Dag heren, hier nog eentje
Een paar weken geleden over gekocht van iemand die ik al op pagina 1 zag staan, Daniel91
Ik ben net nieuw hier op motor forum, mischien wel leuk als ik me hier bij voeg
Over de motor
De motor draaide niet toen ik hem kocht, na het aansluiten van wat losse stekkers en het laden van de accu deed hij het al weer.
Loopt aardig, er zit helaas een tik in de voorste cilinder en het afstellen zou beter kunnen. Ook zweet de achterste cilinder wat en is er een keerring lek bij de 'generator', links van de krukas. Genoeg werk dus nog.
Hier onder ff snel en kort een paar dingetjes die ik al heb gedaan. In de toekomst zal ik wat meer foto'tjes er op zetten van de werkzaamheden, en wat meer de tijd nemen om er wat over te zeggen aangezien ik dit nu ff snel tussendoor op stage schrijf
Er was aardig wat mis met de bedrading, dingen die ontbraken en niet goed aangesloten waren.
Een paar avondjes aan het puzzelen geweest met de bedrading, en het achter wiel verwijderd om de achter rem te controleren.
Alleen de verlichting en het remlicht werkte, hier heb ik de knipperlichten (achter) aan toegevoegd en ook de toeter. Daarna ook nog de verlichting in de km teller gemaakt.
Vervolgens het uitlaat systeem er afgehaald.
Daar zat ook nog wel wat ellende in, heel de motor is in een prima staat. Maar zoals verwacht is de uitlaat er wat erger aan toe.
De uiteinden van de uitlaat buizen zijn door geroest bij de bevestiging van de 'powerbox'. deze heb ik er afgezaagd.
Die zag er zelf ook niet als te best uit.
en de demper, ja haha, helemaal leeg en een gat er in. gaf wel een prima geluid moet ik toegeven.
Maar aangezien het aardig rot was heb ik dit er van gemaakt. kwam het toevallig tegen en het moest er gewoon op.
Nog wat aan het expirimenteren er mee. De lengte moet nog bepaald worden en de uiteindelijke bevestiging ook. Het geheel is gedempt met universele dbkillers met rvs staalwol. Deze zitten in het begin van de demper na de buis. en het werkt best goed, haha. zonder is het echt een tering herrie.
Om de buizen, die overigens opnieuw gespotenzijn met hitte bestendige verf omdat ze best aardig begonnen te roesten, gaat nog van die uitlaat wrap omwikkeld worden om de 'oneffenheden' te verwerken
.
Tot zo ver ff de ascot, in de komende weken gaat er nog heel wat aan versleuteld worden.
punten van aandacht nog:
lekkende koppakking achterste cilinder
lekke keerring aan de linkerzijde van krukas......
en een tik in de voorste cilinder, die kreeg ik niet weg met kleppenstellen
Nou gaat het blok er komend weekend onderuit om alles eens goed op te lossen want zo kan je er maar slecht bij.