El Pollo Diablo
MF veteraan
Hallo VFR liefhebbers,
Zoals sommigen van jullie misschien nog wel kunnen herinneren heb ik afgelopen herfst mezelf een '99-er FI kado gedaan, die eigenlijk dienst moest gaan doen woonwerkmotor. Maar hij heeft zich bewezen als zoveel meer: ik heb stiekem toch behoorlijk verliefd geworden op die charmante rooie. En dát terwijl ik op allerlei nieuwe hokken rijd als motorjournalist zijnde. Ik denk dat dat genoeg zegt.
Hoe dan ook: ik kom niet verder dan 1 op 15, terwijl ik niet abnormaal rijd of iets. Rond de 250km gaat het benzinelichtje al knipperen. En ja, nu hoor ik jullie al roepen: dat doen alle 98- en 99'ers. Dat weet ik. En ook dat de 2000 stukken zuiniger is. Maar nu komt het: ik ben onlangs in contact gekomen met een jongen uit de buurt die ook een '99-er heeft die al bijna een ton op de teller heeft staan. Hij doet met gemak 1 op 19. Het kan dus wel. In het begin deed de zijne ook rond de 1 op 15. Maar nadat hij van alles geprobeerd had zoals nieuw luchtfilter, nieuwe bougies, synchronisatie en noem maar het op, heeft hij er een fles Eurol injectiereiniger ingegooid. Daarna liep hij plots 1 op 19.
Nu heeft de mijne 44.000km gelopen en heb ik hem toen ik hem gekocht heb verwend: synchronisatie, koelvloeistof, motorolie en noem het maar op. En dus ook injectiereiniger. Ik ga dit nogmaals proberen en daarnaast ga ik het luchtfilter vervangen. Dan wellicht ook eens de klepspeling nalopen.
Mijn vraag aan jullie: in welke richting zouden jullie het zoeken en zijn er wellicht vergelijkbare ervaringen? Bedankt alvast.
Zoals sommigen van jullie misschien nog wel kunnen herinneren heb ik afgelopen herfst mezelf een '99-er FI kado gedaan, die eigenlijk dienst moest gaan doen woonwerkmotor. Maar hij heeft zich bewezen als zoveel meer: ik heb stiekem toch behoorlijk verliefd geworden op die charmante rooie. En dát terwijl ik op allerlei nieuwe hokken rijd als motorjournalist zijnde. Ik denk dat dat genoeg zegt.
Hoe dan ook: ik kom niet verder dan 1 op 15, terwijl ik niet abnormaal rijd of iets. Rond de 250km gaat het benzinelichtje al knipperen. En ja, nu hoor ik jullie al roepen: dat doen alle 98- en 99'ers. Dat weet ik. En ook dat de 2000 stukken zuiniger is. Maar nu komt het: ik ben onlangs in contact gekomen met een jongen uit de buurt die ook een '99-er heeft die al bijna een ton op de teller heeft staan. Hij doet met gemak 1 op 19. Het kan dus wel. In het begin deed de zijne ook rond de 1 op 15. Maar nadat hij van alles geprobeerd had zoals nieuw luchtfilter, nieuwe bougies, synchronisatie en noem maar het op, heeft hij er een fles Eurol injectiereiniger ingegooid. Daarna liep hij plots 1 op 19.
Nu heeft de mijne 44.000km gelopen en heb ik hem toen ik hem gekocht heb verwend: synchronisatie, koelvloeistof, motorolie en noem het maar op. En dus ook injectiereiniger. Ik ga dit nogmaals proberen en daarnaast ga ik het luchtfilter vervangen. Dan wellicht ook eens de klepspeling nalopen.
Mijn vraag aan jullie: in welke richting zouden jullie het zoeken en zijn er wellicht vergelijkbare ervaringen? Bedankt alvast.