How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Heb wel een gelijkwaardige gevonden met bijna zelfde specs in Nederland.
Enige wat mist is kess tech uitlaat en tft volgens mij
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200316-182346_Photos.jpg
    Screenshot_20200316-182346_Photos.jpg
    100 KB · Weergaven: 16
Waarschijnlijk omdat het (met de juiste bedragen) een hoop scheelt / scheelde.
Merk wel dat Duitsland ook steeds duurder wordt.

Kijk of je (mogelijk via een dealer) nog een brochure van de R1200GS uit 2018 kan bemachtigen. Daar staan de netto prijzen (nodig voor aangifte), pakket- en optie prijzen van toen. Daarmee kan je een veel zuivere berekening mee maken.

Alvast de F700GS 2016 en F800GS 2018 toegevoegd, mocht iemand die in de toekomst willen importeren.
@wideglide , als je deze kan vinden voor de R1200GS kan ik het exacte bedrag voor je berekenen. Mogelijk heeft iemand hier hem.
Enigste wat ik heb gevonden is een gelijkwaardige uitvoering.
En daarvan op kenteken de verkoopprijs .

Screenshot_20200316-182346_Photos.jpg
 
Er van uitgaande dat van de beoogde motorfiets de datum eerste toelating in Duitsland 15-06-2018 was en de RDW keuring op 08-04-2020 zal plaats vinden, komt de BPM-afschrijving op 44,668 %. En aangenomen dat de bruto BPM voor deze motorfiets eveneens € 3.205 bedraagt, zal de te betalen rest-BPM uitkomen op 55,332 % van € 3.205 = € 1.773.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb recent ook een motor uit belgie gekocht, wou gister een afspraak gaan maken om in te voeren. Dat gaat verlopig nog niet gebeuren dus, lees op de liveblog tot 16-april. De website vermeld tot 6-april, ben benieuwd hoelang het gaat duren.
 
Laatst bewerkt:
Reken er maar wel op...
Had fijn geweest als RDW een mailtje had gestuurd m.b.t. het cancelen van de afspraak.
Kan niet voor elke instantie een blog/nieuws bijhouden |(

Maar net gebeld, inderdaad gecanceld. Kon geen informatie krijgen wanneer ik hier bericht over mag ontvangen, of hoe de betaalde afspraak omgezet kan worden naar andere datum.
 
Van auto's werd altijd al gezegd dat het loont bij de buren te kijken, blijkbaar geldt dit ook voor motoren.

Een Honda CB1000r uit 2017/2018 zie ik hier op mp vanaf 12.000 en in DE/UK zo rond de 8.000 |( Wat een verschil zeg!

Ook de GSR / GSX-S is bij de buren goedkoper, alhoewel niet een enorme verschil zoals bij de Honda..
 
Zijn er mensen die vanaf begin maart een motor hebben geïmporteerd?

Die van mij staat nog steeds met Engels kenteken in de garage..

Lees nu dit, nog geen duidelijkheid of ik hier ook terecht kan met mijn motor.
 
Zijn er mensen die vanaf begin maart een motor hebben geïmporteerd?

Die van mij staat nog steeds met Engels kenteken in de garage..

Lees nu dit, nog geen duidelijkheid of ik hier ook terecht kan met mijn motor.

De nieuwe tijdelijke werkwijze is uitsluitend bedoeld voor RDW-erkende bedrijven.

Nee dus... helaas
 
Ja maar jij prive niet.

Je kan idd naar een rdw erkend bedrijf gaan en zij kunnen het doen voor je (tegen betaling natuurlijk).
En daar gaat mijn vraagstuk nu over.

"Lees nu dit, nog geen duidelijkheid of ik hier ook terecht kan met mijn motor."

Overal wordt personenauto genoemd. Tot dusver geen antwoord of ook voor motoren mag. Zijn andere eisen voor blijkbaar.
 
Telefonisch kunnen ze hier geen antwoord op geven. Helaas dit bericht ontvangen via Twitter:

Jammer dat dit niet gelijkgetrokken kan worden..
 

Bijlagen

  • 5F02818D-B4DF-4883-82A1-F96944D45C1A.jpeg
    5F02818D-B4DF-4883-82A1-F96944D45C1A.jpeg
    33,7 KB · Weergaven: 16
:^

iets uitgebreidere info is welkom voor anderen.
- Motor uitgebrand 1 januari dit jaar. Sindsdien met ov naar werk.
- Verzekering was rond en uitbetaald eind februari.
- Begin maart motor opgehaald in Verenigd Koninkrijk, keuringsafspraak midden maart.
- afspraak geannuleerd vanwege Covid-19
- overheid wilt niet dat er met ov gereisd wordt. Werkgever heeft via RDW een keuringsafspraak geregeld vanwege de werkzaamheden die overheid als cruciaal bestempeld.
- bedoeling is inderdaad dat ik met motor naar werk ga. Nu de vraag hoelang dat gaat duren bij BD
 
zou voor mij dus ook moeten kunnen...

maar als ik niet een motor kan kopen houdt t een beetje op....
(wilt men niet verkopen aan mij)
😡
 
- Motor uitgebrand 1 januari dit jaar. Sindsdien met ov naar werk.
- Verzekering was rond en uitbetaald eind februari.
- Begin maart motor opgehaald in Verenigd Koninkrijk, keuringsafspraak midden maart.
- afspraak geannuleerd vanwege Covid-19
- overheid wilt niet dat er met ov gereisd wordt. Werkgever heeft via RDW een keuringsafspraak geregeld vanwege de werkzaamheden die overheid als cruciaal bestempeld.
- bedoeling is inderdaad dat ik met motor naar werk ga. Nu de vraag hoelang dat gaat duren bij BD

Helder, dank je!
 
Terug
Bovenaan Onderaan