How to: (power)wheely ?

Dix

Die hard MF'er
1 apr 2006
633
0
Nijmegen
Goedenavond MFers,

De sneeuw houdt zo goed als een winterslaap, de zon wordt wakker en het motorseizoen gaat stiekem beginnen.
Zoals vele van jullie kan ik niet wachten om lekker de bandjes warm te rijden en genieten van het goede weer.

Als het een beetje goed weer is wil ik een wheely's gaan oefenen op mijn Kawasaki ZX9R 98 (144pk :P ).


Hebben jullie tips? Hoe kan je het beste beginnen? etc.. post ze hier!
 
2e versnelling... doortreken... rond de 6 a 7000 toeren gas dicht en weer gas open... zelf een beetje doseren aan de hand van hoever die omhoog komt. :)
Dus telkens een beetje meer gas geven.

Rustig opbouwen, en vooral niet TE veel willen...

Veel succes en veel plezier. *D
 
1. check je Zorgverzekering, hoofdstuk Revalidatie
2. check je uitrusting
3. heb je een rijbewijs? Beter van niet, kunne z't ook nie afpakkuh!
4. ... (je hebt nu wel door dat 'k er geen verstand van heb natuurlijk hè ;) )

Maar doe voorzichtig kerel, dat je niet jezelf of iemand anders in gevaar brengt enzo. En verders veel plezier natuurlijk als wheelie's je ding zijn :]

edit: zorg dat je een lege weg hebt, check dit filmpje klikkerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Power wheely is gewoon simpelweg (voldoende)gas geven zodat het voorwiel omhoog komt.

bij je zx9r zou ik de eerste versnelling gebruiken (denk dat de tweede niet op gas gaat lukken). Lang stuk weg/parkeerplaats, iets naar achter zitten en dan rustig gas geven en rond (denk ik) 6 of 8000 toeren ineens het gas erop. Dan zou die als het goed is het voorwiel omhoog moeten tillen. Wel het voetje bij de achterrem houden indien je schrikt en/of te hoog gaat.

In het begin denk je bij een 30 cm hoge wheelie, je zowat rechtop staat maar aan dat gevoel wen je wel :Y
 
Laatst bewerkt:
In zn een, koppeling in gas geven tot ie 2000 toeren meer maakt dan voor je de koppeling in trok, en dan de koppeling versneld los laten. Verschil toerental net zo lang verhogen tot je goed los komt.
 
In zn een, koppeling in gas geven tot ie 2000 toeren meer maakt dan voor je de koppeling in trok, en dan de koppeling versneld los laten. Verschil toerental net zo lang verhogen tot je goed los komt.

Hij heeft het over een power wheelie.... das dus allen puut op het gas zonder koppeling. ;)
 
Power wheely is gewoon simpelweg (voldoende)gas geven zodat het voorwiel omhoog komt.

bij je zx9r zou ik de eerste versnelling gebruiken (denk dat de tweede niet op gas gaat lukken). Lang stuk weg/parkeerplaats, iets naar achter zitten en dan rustig gas geven en rond (denk ik) 6 of 8000 toeren ineens het gas erop. Dan zou die als het goed is het voorwiel omhoog moeten tillen. Wel het voetje bij de achterrem houden indien je schrikt en/of te hoog gaat.

In het begin denk je bij een 30 cm hoge wheelie, je zowat rechtop staat maar aan dat gevoel wen je wel :Y

Zx9r moet makkelijk op het gas kunnen hoor, er zit genoeg koppel in lijkt mij. :)
 
met een 900 optrekken en bij 4/5000 tpm gas dicht en gelijk open en voila :Y

als je een beetje het gevoel hebt gewoon met koppeling omhoog gooien, gaat gecontroleerder maar je moet wel de feeling hebben :Y

full
 
met een 900 optrekken en bij 4/5000 tpm gas dicht en gelijk open en voila :Y

als je een beetje het gevoel hebt gewoon met koppeling omhoog gooien, gaat gecontroleerder maar je moet wel de feeling hebben :Y

[afbeelding]

Ikzelf maak ze met mn 6 ook vaak op de koppeling.
Het kan wel op het gas. :)

full
 
tuurlijk kan het op 't gas... nadeel is dat je vaak al flink op snelheid bent dan... met de koppeling kan je op relatief lage snelheid al je wiel omhoog gooien..

En dat is dus ook gelijk de reden waarom ik ze liever op de koppeling doe.
Terwijl als ik op een gix 1000 (2001) rijd dan doe ik ze liever op het gas.
Maar daar gaat het ook zooooo ontzettend gemakkelijk mee. :X
 
:^


't is alleen wel altijd ff zoeken als je het een tijdje niet gedaan hebt :P



wilde 2 weken geleden ff op z'n achterwiel gooien maar toen was het nog te koud en had ik alleen een spinnend achterwiel :X :$ -O-

Haha... als je daar niet op voorbereid bent dan is dat idd wel ff schrikken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan