Hoofdpijn na rijden

Laagstaande zon of lichtflitsen (bijvoorbeeld bij snel voorbijdrijvende bewolking of wanneer je tussen bomen doorrijdt) doen het hem altijd bij mij, maar ik heb dan ook af en toe last van migraine (gelukkig tegenwoordig veel minder vaak dan vroeger).

Hoeft dus niet per sé alleen maar met houding en spanning te maken te hebben...
 
Laagstaande zon of lichtflitsen (bijvoorbeeld bij snel voorbijdrijvende bewolking of wanneer je tussen bomen doorrijdt) doen het hem altijd bij mij, maar ik heb dan ook af en toe last van migraine (gelukkig tegenwoordig veel minder vaak dan vroeger).

Hoeft dus niet per sé alleen maar met houding en spanning te maken te hebben...

Migraine wordt voornamelijk veroorzaakt door spanning of door juist het wegvallen ervan...
(en ik heb ook vaak last van migraine dus weet jammer genoeg wat het is)
 
Heeft je huidige motor een sportieve, of een tour-zit?
Vooral in dat eerste geval is het wat lastiger om een goede zithouding te vinden,
met name bij lage snelheden. Misschien dat je eens een totaal ander soort machine kan proberen...
Wat helmen betreft: Ik heb een HJC inegraalhelm en een Nolan jethelm.
Die eerste zit veel comfortabeler, en kan uren achtereen worden gedragen.
De Nolan is alleen leuk voor een stadsritje, en vooral niet te lang ophouden.
 
ik denk niet dat het m'n nek is, want laatste keer had ik last na een stadsritje, terwijl ik soms na een goeie snelwegrit geen last heb.

mijn bril is nog in orde, ik heb ten minste in het dagelijkse leven geen last van slecht zicht/hoofdpijn

ik herken het wel een beetje, bij langzaam rijden kreeg ik ook hoofdpijn, als ik een snelle rit had, dan had ik geen hoofdpijn, bij mij zat het toch wel in de helm. de rand van de helm ( net boven het gat van het vizuer, op die hoogte drukte het achterop mijn hoofd)

Als ik harder reed werd de druk aan de achterkant verlicht en geen hoofdpijn, in de stad of onder de 100 kreeg ik wel hoofdpijn.

ik heb met mijn duimen aan de voorkant die rand boven het vizier ingedrukt/vervormd en dat verbeterde wel, de beste oplossing bleek gewoon een andere helm kopen.

Als je voor een nieuwe gaat, vraag dan of je mag proefrijden en rij een half uur door de stad en als je daar geen hoofdpijn krijgt dan ook stuk snelweg meenemen en kijken of het daar goed gaat.
 
Laatst bewerkt:
Veel vocht tot je nemen, en goed eten voordat je gaat rijden, evt. met een preventief paracetamolletje.
Preventief een pijnstiller nemen is een probleem verhullen i.p.v. oplossen. Als je iedere keer dat je motor gaat rijden een pijnstiller gaat nemen, neemt de effectiviteit van die dingen af als je echt eens een keer een pijnstiller nodig hebt. En om je probleem op te lossen zul je toch diverse dingen moeten proberen zonder preventief pijnstillers te nemen.
 
Goeie zonnebril ?
Erg simpel ,maar is wel ontspannend voor de oogjes .
En dan niet zo'n lor met ingebouwde vervorming aan de randen , een goeie.
 
Misschien al verteld;

Probeer eens een andere helm op. misschien kan je een helm lenen.
Ga eens lekker thuis voor de tv zitten met je helm op, kijken of je dan ook hoofdpijn krijgt.
Ga eens langs de opticien, ondanks dat je een bril hebt.
 
Migraine wordt voornamelijk veroorzaakt door spanning of door juist het wegvallen ervan...
(en ik heb ook vaak last van migraine dus weet jammer genoeg wat het is)
^

:^
Dan rij je ook niet ver meer.
Het verschil tussen hoofdpijn en migraine voel je echt wel, ik denk niet dat dat het probleem van TS is.

Probeer alle tips uit en ik hoop dat je snel een oplossing vindt.
 
Probeer ook eens te checken of je onbewust met je kaken op elkaar geklemd rijdt, dat kan ook hoofdpijn triggeren.
 
Probeer ook eens te checken of je onbewust met je kaken op elkaar geklemd rijdt, dat kan ook hoofdpijn triggeren.

Dit is een goeie, dat doe ik ook wel eens onbewust. Kan ook de oorzaak van de hoofdpijn zijn.

Daarnaast ben ik ook geneigd om hoofdpijn te krijgen van oordoppen. Gewoon omdat het m'n oren afsluit, ik krijg er hoofdpijn van.
Heb nu die hele goedkope zachte (rond plat doosje, 4 stuks voor 3 euro ofzo) en daarmee heb ik geen last meer.
 
Laatst bewerkt:
Hoi klinkt als gespannen spier in je nek. Stekend pijn en kloppend zoals je hartslag?
Gespannen spier die bloedstroom naar je hoofd ontregeld waardoor je migraine krijgt.. zoiets?

Als je aanvullend verzekerd bent, ga een keer langs chiropractor die kan zo voor je scannen
 
Dit is een goeie, dat doe ik ook wel eens onbewust. Kan ook de oorzaak van de hoofdpijn zijn.

Daarnaast ben ik ook geneigd om hoofdpijn te krijgen van oordoppen. Gewoon omdat het m'n oren afsluit, ik krijg er hoofdpijn van.
Heb nu die hele goedkope zachte (rond plat doosje, 4 stuks voor 3 euro ofzo) en daarmee heb ik geen last meer.

die sluiten dus ook je oren af en dan heb je ineens geen last :?
 
Niet zo hard in je stuur knijpen is ook een bekende waar je hoofdpijn van krijgt als je dit wel doet.
 
Tis vrijdag *O* *O* *O*

Maar het verhaal van TS ken ik wel, heb ook af en toe last van. Ik denk dat het aan de helm ligt, als ik mijn helm niet precies goed opzet, dan knelt het, je voelt het niet, maar tijdens het rijden dan begint de hoofdpijn in te sluipen. Daarom heb ik ook een andere helm gekocht. :Y
 
ik rij nog maar een paar maanden, en heb niet echt veel gereden (1500/2000 km ofzo)
schouders kunnen inderdaad ook te gespannen zijn, zal er op letten

Ik denk dat het gewoon nog veel van je vergt omdat je nog niet zo ervaren bent. Maar een oog meting vindt ik ook een goed idee.
 
Mocht het niet aan de helm liggen (wat ik niet direct geloof) of aan de oordoppen, probeer dan eens je stuur iets te verstellen, tikkie naar voren.
 
Hoi klinkt als gespannen spier in je nek. Stekend pijn en kloppend zoals je hartslag?
klopt als een bus

Ik denk dat het gewoon nog veel van je vergt omdat je nog niet zo ervaren bent. Maar een oog meting vindt ik ook een goed idee.
zou goed kunnen. ook zal ik eens langs de opticien gaan dit weekend.

Niet zo hard in je stuur knijpen is ook een bekende waar je hoofdpijn van krijgt als je dit wel doet.
hier betrap ik mezelf ook op

Als ik het zo hoor ligt het dus waarschijnlijk aan:
-Te gespannen rijden
-te hard in het stuur knijpen
-onervarenheid (dus gespannen rijden)
-knijpen met de ogen met tegenlicht (ook weer gespannen rijden)
-eventueel een oog/bril afwijking

Ik ga er aan proberen te werken *D
bedankt voor alle tips
 
misschien een tip voor je...je hebt een Arai-chaser...daarvan kun je wat vulling bij de kaaklijn verwijderen....zonder dat het de pasvorm verliest bij het dragen van deze helm
maar het kan wat anderen zeggen...te krampachtig op je motor zitten
waardoor je een mindere zit hebt op je motor en misschien dat het wel deze klachten zouden kunnen
veroorzaken
 
Laatst bewerkt:
Vind je misschien stom om te doen maar om je helm uit te sluiten zet hem eens een uurtje of zo op in de kamer thuis als je tv kijkt of iets dergelijks, krijg je dan hoofdpijn kijk dan waar en waar je helm precies knelt voor je veranderingen aanbrengt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan