how-to je motor naar de monteur / dealer brengen

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.350
5.699
Vertel de mensen wat je klacht/ probleem is en dring ze niet jouw diagnose op. Voorbeeld. Je hebt een rammetje en denkt dat de naks is. Ga dan niet vragen om je naks te vervangen, maar om het rammeltje eruit te halen. Anders betaal je voor iets wat niet nodig is en je rammeltje zit er nog. Natuurlijk mag je wel zeggen wat jij denkt dat er aan de hands is, maar niet in eerste instantie

Loop met de beste man een rondje om je motor ter beoordeling. Dat voorkomt achterafgebel en welles nietus over banden remblokken etc. die vervangen moeten worden of niet.

aanvulling Zeroground

Vertel je dealer eerlijk wat je zelf al gedaan/verneukt hebt. Dat helpt bij het zoeken.

aanvulling Martell

Als je zaterdag wilt rijden, omdat je dat met je vrienden hebt afgesproken, kom dat iig niet vrijdagmiddag met 'kun je hem even helemaal nakijken en alles doen wat moet gebeuren'? want dat deze je vrienden ook al, maar dan op donderdag.

De shop staat derhalve vol...

Als je losse onderdelen komt kopen, ligt het niet aan de shop dat je deze toch niet nodig had. Vb: laadprobleem en nieuwe accu halen. Of vraag er even naar, of vertel je probleem (zie Zot). Advies is doorgaans graties :Y

Bedenk dat alles ook een prijs heeft (en dat kan ene hoge prijs zijn, maar toch ook een heel fatsoenlijke en redelijke). Onderdelen kosten geld, met doorgaans niet een grote marge. De prijzen zullen niet ver van de internetshops zitten (wel de juiste dingen vergelijken).

Zelf een dag klieren en prutsen is geen probleem. Ga aub je gang. Als een ander het in een uur kan en je moet 50 euro afrekenen, dan kan dat een goed alternatief zijn :)

En ALS je aan je motor hebt gezeten, laat dan aub weten wat je hebt gedaan. Mengselschroeven dicht, carbs open gehad, afstandbussen voor wielen niet terug er in gezet.

En vergeet bij vervangen van banden aub niet te vertellen of je er -al dan niet preventief- van die verschrikkelijk plakken meuk in hebt gegooid tegen het lek raken..... Alvast bedankt.

aanvulling GT 750J

breng je motor bij monteur met ongeveer een halve tank brandstof. Helemaal vol is niet prettig als je de tank eraf moet halen tijdens beurt maaaarrrr lege tank is weer niet prettig tijden de proefrit na de beurt! Waarom houd die motor nou weer in?? ow brandstof op..

aanvullingen welkom
 
Laatst bewerkt:
Je zou Martell s mee moeten maken tijdens de moderator vergaderingen :X

De Admins en andere Mods gaan regelmatig even buiten een peukje roken, of ze nu roken of niet !!
Hij staat er nochtans niet tussen

Of is het meer van dittem?

Motorport ? wat is dat voor iets ??
Een keten van grote winkels met als corebusiness het verkopen van motorfietsen en daaraan gerelateerde producten en diensten aan mensen die daar eigenlijk geen geld voor hebben.

Zou in theorie niet kunnen bestaan omdat 98,3% van de MF'ers zijn/haar motoren en onderhoud naar eigen zeggen à contant koopt bij dat ene kleine betrouwbare zaakje met gratis goede koffie en een eigenaar met vette zwarte klauwen.
 
Hij staat er nochtans niet tussen

Of is het meer van dittem?Een keten van grote winkels met als corebusiness het verkopen van motorfietsen en daaraan gerelateerde producten en diensten aan mensen die daar eigenlijk geen geld voor hebben.

Zou in theorie niet kunnen bestaan omdat 98,3% van de MF'ers zijn/haar motoren en onderhoud naar eigen zeggen à contant koopt bij dat ene kleine betrouwbare zaakje met gratis goede koffie en een eigenaar met vette zwarte klauwen.

Motoport vs. Motorport

Die "r" maakt een wereld van verschil. Die "r" staat overigens alleen in de quote van 'm (Baksteen), niet in de oorspronkelijke post die gequote werd.
 
Laatst bewerkt:
maak je een keer een nuttige 'how to' , mag die er niet bij???
Volgens mij is het grootste deel van de mensen met een a rijbewijs motorRIJDER omdat dat hun hobby is en heeft men niet de mogelijkheid, ruimte, kennis materialen, gereedschappen, zin, tijd of intentie om dat te (gaan) doen.

Zelf heb ik ooit eens een rotte/kapotte kies verwijderd met een handvol pijnstillers, punttang en wat gepast geweld. Vind nu eigenlijk dat niemand meer naar een tandarts hoeft want dat kan je prima zelf allemaal...
 
Mijn grote dealertip: Eerst luisteren, kijken en nogmaals luisteren.

Luisteren naar de klant want die wil zijn verhaal kwijt. Bij mijn oude werkgever kregen wij het advies om de analyse met de handjes op de rug te doen. Luisteren naar wat de klacht is, luisteren naar de motor en alleen maar kijken naar wat er aan de hand zou kunnen zijn. Besef dat de klant met zijn 'leken-verstand' zijn verhaald verteld maar wel de gebruiker is. Daarom is het altijd belangrijk dat de gebruiker contact heeft met de werkplaats.
 
Mijn grote dealertip: Eerst luisteren, kijken en nogmaals luisteren.

Luisteren naar de klant want die wil zijn verhaal kwijt. Bij mijn oude werkgever kregen wij het advies om de analyse met de handjes op de rug te doen. Luisteren naar wat de klacht is, luisteren naar de motor en alleen maar kijken naar wat er aan de hand zou kunnen zijn. Besef dat de klant met zijn 'leken-verstand' zijn verhaald verteld maar wel de gebruiker is. Daarom is het altijd belangrijk dat de gebruiker contact heeft met de werkplaats.

Erg off-topic.

Dit is het klant opvoed topic. Dealers opvoeden moeten jullie zelf doen.
 

maak je een keer een nuttige 'how to' , mag die er niet bij???
Volgens mij is het grootste deel van de mensen met een a rijbewijs motorRIJDER omdat dat hun hobby is en heeft men niet de mogelijkheid, ruimte, kennis materialen, gereedschappen, zin, tijd of intentie om dat te (gaan) doen.

Zelf heb ik ooit eens een rotte/kapotte kies verwijderd met een handvol pijnstillers, punttang en wat gepast geweld. Vind nu eigenlijk dat niemand meer naar een tandarts hoeft want dat kan je prima zelf allemaal...

Laten we nou wel ff eerlijk zijn, het serieus gehalte van dit topic laat nog wat te wensen over. Er zit zeker een kern van waarheid in, maar vat ik dit hele topic niet samen als ik zeg:

Maak op tijd een afspraak en wees duidelijk tegen je motorzaak in wat je verwacht over wat er gedaan moet worden?

Maar ik hou hem in de gaten, mocht ie toch echt interessant en nuttig worden gaat hij erbij al denk ik niet dat er ook maar iemand naar een dergelijke how-to gaat zoeken.
 
En dan een aanvulling dat de dealer duidelijk moet zijn over wat er gedaan gaat worden etc.

De meeste dealers gedragen zich als een autist. Daarom enkele richtlijnen:

Omgaan met autistische mensen

Even een quote van bovenstaande link:
Interactie tussen niet-autistisch en autistische mensen brengt tal van problemen met zich mee. Er is door een gebrekkig zelfinzicht en inlevingsvermogen van autisten een communicatiebarrière, wat tot wederzijdse misverstanden en verkeerde verwachtingen leidt.
 
Laatst bewerkt:
Laten we nou wel ff eerlijk zijn, het serieus gehalte van dit topic laat nog wat te wensen over. Er zit zeker een kern van waarheid in, maar vat ik dit hele topic niet samen als ik zeg:

Maak op tijd een afspraak en wees duidelijk tegen je motorzaak in wat je verwacht over wat er gedaan moet worden?

Maar ik hou hem in de gaten, mocht ie toch echt interessant en nuttig worden gaat hij erbij al denk ik niet dat er ook maar iemand naar een dergelijke how-to gaat zoeken.

jammer dat je niet begrijpt hoe serieus dit is. Ik denk dat alleen de mensen die met klanten werken dat begrijpen.
 
Idd een mooi voorbeeld hoe mensen een slaatje willen uitslaan door een fout van een ander.
Je hond is wel gratis gecastreerd _O-

Is natuurlijk wel slordig dat die hond per ongeluk gecastreerd is.


Maar die eigenaar was echt HI-LA-RISCH!! "Nu kan ik hem niet meer onder zijn ballen kietelen" _O- _O- _O-

Er is hier in huis sinds afgelopen maandag minstens elke dag een grap gemaakt over het spelen met de ballen van onze hond :+ :+ :+
 
Laten we nou wel ff eerlijk zijn, het serieus gehalte van dit topic laat nog wat te wensen over. Er zit zeker een kern van waarheid in, maar vat ik dit hele topic niet samen als ik zeg:

Maak op tijd een afspraak en wees duidelijk tegen je motorzaak in wat je verwacht over wat er gedaan moet worden?

Maar ik hou hem in de gaten, mocht ie toch echt interessant en nuttig worden gaat hij erbij al denk ik niet dat er ook maar iemand naar een dergelijke how-to gaat zoeken.

Hij ís echt nuttig, jij ziet dat alleen niet in.
Ik dacht dat je gewoon de how-to's verzamelde in de startpost, maar blijkbaar neem jij ook een toelatingstest af :z
 
En dan een aanvulling dat de dealer duidelijk moet zijn over wat er gedaan gaat worden etc.

Nou ja, zoals Zot zegt als iemand bij je komt om een NAKS te vervangen vervang je die. Als er gezegd word doe even een beurtje en de NAKS doe je dat...

jammer dat je niet begrijpt hoe serieus dit is. Ik denk dat alleen de mensen die met klanten werken dat begrijpen.

Vat ik het niet goed samen dan? Als ik nu echt wat mis hoor ik het graag maar zoals ik het zie komt het neer op goede communicatie?
 
Laten we nou wel ff eerlijk zijn, het serieus gehalte van dit topic laat nog wat te wensen over. Er zit zeker een kern van waarheid in, maar vat ik dit hele topic niet samen als ik zeg:

Maak op tijd een afspraak en wees duidelijk tegen je motorzaak in wat je verwacht over wat er gedaan moet worden?

Maar ik hou hem in de gaten, mocht ie toch echt interessant en nuttig worden gaat hij erbij al denk ik niet dat er ook maar iemand naar een dergelijke how-to gaat zoeken.

Wat een handige how-to,hier was ik al even naar op zoek en via de MF search gevonden *O* *O* *O* *O*







:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan