Ik rijd dagelijks op een Thaise Wave 110 (108cc), de oude carburateur versie, zelfde blok als de bovenstaande XRM110. Op 80km wegen doet hij het prima, hij loopt op top als ik hem echt door laat lopen net iets over de 100. Doorgaans is 90/95 makkelijk haalbaar. In het centrum van Utrecht gedraag ik me als brommer, dan kom je tenminste nog ergens, en daar kijkt niemand gek van op. Dat hoef je met een grote motor niet te proberen.
Deze komt uit Thailand en heeft ook een mandje voorop wat ik vaak gebruik om spulletjes of mijn rugtas erin te doen. Je hebt op zo'n ding toch niet de illusie dat je de blits maakt.
Ik rijd al 17 jaar Honda 4takt brommers en was nooit zo'n fan van semi automaten, maar daar is verandering in gekomen met de Wave. Deze schakelt en koppelt zo ontzettend soepel, niet te vergelijken met de oudere semi automaten C50/Dax type.
Ik kan met de voet prima met de koppeling spelen, sportief rijden en met tussengas terugschakelen en koppeling op laten komen is allemaal een fluitje van een cent.
Ik vind het hak-teen schakelen super. Je hoeft de neus van je schoenen niet te verknallen want je gebruikt enkel de zool.
De Wave loopt rond de 1:40. Ik heb ook een Astrea, dat is hetzelfde ding maar dan 97cc, en die loopt 1:47. Maar na ruim 50.000 Indonesische en Griekse kilometers (0 onderhoud, max abuse) is die wat krakkemikkiger dan de zgan Wave.
Tip: Kijk op Mobile.de naar een 2ehandsje. Vooral de Innova 125cc is goed te betalen.