Honda X-ADV

Iemand toevallig ervaring met een Nexx XWed 2 helm en of deze past in de helmbak onder de buddy? Helm ziet er namelijk best fors uit ook met de peak..
Of die helm in de bak past kan ik je niet zeggen, over de helm kan ik wél wat zeggen , ik heb er een gehad. Kort samengevat was ik er niet blij mee, hoewel de pasvorm voor mij, en de gebruikte materialen in de helm goed waren, was het een vergiet tijdens regenrijden. Het vizier sluit niet goed af, en daaraan was niets te doen volgens de leverancier. Het is aan jezelf hoe erg je zoiets vind, maar ik rijdt in principe jaarrond, dus veel regen. Plus dat er best een prijskaartje aan hangt, nu heb ik weer een HJC-tje van 200 euro, die is wel goed.
Voor een mooi weerrijder is het een fijne helm :Y
 
Of die helm in de bak past kan ik je niet zeggen, over de helm kan ik wél wat zeggen , ik heb er een gehad. Kort samengevat was ik er niet blij mee, hoewel de pasvorm voor mij, en de gebruikte materialen in de helm goed waren, was het een vergiet tijdens regenrijden. Het vizier sluit niet goed af, en daaraan was niets te doen volgens de leverancier. Het is aan jezelf hoe erg je zoiets vind, maar ik rijdt in principe jaarrond, dus veel regen. Plus dat er best een prijskaartje aan hangt, nu heb ik weer een HJC-tje van 200 euro, die is wel goed.
Voor een mooi weerrijder is het een fijne helm :Y
Dank voor je reactie Salami!

Vandaag met het lekkere weer even gereden en langs een helmwinkel gegaan. Wow, wat een groot ding is deze Nexx. Ook even de Vilijord systeemhelm van Nexx geprobeerd. Zat goed, maar ook die past voor geen mogelijkheid onder de Adv buddy door de peak.. Balen.. Dus nog even verder zoeken. Ik vind de Shark Evo Jet ook wel wat hebben in combi met de futuristische Xadv.. Is nog vrij nieuw en geen idee of deze wel in de helmbak past. Ik ga het forum nog even na, want zag wel dat er een lijstje was met systeem/integraal helmen die wel passen.. Als iemand een helm kan aanraden met peak die in de bak past, graag!

p.s. Support het idee graag voor een Xadv get together in de lente 2021!
 

Shark X-Drak Blank - Mat Zwart​

heb ik gekocht met verwijderbaar kinstuk heerlijke helm
past vind ik mooi bij de styl van de adv
Ziet er inderdaad top uit MTeun! Heb jij de X Drak of de X Drak 2? Zie dat je bij die laatste het masker los moet bij bestellen maar zie verder weinig verschil op de zijkanten na. Rij jij hem met of zonder masker en hoe is het windgeruis in de helm? En deze past dus met peak onder het zadel van de Xadv?

Rij nu met een Shark Nano Blank mat zwart, prima ding maar vrij veel wind, zelfs met het zonnevizier en gezicht scherm naar beneden..

Wel blij dat ik hem gisteren op de snelweg voor mij gezicht had, gezien een kiezel die met grote snelheid ter hoogte van mijn rechterwang op het scherm knalde..

Dank voor je reactie alvast!
 
ik heb verhoogd scherm dus heb weinig last van wind.
ik rij 75 % van het jaar met open helm maar het is makelijk om nu een masker bij je te hebben voor regen en kou.
bij voordeelhelmen zijn ze nu 180 euro met masker dat is de x drak zag weinig verschil met de ander behalve de prijs.
 

Ziet er erg fraai uit! Vooral die koplampen en het Tft scherm. Wel meer gelikt en daardoor meer stads ipv adventure.. Tja, net de 2020 versie in mijn bezit, dus om nu al te upgraden..

 
Laatst bewerkt:
Slechts 6kg lichter en 4pk meer. Dat is niet baanbrekend meer power. Dus ik ben nog steeds blij met mijn 2019 model. Wel tof dat er 1 liter meer opbergruimte is en dat er standaard voetsteunen opzitten nu.
 
@DarkLite
Haha had geen notificatie/pop-up gekregen van de nieuwe berichten .. dus ik dacht ik gooi ff een dikke XADV Video in de groep !!!
Upgraden hmm ... wowww ik vindt de nieuwe wel erg erg erg DIK eruit zien met dat TFT-Schermpje en die nieuwe lampen etc etc
Maar ik heb pas 6000km gereden met die van mij en verlies dan teveel euro muntjes (in 1jaar) ..,
Wil zeker +/-15 á 20.000km met mijn 'oud model' _O- nog rijden.
Ik gooi volgend jaar nieuw setje BATLAX AX 41S er nog op en klaar is het.
 
Video voor de mensen die duits kunnen
Hier spreken ze van 1kg lichter
Er is veel veranderd achter de plastic kapjes .. schakel ratio etc etc

 
Op de beelden lijkt het wel alsof de treeplank korter is waardoor er meer plaats is voor de voeten op de voetsteunen. Dat vind ik wel een dikke plus! Soms zit ik met mijn 44 tegen de treeplank als ik op de steuntjes sta.
 
van mij hadden ze de treeplanken eraf kunnen laten en de voetsteunen kunnen dan optimaal neergezet worden
tov de zit positie
 
van mij hadden ze de treeplanken eraf kunnen laten en de voetsteunen kunnen dan optimaal neergezet worden
tov de zit positie

Ja ik gebruik de treeplanken ook erg weinig .. soms bij +300km ritjes :]
20201110_221710.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan