How to: (power)wheely ?

Bij gas dicht veert de voorvering toch in? Bij gas open veert deze weer uit en in combinatie met het gas komt het voorwiel omhoog. Volgens mij bedoelde TS dit met een powerwheelie?

Lijkt me dat zonder uitgaande demping dat voorwiel op deze manier gewoon op de grond blijft?
hebben we het dan over een 25kw fiets ofzo????
 
Nou mijn 600RR met standaard vertanding komt zelden op het gas omhoog, moet toch echt koppeling gebruiken of gas dicht/open :)

msschien moet ik er gewoon een zaagblad achtertandwiel op gooien :P

trekt ie hem zeker wel omhoog.

en je hebt hier in nl toch weinig aan hoge topsnelheid :P
 
zijn er mensen die ervaring hebben met een wheelie op de fiets?
Wat is er anders in vergelijking tot een motor???
Ik kan eindeloze wheelies op een fiets maken. Dat heb ik geleerd toen ik nog geen motor had.
Met de motor (srad uit 97). Is het me nog niet echt gelukt. Ik merk dat de motor heel hard moet accelereren om op 1 wiel te komen. Als het dan zo ver is schijt ik in mijn broek en laat ik meteen het gas los, met als gevolg dat het voorwiel op be grond stuiterd. Ik weet van de fiets dat je net achter het dode punt moet zitten. als je er dan voor valt snel weer trappen. te ver naar achteren betekent remmen. Ik heb hier een filmpje waar ik het zelfs met maar 1 hand in de bocht doe.

film1

film2

film3

Dat zijn allemaal lage snelheden. probleem is dus dat ik niet op 1 wiel kom
 
Laatst bewerkt:
kan iemand me vertellen hoe die links die ik boven heb gezet het gaan doen? hij pakt de links maar half. :(

edit: het is gelukt :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je het op de fiets geleerd? Zo leer je het dus ook op de motor... Oefenen oefenen oefenen.

Gewoon verlaten industrieterreintje opzoeken. Langzaam rijden en met de koppeling omhoog gooien. Steeds hoger en hoger.

Wel geniaal om te zien hoe je dat op de fiets doet :P Knap!
 
Laatst bewerkt:
als het goed is gaat het morgen een aardige dag worden
dus dan zullen we de brommer weer eens even
een paar keer op het achterwiel zetten :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan