hoi daar ben ik weer met nog een brik ( de tweede alweer)
om mijn offroad technieken te leren heb ik gisteren een xl500s gekocht met blok uitelkaar ( volgens eigenaar vanwege het standaard insmeren vd laarzen met motorolie )
vanavond het blok alvast opgehaald en zaterdag de rest
blokje thuis met het idee van : gaan we morgen mee beginnen........... dus niet
eerst blok maar ontdaan van de modder en olie die er op zit en een inventarisatie gedaan
gelukkig zijn alle onderdelen aanwezig
probleem ligt waarschijnlijk aan de cilinderkop en met name aan het schroefdraad waar het kleppen deksel mee vast wordt gedraaid
alle gaten waren voorzien van helicoils of en slaap aftreksel daarvan
plan is om vandaag een draadeind op te halen en de bouten te vervangen door draadeind
ook worden allen helicoils nagekeken en vervangen waar nodig
keerring van decompressie hendel moet ook vervangen worden keering was vast gezet met vloeibare pakking dus die halen we op of bestellen deze
om mijn offroad technieken te leren heb ik gisteren een xl500s gekocht met blok uitelkaar ( volgens eigenaar vanwege het standaard insmeren vd laarzen met motorolie )
vanavond het blok alvast opgehaald en zaterdag de rest
blokje thuis met het idee van : gaan we morgen mee beginnen........... dus niet
eerst blok maar ontdaan van de modder en olie die er op zit en een inventarisatie gedaan
gelukkig zijn alle onderdelen aanwezig
probleem ligt waarschijnlijk aan de cilinderkop en met name aan het schroefdraad waar het kleppen deksel mee vast wordt gedraaid
alle gaten waren voorzien van helicoils of en slaap aftreksel daarvan
plan is om vandaag een draadeind op te halen en de bouten te vervangen door draadeind
ook worden allen helicoils nagekeken en vervangen waar nodig
keerring van decompressie hendel moet ook vervangen worden keering was vast gezet met vloeibare pakking dus die halen we op of bestellen deze
Laatst bewerkt: