Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Vanmorgen rond de koffie begonnen.

Kuip gedemonteerd, tank en kont.
Carb uit de rubbers, dat ging na 10 jaar best makkelijk en de rubbers waren nog zacht genoeg en hoefden niet vervangen te worden.
Carb uit elkaar, schoon gemaakt, vlotter niveau gecorrigeerd, weer opgebouwd en teruggeplaatst.
Maar liep op 3 cilinders. Cil 2 bleef koud. (en altijd weer aan de voorzijde )


Op 3 cilinders:


Jouw browser kan deze video niet weergeven.

Bougie cil 2 vervangen


Herkansing:

Jouw browser kan deze video niet weergeven.

In aantal fases synchroon stellen.


Jouw browser kan deze video niet weergeven.


Jouw browser kan deze video niet weergeven.

En weer netjes opgebouwd.
Inmiddels weer op de kar vertrokken voor de terugreis van ruim 200 km.
Iedereen weer tevreden. Altijd weer fijn als een probleem fietsje weer gaat draaien na jaren stilstand . Zowel voor de eigenaar als voor mij.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vanmiddag was het zonnig, dus maar het kleine uitgestelde testritje. Voorzichtig gereden i.v.m. de nogal "verse " bandjes uit 2010 . Hier een klein stukje film.
Helaas heeft de camera het een aantal dagen geleden begeven, dus voor nood maar even met de telefoon in een houder op de tankt. Maar via de tank geeft dat te veel trillingen.
Binnenkort op zoek naar een nieuwe de sport cam. Weet nog niet welke.



En voor het geval dat.......

Jouw browser kan deze video niet weergeven.

Na afloop: grondig gecheckt: olie en koelvloeistof niveau in orde. Ook nergens zweten of lekkage. Geen kleppen geratal, geen nokkenasjes die via het kleppendeksel naar buiten probeerden te komen. Dus: Officieel goedgekeurd
We zijn weer blij Het was wel weer wennen om dit hoogtoerige fietsje te rijden. Maar het rijdt verrukkelijk Met alle vloeistoffen en volgetankt 157 Kg.

(mijn 30 kg komt er dan nog wel bij)
Toch wel een beetje sensationeel om hierop te rijden.
Jouw browser kan deze video niet weergeven.
 
Laatst bewerkt:
Ha Roel,

Voor het eerst in járen weer eens op het forum, maar dit was wel een goede gelegenheid. Bedankt voor het fiksen van m’n NC30’je Het was bovendien weer ouderwets gezellig!

Groeten, Karl
 
Heerlijk lichtgewicht machientje
 
Vandaag een kuipbevestigingspuntamputatie hersteld.
Eerst de twee losse deeltjes "gesoldeerd".
Daarna uit een oud kuipdeel een wandje geslepen, precioes op maat gemaak en daarna ook aan de rest gesoldeerd. Vervolgens met polyester en matjes in een aantal stapjes de nieuwe versteviging gecreëerd.
Daarna netjes dremelen en nog een dun laagje en matje opbouwen om vervolgens weer te dremelen . Morgen ondergrond aanbrengen en daarna zwart spuiten.



Jouw browser kan deze video niet weergeven.
 
Laatst bewerkt:
OEM luchtfilters MC22 zijn niet meer leverbaar door Honda. CMS had er wel nog één, maar kost bijna €80.
Daarom maar deze Hiflo voor 40.
Altijd makkelijk om er eentje op voorraad te hebben. Heb trouwens ook nog nieuwe MC22 onderdelen gevonden die bij Honda niet meer te bestellen zijn en die ongetwijfeld een keer vervangen moeten worden. Komen er aan.
 
Laatst bewerkt:
Ja CMS kent zijn prijzen ook wel
 
Laatst bewerkt:
ja een voorraad is altijd handig. Zeker zaken als rubbers en filters. Bij honda zijn die zaken vaak nog wel leverbaar in tegenstelling tot alle andere Japanse merken.
 
Constructie excentrische hub nagenoeg hetzelfde. Alleen grootte en lagers van die ene v4 verschillen
Aanhaalmoment 120 Nm.

Deze V4: 230 Nm



Bovenste momentsleutel is een Tengtools met een vaste waarde van 120 Nm.
De meeste V4 's hebben een waarde voor de achterasmoer van 120 Nm.
NC30 NC35 RC30. RC45
 
Laatst bewerkt:
Tengtools is goei spul. Edd China gebruikte het ook in Wheeler Dealers
 
Vers Italiaans rubber voor de NC35 en de MC22

Ook voor het eerst eigenlijk eens het achterwiel van de RVF eraf gehaald. Wat een gemak ten opzichte van een dubbelzijdige swingarm zeg! Een minuutje en hij is eraf!
 
Rosso 4 superband, en zeer soepel. Montage kost weinig moeite. Als je met z'n tweeën bent druk je de band bijna zonder machine op de velg.
 
Laatst bewerkt:
Hier ligt voor een klein kapitaal. MC22 onderdelen. Vooral zaken waar ik zeker van weet dat die over een poosje niet meer leverbaar zijn.

En wat NC30 spul.



Mooie soepele dikwandige vacuumslang
 
Laatst bewerkt:
Met de huidige voorvorktool heb ik soms ( bij erg strakke veren) een hulpje nodig om het deblokkeer plaatje op zijn plaats te schuiven .
Bij de nieuwe tool, ( net binnen) is die hulp niet meer nodig. Elke vork kan ik nu zonder hulp inspannen. (Er was nog een plekje vrij op het bord)



laat de lekke voorpootjes maar komen
 
Laatst bewerkt:
Na stiekem wat vuur zwaarden geholpen te hebben ( voorvorken en kettingset)
en na het flaren:

Nu eindelijk eens naar mijn oude fietsje kijken. Voor het eerst doet hij het niet. Zal het carburateurtje eens schoonmaken en de contactpuntjes eens controleren.
Dit is trouwens de eerste keer dat hij niet meer wil starten. Blijft dit zo dat gaat er een V4 blok in


Binnenkort weer met de wachtende v4_tjes de weg op. Hoop dat ze zonder aarzeling willen aanslaan
 

Bijlagen

  • IMG_20230508_231738.jpg
    175,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt: