Honda XR600R How-to Topic

Motor start nu ook zonder Breakclean. 😊Zal de gasnaalden nog moeten aanpassen. Maar dat doe ik gelijk met de andere sproeiers die ik in bestelling heb. En ook vlotternivo op de gegevens zetten. Nogmaals dank voor de gegevens Chineesboer.👊
PS. Ook dank aan marijntje waar ik veel van heb opgestoken.👌
 
Laatst bewerkt:
Motor start nu ook zonder Breakclean. 😊Zal de gasnaalden nog moeten aanpassen. Maar dat doe ik gelijk met de andere sproeiers die ik in bestelling heb. En ook vlotternivo op de gegevens zetten. Nogmaals dank voor de gegevens Chineesboer.👊
PS. Ook dank aan marijntje waar ik veel van heb opgestoken.👌

Goed om te horen. Mocht je nog vragen hebben kan je mij altijd een PB doen.
 
Met de nokkenas op tijd zetten van de XR merkte ik dat de krukas niet op het T mark blijft staan. Hij draait uit zijn eigen naar F mark. Is dit normaal?
 
Met de nokkenas op tijd zetten van de XR merkte ik dat de krukas niet op het T mark blijft staan. Hij draait uit zijn eigen naar F mark. Is dit normaal?

Klopt, vaak blijft hij niet lekker op het streepje van de T hangen. Zolang je markeringen op het nokkenaswiel maar uitlijnen op het moment dat je vliewielmarkering gelijk staat met de inkeping van het gat.
 
Klopt, vaak blijft hij niet lekker op het streepje van de T hangen. Zolang je markeringen op het nokkenaswiel maar uitlijnen op het moment dat je vliewielmarkering gelijk staat met de inkeping van het gat.
Ja oké. Als je alleen bent soms best lastig. Of is daar n handigheid in?
 
Ja oké. Als je alleen bent soms best lastig. Of is daar n handigheid in?

Je verdraait de krukas met het op tijd zetten dmv een dop 17 die je op de krukas zet. Deze draai je linksom en hiermee kan je de markering goed op zn plek houden.
 
Je verdraait de krukas met het op tijd zetten dmv een dop 17 die je op de krukas zet. Deze draai je linksom en hiermee kan je de markering goed op zn plek houden.
....en laat die sleutel ergens tegenaan rusten
Ja ik heb dit dus ook wel gedaan. Meestal red ik me wel maar vroeg me af of het gewoon was bij de XR. Heb er bij de 4 cilinders geen last van. En ook niet met de beide KLX 250/650 die ik in bezit had.
 
Fototje van extra ketting spanner.
 

Bijlagen

  • 20191231_084006.jpg
    20191231_084006.jpg
    161,7 KB · Weergaven: 18
Weet iemand hoe je de voorvork van de xr600 uit 1991 kunt aanpassen?
Hij schijnt instelbaar te zijn, maar het lukt me niet.
De vering is nu aan de harde kant, zou hem graag wat zachter hebben.

Edit:

Meende dat je aan de onderzijde een borgschroef kon losdraaien waarna je een stelschroef kon instellen.
Wanneer ik de schroef los draai kan ik niks instellen, maar komt de olie eruit lopen.
 
Sproeiers nog niet binnen.😕 wel ff stukje gereden. Hij start nog lastig en duurt ff voor ik echt gas kan geven. Voorheen starteen hij beter en kon ik gelijk rijden. Wel krijg ik hem nu makkelijk op achterwiel. Voorheen niet.
 
Weet iemand hoe je de voorvork van de xr600 uit 1991 kunt aanpassen?
Hij schijnt instelbaar te zijn, maar het lukt me niet.
De vering is nu aan de harde

Ik heb net dezelfde vork in mn XR gezet, ben nog niet aan de rebound afstelling toegekomen
Weet iemand hoe je de voorvork van de xr600 uit 1991 kunt aanpassen?
Hij schijnt instelbaar te zijn, maar het lukt me niet.
De vering is nu aan de harde kant, zou hem graag wat zachter hebben.

Edit:

Meende dat je aan de onderzijde een borgschroef kon losdraaien waarna je een stelschroef kon instellen.
Wanneer ik de schroef los draai kan ik niks instellen, maar komt de olie eruit lopen.

Deze zit onderin je poot. Dus met de binnenste stelbout kun je hem stellen.
 

Bijlagen

  • 20200120_183915.jpg
    20200120_183915.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 14


Bedankt voor de foto, heb ik waarschijnlijk toch niet goed gekeken. Denk dat ik aan de complete stelbout heb zitten draaien_O-

Ik had stiekem je post van de achterschokdemper ook al gevolgd. Deze staat ook nog op mijn wensen lijst*D

Was dit een beetje te doen?
 

Poeh, soms vraag ik me af of ik toch echt poep in me ogen heb_O-

Het staat letterlijk op de rubber afdicht doppen, had alleen niet gedacht dat de schroef los van de bout kon draaien. Maar goed, deze stond op z'n hards. Heb hem 4 keer een kwartslag gegeven.

Dit weekend maar even test rijden, bedankt voor de tip.
 
Poeh, soms vraag ik me af of ik toch echt poep in me ogen heb_O-

Het staat letterlijk op de rubber afdicht doppen, had alleen niet gedacht dat de schroef los van de bout kon draaien. Maar goed, deze stond op z'n hards. Heb hem 4 keer een kwartslag gegeven.

Dit weekend maar even test rijden, bedankt voor de tip.
Poeh, soms vraag ik me af of ik toch echt poep in me ogen heb_O-

Het staat letterlijk op de rubber afdicht doppen, had alleen niet gedacht dat de schroef los van de bout kon draaien. Maar goed, deze stond op z'n hards. Heb hem 4 keer een kwartslag gegeven.

Dit weekend maar even test rijden, bedankt voor de tip.

Soms heb je van die dingen ;) ik moet het ook nog af gaan stellen.

Schokdemper ga ik morgen laten vullen met stikstof. Eerst maar eens 10 bar erin en kijken wat er gaat gebeuren. Ik heb goede hoop dat het een aanzienlijk verschil gaat zijn. Is overigens goed te doen, viel mij allemaal mee, alleen het ontluchten had ik even werk van. En niet alle onderdelen zijn meer verkrijgbaar, heb toch wat onderdelen van mn andere demper af moeten trekken. Maar ik geloof dat normaliter 2 jaar staat voor onderhoud aan zulke schokdempers bij intensief gebruik.
 
Sproeiers nog niet binnen.😕 wel ff stukje gereden. Hij start nog lastig en duurt ff voor ik echt gas kan geven. Voorheen starteen hij beter en kon ik gelijk rijden. Wel krijg ik hem nu makkelijk op achterwiel. Voorheen niet.

Hoe zet jij hem op het achterwiel? Beetje achterop zitten en een ruk aan het gas? Of met de koppeling?
 
Hoe zet jij hem op het achterwiel? Beetje achterop zitten en een ruk aan het gas? Of met de koppeling?
Geen ruk aan het gas. Dan leg je zo achterover. Heeft mij beide knieeen gekost) Klein beetje naar achter en spelen met koppeling en gas.
 
Geen ruk aan het gas. Dan leg je zo achterover. Heeft mij beide knieeen gekost) Klein beetje naar achter en spelen met koppeling en gas.

Mmmhm zo raar doet die van mij het niet, welke versnelling gebruik je?
 
Mmmhm zo raar doet die van mij het niet, welke versnelling gebruik je?
Nu nog in zijn eerste. Misschien als hij redelijk optimaal loopt dan 2e en 3e denk ik wel. Met mijn vorige KLX 650 lukte dat ook terwijl ik toch tandwiel verhouding drastisch had veranderd voor op de weg.
 
Het hangt natuurlijk van verschillende factoren af. Vering, gewicht+zitpositie van de rijder, tandwielverhouding etc.

Maar een 100% originele XR zou normaliter in de 2 bij plots vol gas wel in de ketting moeten klimmen.
 
Het hangt natuurlijk van verschillende factoren af. Vering, gewicht+zitpositie van de rijder, tandwielverhouding etc.

Maar een 100% originele XR zou normaliter in de 2 bij plots vol gas wel in de ketting moeten klimmen.
Bij mij telt ook de kracht onderin mee. Ooit 1 suzuki 400 2takt gehad die ik makkelijk in de lucht kreeg zonder al te veel gas. Later de 465 met veel meer pk's maar wel wat lastiger voor mij om voorwiel de lucht in te krijgen.
 
Sproeiers eindelijk binnen. De 135 gisteren en de 132 vandaag.
 

Bijlagen

  • 20200124_171851.jpg
    20200124_171851.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan