Motor dealers zijn allemaal afzetters...
de how to moet zijn: leer je motor en bestudeer de techniek(en) en doe het zelf.
toen ik me motor net had ging ik ook naar de dealer voor beurtjes enzo... nou na de rekening te moeten betalen ging ik me maar es verdiepen in de materie en nu haal ik net zo goed zelf hele motorblok uit elkaar als t moet en zorg ervoor dat ie na reparatie weer als een zonnetje loopt
Motor dealers zijn allemaal afzetters...
de how to moet zijn: leer je motor en bestudeer de techniek(en) en doe het zelf.
toen ik me motor net had ging ik ook naar de dealer voor beurtjes enzo... nou na de rekening te moeten betalen ging ik me maar es verdiepen in de materie en nu haal ik net zo goed zelf hele motorblok uit elkaar als t moet en zorg ervoor dat ie na reparatie weer als een zonnetje loopt
tis geen politie-cao!
Recht op ? Echt niet, dat gezeik hoort erbij, zit verwerkt in t uurloon !!
Ik heb dat meer gezien. Hoe beter de monteur hoe slechter ie met mensen kan omgaan.
Topicstarter is ook een behoorlijke hork overigens.
Ik ga alleen naar eenmanszaakjes, daar voelt men nog een bepaalde verantwoordelijkheid voor hun werk ipv die fabriekshallen.
Verder zie ik t als een soort dierenarts.
Dat zijn de beste namelijk.
Kunnen ook niet met hun patienten praten en op een dwaalspoor gezet worden door informatie die de patient zelf geeft.
Verkapte spam voor TS.... en dat als MOD
Ik heb het idee dat het slecht kunnen omgaan met mensen door een goede vakman vooral voor het klanttype "de betweter" geldt.Werkt 't ook omgekeerd?Kuch
how-to doorvragen aan je klant:
Als een klant met een motor komt en vraagt om de NAKS te vervangen, vraag dan even wat daarvan de achterliggende gedachte is. Hoort hij bijvoorbeeld een rammeltje waarvan hij denkt dat de oorzaak in een te vervangen NAKS ligt.. of.. ? Denk dan even mee met de klant.
Opgelost, slotje.
geen zin om dit aan alle motorzaken te geven, dus dit is weer verdwenen.Checklist aannemen motorfiets voor onderhoud en reparatie.
knip
aanvullingen welkom
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal achter deze post. Ipv allemaal lekker zeiken op dealers en garagisten, laat nu de professionele knutselaar maar eens lekker zijn hart luchten en een spuugvervelende klant afzeiken. MET naam en alles erbij.
Hebben die mannen best recht op.
Ook de oplossing van een probleem, ga maar niet in discussie want dat win je niet, ze hebben het of van internet ( MF? ) of een buurman die er verstand van heeft.
Ik ken je niet persoonlijk, maar als ik jouw reacties op MF lees dan weet ik wel zeker dat jij je klep niet kan houden
Ik ga er toch eigenlijk wel vanuit dat de meeste monteurs/dealers toch wel zelf hun diagnose stellen en je niet zomaar op kosten jagen en onnodige zaken vervangen.
Tsja.de huisartsen worden er ook helemaal leip van.
Tsja.
Mijn ervaring: Huisarts geeft standaard eerst een foute diagnose, en de volgende keer pas een goede. Dat heb ik al zo vaak meegemaakt, en elke keer verdient de huisarts zo dubbel.
Google daarentegen brengt me 90% van de tijd direct op de juiste diagnose. Dat is ook niet zo gek, Google heeft veel meer informatie beschikbaar dan zo'n huisarts. Tenzij de arts zelf ook even Googlet
Tsja.
Mijn ervaring: Huisarts geeft standaard eerst een foute diagnose, en de volgende keer pas een goede. Dat heb ik al zo vaak meegemaakt, en elke keer verdient de huisarts zo dubbel.
Google daarentegen brengt me 90% van de tijd direct op de juiste diagnose. Dat is ook niet zo gek, Google heeft veel meer informatie beschikbaar dan zo'n huisarts. Tenzij de arts zelf ook even Googlet
Google heeft altijd gelijk. Als ik erectiestoornis opzoek krijg ik aanbiedingen van viagraBest knap om maar niet te zeggen wonderbaarlijk
Artsen hebben voor veel mensen nog een soort "magisch" imago. Voor jou blijkbaar ookEn uit een overvloed van informatie, zowel juiste als foutieve haal jij dan meteen, als niet afgestudeerd persoon in de medische wetenschap, de juiste informatie uit.
Best knap om maar niet te zeggen wonderbaarlijk
Je hebt mensen die voor elk wissewasje naar de huisarts gaan ja. Je hebt ook mensen die er uitsluitend heen gaan omdat die huisarts de "gate keeper" is voor verdere medische hulp. Met m'n gebroken voet wist ik zelf wel dat ik niet bij een huisarts hoefde te zijn. Toch mocht ik daar 30 euro aftikken (en daarna weer declareren bij m'n verzekeraar) voordat ik verder mocht.Je moest eens weten hoeveel mensen, dankzij Google, denken al half dood te zijn terwijl ze net een spiertje hebben verrekt oid
Als ik google moet geloven had ik 12 tumoren gehad, en 37 keer kanker ofzoTsja.
Mijn ervaring: Huisarts geeft standaard eerst een foute diagnose, en de volgende keer pas een goede. Dat heb ik al zo vaak meegemaakt, en elke keer verdient de huisarts zo dubbel.
Google daarentegen brengt me 90% van de tijd direct op de juiste diagnose. Dat is ook niet zo gek, Google heeft veel meer informatie beschikbaar dan zo'n huisarts. Tenzij de arts zelf ook even Googlet