt)