Honda XL750 Transalp

Ik zou eerst eens kijken of dat allemaal wel nodig is die aanpassingen en lekker :] banden slijten dus die moeten zowiezo een keer vervangen worden.
En mocht de vering slapjes zijn, wellicht is een setje Hyperpro veertjes voor een achter al voldoende.
 
Nodig niet, wel fijn, yss, of Ad Droog of zo kunnen de vering voor mij op top niveau brengen voor weinig, moet geen hyperpro, standaard bandjes mogen ze voor mij er gelijk afhalen en omwisselen voor twinduro's evt stuurverhogen, Ortliebs over het zadel klaar.
 
Bijna 30% prijsverschil, denk dat hij dus wel tegen de AT op kan. Er zijn zat mensen die gewoon een nieuwe motor willen en voor €5000 die de AT extra kost kan je een hoop leuke dingen doen. En als ik binnen Europa op reis ga, wat kan de AT1100 dan wat de TA750 niet zou kunnen?


MIjn gedacht... Denk dat je voor (veel) minder geld een (haast) evenwaardige allroad motor in huis kan halen, in eigen stal...
Denk dat we dit zeker gaan zien aan de verkoopscijfers van de AT.
 
Vindt dat het prijskaartje de Transalp een zeer interessante motor is voor de 10, 500 of de 12,999 dan in NL.


altijd jammer dat we hier altijd zoveel duurder uit zijn in NL.. en dan kijken ze gek op dat particulieren veel minder nieuwe auto's kopen , maar jong gebruikt uit elders EU halen omdat je dan heel dik bespaard.
Als we dan zo nodig een verenigde staten van Europa moeten worden zouden ze maar moeten zorgen dat de verschillen onderling niet zo enorm uit elkaar liggen.
 
altijd jammer dat we hier altijd zoveel duurder uit zijn in NL.. en dan kijken ze gek op dat particulieren veel minder nieuwe auto's kopen , maar jong gebruikt uit elders EU halen omdat je dan heel dik bespaard.
Als we dan zo nodig een verenigde staten van Europa moeten worden zouden ze maar moeten zorgen dat de verschillen onderling niet zo enorm uit elkaar liggen.

Dan zouden we toch wel minstens een Nederlands grenspostje voor die bpm en btw terug mogen verwachten....
 
Hier in België is de belasting voor vele motoren en voertuigen niet minder hoor, ze wordt gewoon apart aangerekend (Belasting op InVerkeerstelling) in plaats van inbegrepen te zijn in de aankoopprijs.
BIV op iets met wat pk is snel €2500.
 
Belastingen zijn wat zijn. BPM is volgens mij in 1983 ingevoerd in NL.
In de VS zijn motoren nog goedkoper en ga zo maar door.
Kan er niet wakker van liggen 8-)
 
Hier in België is de belasting voor vele motoren en voertuigen niet minder hoor, ze wordt gewoon apart aangerekend (Belasting op InVerkeerstelling) in plaats van inbegrepen te zijn in de aankoopprijs.
BIV op iets met wat pk is snel €2500.

Uiteindelijk hebben ze in heel Europa een ander naamkaartje aan dezelfde koe hangen en gebeurt het melken op een andere wijze.
Ik zou zeggen we krijgen er ook wel wat voor terug.
 
Hier in België is de belasting voor vele motoren en voertuigen niet minder hoor, ze wordt gewoon apart aangerekend (Belasting op InVerkeerstelling) in plaats van inbegrepen te zijn in de aankoopprijs.
BIV op iets met wat pk is snel €2500.


En zoals we hier in Be gewend zijn zoekt iedereen hetzelfde achterpoortje om die hoge BIV toch maar niet te betalen...


En iets met wat pk...

Zo lang je onder de 140-150pk blijft valt het allemaal nog wel mee he... het is pas daarboven dat het echt geld begint te kosten.
 
Dat achterpoortje is intussen ook dichtgetimmerd.

Bij bepaalde merken gaat het nog lustig door hoor...

En dan nog... tot 140-150pk valt het allemaal heel goed mee.. het zijn enkel de echte pk-brakers die geld kosten..


Dus in het geval van deze Transalp... no worries, BIV in BE is voor deze motorfiets amper 61.50€


Die 2500€ waar jij het over hebt betaal je pas bij een nieuwe motor vanaf 164pk... ik vraag me af hoeveel % van de nieuw ingeschreven motorfietsen daaraan zit... en daarvan moet je ook nog eens al diegene die het achterpoortje kiezen eruit filteren..
Ik denk dus niet dat er veel Belgen zo'n BIV betalen... 🤷‍♂️

5000€ kan ook he... maar dan moet je al boven de 211pk zitten.
 
Laatst bewerkt:
Klopt wel.
Soesdealer gaf aan dat ie slechts twee busa's verkocht had omdat iedereen afhaakt op wat er bij komt...
 
Klopt wel.
Soesdealer gaf aan dat ie slechts twee busa's verkocht had omdat iedereen afhaakt op wat er bij komt...

Toen Frankrijk de 100pk-limiet liet vallen zijn er idd bepaalde merken die geen verlaagd vermogen motoren meer leveren in BE... eigenlijk hebben wij in BE altijd geprofiteerd van die regel in Frankrijk.

En als Suzuki niet meer levert aan 100pk geloof ik graag dat ze niet van hun Hayabusa's af geraken wegens die hoge BIV 🤷‍♂️
Of ze daar bij Suzuki van wakker liggen is wat anders...


Maar toch, van BMW en Triumph weet ik dat je nog steeds met verlaagd vermogen kan kopen (inschrijven)...


Zelf doe ik hier niet aan mee. Als je een auto koopt moet je ook de volle pot betalen, waarom zouden we met een motor dan mogen frauderen?
Mijn GS is ingeschreven op vol vermogen, 100kw, dus 495€ BIV ipv de 123€ die 99% betaald omdat ze die GS met verlaagd vermogen hebben ingeschreven.
 
Een 1290 GT is ook 2.5K.. maar goed, TA valt dus wel mee en meer poeier heb je echt niet nodig.
 
Een 1290 GT is ook 2.5K.. maar goed, TA valt dus wel mee en meer poeier heb je echt niet nodig.

KTM niet op 100pk mogelijk? 🤔

Dan doet het pijn idd..



Maar nogmaals.. het doet pas pijn als je richting en boven de 150pk gaat.. en dan weer... hoeveel % van de verkochte motoren in BE hebben +150pk?



Voor de Tenere hebben we ook maar 61.50€ betaald he.
 
Terug
Bovenaan Onderaan