Honda X-ADV

EFF77D66-8950-4E6C-85A9-7E876CFF301A.jpeg
Deze kreeg ik van de dealer.
Er zitten inmiddels beugels en mistlampen op. Ik zal wat foto’s posten als ik alle pekel eraf gespoeld heb. Die lampen gaan aan via een menu op dat tft scherm. Ik denk dat als je zelf die lichten monteert ook een schakelaar moet maken of in de software moet gaan rommelen. Ook de handvatverwarming werkt zo.
Zit ook een topkoffer op die met een knopje op het keyless systeem opengaat. Ook de buddy en brandstof klepje gaan nu met een knopje.
Als je een tunnel inrijdt gaat het tft scherm naar een darkmode en gaat de koplamp aan. Maar je kan de koplamp in het menu alleen maar uit of auto doen, dus niet constant aan.
Ook kan je in het menu rommelen met de torque, de ABS, hoe je op de motor afremt en daar zijn dan presets voor als rain, gravel, sport en normal. Met de user mode kan je dan zelf iets instellen.
De rijeigenschappen zijn nog steeds fijn. Hij lijkt iets meer pit te hebben maar met dit weer kan je niet echt rare dingen doen.
 
Als je het standaard scherm zat bent kun je ook nog 3 andere instellen. Normaal ben ik niet zo van de instructie boekjes maar je kan best veel met dat schermpje. Wil je de water temp? Dat kan. Voltage? geen probleem.
Je telefoon koppelen? Ehhh, helaas niet voor een i-phone. Pff. HOEZO? Boekje ligt weer in een hoek.
 
nee gelukkig niet ,iets met sporten en niet naar je lichaam luisteren .
Best heftig allemaal. Hoe hard moet je wel niet vallen, om dit te overkomen. En hoe lang duurt het totdat je weer volledig hersteld bent.
Sterkte de komende tijd.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren al mijn eerste ritje van het jaar gemaakt was wel koud maar goed te doen. Enige nadeel was dat ik met het vizier gedeeltelijk open moest rijden omdat hij na een paar honderd meter "zelfs met pinlock" begon te beslaan.
 
Hallo allen, sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een nieuwe (overjarig 2017 model grijs) Honda X adv.
Inmiddels 600 km op de teller. Zie wel dat ik wat sneller inrij dan de meesten hier......rustig opwarmen in "D" en dan snel naar de "S" stand.
Topkoffer en handvatverwarming zaten er al op, nu rustig verlanglijstje maken haha. Veilige kilometers iedereen!!!!
 
Weet iemand wat de G-knop op de modellen vanaf 2018 exact toevoegt? Ik l as ergens dat de traction control wordt aangepast maar op de Africa Twin zorgt die knop juist voor een ‘aanpassing’ van de koppeling.

2017 modellen zijn er voldoende voor een leuke prijs. 2018 al snel 1500 euro duurder. Is dat het geld waar of zijn er meer verschillen?
 
Weet iemand wat de G-knop op de modellen vanaf 2018 exact toevoegt? Ik l as ergens dat de traction control wordt aangepast maar op de Africa Twin zorgt die knop juist voor een ‘aanpassing’ van de koppeling.

2017 modellen zijn er voldoende voor een leuke prijs. 2018 al snel 1500 euro duurder. Is dat het geld waar of zijn er meer verschillen?
volgens het instructie boekje pg 45 , verminderd slip van de koppeling en verbeterd de tractie.
 
Weet iemand wat de G-knop op de modellen vanaf 2018 exact toevoegt? Ik l as ergens dat de traction control wordt aangepast maar op de Africa Twin zorgt die knop juist voor een ‘aanpassing’ van de koppeling.

2017 modellen zijn er voldoende voor een leuke prijs. 2018 al snel 1500 euro duurder. Is dat het geld waar of zijn er meer verschillen?
Dit is de zogenaamde Gravel knop, ingeschakeld gaat deze een betere traction geven bij offroad rijden...
Gebruik dit eigelijk zelden op mijn Africa Twin, ik zet gewoon de traction control en abs uit bij offroad rijden.
 
Is het ook niet zo dat bij model 2018 het toerental voor het schakelen is verhoogd? Dit om minder ‘nervous’ te rijden. Ik lees graag mee omdat de x-adv ook op mijn verlanglijstje staat voor mijn verjaardag.
 
Bij deze wil ik mij ook aanmelden als nieuwe ADV rijder.
Ik heb denk ik de laatste 2021 in Nederland gekocht.
Een zwarte met top en zijkoffers.
Ik zal de adv hoofdzakelijk met vakanties gaan gebruiken.
Op de aanhanger mee achter de camper en daar aangekomen met de vrouw achter op een beetje toeren.
Had hiervoor een 2016 X max 400, dat was ook geen straf maar ik ben erg benieuwt naar deze.
Als het goed is mag ik hem over twee weken ophalen.

Ronald.
 
Bij deze wil ik mij ook aanmelden als nieuwe ADV rijder.
Ik heb denk ik de laatste 2021 in Nederland gekocht.
Een zwarte met top en zijkoffers.
Ik zal de adv hoofdzakelijk met vakanties gaan gebruiken.
Op de aanhanger mee achter de camper en daar aangekomen met de vrouw achter op een beetje toeren.
Had hiervoor een 2016 X max 400, dat was ook geen straf maar ik ben erg benieuwt naar deze.
Als het goed is mag ik hem over twee weken ophalen.

Ronald.
Welkom tot de X-adv club. Ik ben er zeker van dat je aankoop geweldig gaat bevallen.
grt Peter
 
Bij deze wil ik mij ook aanmelden als nieuwe ADV rijder.
Ik heb denk ik de laatste 2021 in Nederland gekocht.
Een zwarte met top en zijkoffers.
Ik zal de adv hoofdzakelijk met vakanties gaan gebruiken.
Op de aanhanger mee achter de camper en daar aangekomen met de vrouw achter op een beetje toeren.
Had hiervoor een 2016 X max 400, dat was ook geen straf maar ik ben erg benieuwt naar deze.
Als het goed is mag ik hem over twee weken ophalen.

Ronald.
Voor de X ADV had ik een X-Max 300 wat ook een heel fijne scooter is. Maar alles samengenomen heb ik absoluut geen spijt dat ik hem heb omgeruild voor een X ADV. Je kan met de X ADV gewoon op veel meer plekken komen waar de X-Max niet kan geraken. Onverharde wegen, een bospadje, over gravel putten en bulten, .. het kan allemaal.

De mooiste ritjes zijn deze tussen de velden op de slechte wegen en dat is waar ik mijn X ADV ook graag mee naartoe neem. Vaak nog met een passagier achterop en de topkoffer vol. Dat merk je echt niet... bij de X-Max 300 was het toch een grotere impact als er iemand achterop zat.

Sinds augustus 2019 heb ik nu 19.000 km gereden. De voorband is enkele duizenden kilometers geleden vervangen door dezelfde Bridgestone en de achterband wordt over 2 weken ook vervangen door een Dunlop Roadsmart 3. Het enige wat ik soms wel hoor is het geritsel van de ketting. Dus ik denk dat die misschien ook even moet vervangen worden.

In elk geval, super machine! En welkom bij de club :)
 
Bij deze wil ik mij ook aanmelden als nieuwe ADV rijder.
Ik heb denk ik de laatste 2021 in Nederland gekocht.
Een zwarte met top en zijkoffers.
Ik zal de adv hoofdzakelijk met vakanties gaan gebruiken.
Op de aanhanger mee achter de camper en daar aangekomen met de vrouw achter op een beetje toeren.
Had hiervoor een 2016 X max 400, dat was ook geen straf maar ik ben erg benieuwt naar deze.
Als het goed is mag ik hem over twee weken ophalen.

Ronald.
Wat bedoel je met "de laatste 2021"?
Geen ADV's meer voor dit jaar?
 
Klopt, ging voor een nieuwe, kom thuis met een demo.
op dit moment staat er in Nederland niets nieuws in de showroom.
er zijn er nog wel een paar onderweg bij sommige dealers, maar wanneer ze komen weet niemand.
nu bestellen is misschien met de kerst rijden.
daar had ik geen zin in. 😀

@ Bedankt voor het warme welkom.
als ik hem heb zal ik een foto plaatsen.

ps is hier toevallig iemand met de volledige Akra erop?
Wilde hem er op laten zetten, maar de dealer kon niet vertellen of er dan ook een power commander op moet.
dit heb ik liever niet.
anders wordt het een slip on.
 
1 juli eindelijk het reisje van vorig jaar doen ,italy is weer open voor de motor.
btw ik rij al vanaf jan/feb niet meer eerst scheur ik me schouder en bicep af eindelijk herstelt scheur ik me achillaspees af ik kan over week of 2 weer rijden hoop ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan