How to: (power)wheely ?

Aha okee, er rijd namelijk ook een kerel op een R1200GS als voorrijder op CPZ :Y

Heeft er nog aardig de sokken in die beste man :}

Klopt, die kan een aardig potje sturen met dat ding. :}

Wat oudere foto van die maat van mij. :P

39244362_5_DPSJ.jpeg



Hij heeft ook nog ergens een NET over het dode punt foto op deze Rockster. :P

39246033_5_pSpt.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die man heeft het dus onder de knie, het wheely'en! Erg knap!

Wat je zegt Racekip, die verchroomde bochten zijn zeer prijzig. Vandaar dat ik ze ook niet heb haha.
 
stafford , wat moet ik voor handeling doen als ik lekker 70 á 80 rij (in ze 3 rij ik dan meestal)
en ik rij naast een auto en wil dan me wiel ff omhoog laten komen
wil ik eerst proberen voor dat ik een lesje neem :P
heb trouwens een 954rr
daar gaat het niet op!
IMG_0865.jpg
 
Die man heeft het dus onder de knie, het wheely'en! Erg knap!

Wat je zegt Racekip, die verchroomde bochten zijn zeer prijzig. Vandaar dat ik ze ook niet heb haha.

Die beste man zit al sinds zijn 12e met alles waar maar een motorblok in zit op het achterwiel. Dus hij heeft er onderhand wel flink wat handigheid in. *D
 
idd gaat niet , veel te weinig power :P

kan jij mij dan een tip geven da liks?


in de 3.. koppeling in.. beetje toeren maken, koppeling los! (en dan wel het gas open houden zodat je niet een hupje maakt)

hiermee rustig beginnen met relatief weinig toeren.. als je dit proces herhaalt en het toerental opbouwt weet je precies wanneer je bike lekker omhoog komt en dan is het zaak van hooghouden.. en voet op de achterrem voor als je direct echt hoog gaat!
 
stafford , wat moet ik voor handeling doen als ik lekker 70 á 80 rij (in ze 3 rij ik dan meestal)
en ik rij naast een auto en wil dan me wiel ff omhoog laten komen
wil ik eerst proberen voor dat ik een lesje neem :P
heb trouwens een 954rr
Dat vertellen we je wel als je een les neemt :+
 
*DJa, daar zit ook wel wat in.. ;)


Heb het ooit 1x geprobeerd..
Maar is het dus gas eventjes VOL open?
En moet je nou eigenlijk een ruk aan je stuur geven, of red ie
het zonder die beweging ook..?

Goed topic :Y

Wij spreken wel een keer af op de isselt :P
T schijnt dat het daar best goed kan, zeker bij een bepaalde rijschool voor langs O-)
 
Gister voor het eerst een poging gedaan, ging aardig :o
Vandaag beetje zitten klote ook weer.. En de 'basis' is er :+

Alleen vind ik het nog moeilijk om het beetje vol te houden!
Gas IETS terug en vasthouden toch..?

Zal binnekort eens een filmpje maken, I'll let the pro's judge :$ _O-
 
hey allemaal.

ik ben zelf ook aan het proberen te powerwheelyen maar het wil niet echt lukken.
en ben eigenlijk aan het twijfelen of met niet aan mn motor ligt.

het lukt namelijk een vriend van me ook niet en die rijd zelf met gemak op het achterwiel.

gaat om een cbr600f uit 1991 (200 kilo/90pk)
hoe doe ik het:
ik rijd 7000 toeren in zn 1
ik ga iets naar achter zitten
ik gooi het gas dicht en meteen weer vol open

soms voel ik wel het stuur heen en weer gaan als ik het gas erop gooi met meer dan 1 cm omhoog zal het niet zijn.

denk zelf aan een verkeerde afstelling aangezien hij een dipje heeft onderin? maar dat zou vreemd zijn aangezien ik al 7k toeren rijd.
en wat ik ook vermoed is een veel te zwakke achterveer. die zakt namelijk wel heel erg in als bijv. mn vriendin opstapt.

iemand tips?

gr,
Tom


edit: weet iemand een adresje in noordholland waar ik mn vering kan laten nakijken?
 
Laatst bewerkt:
hey allemaal.

ik ben zelf ook aan het proberen te powerwheelyen maar het wil niet echt lukken.
en ben eigenlijk aan het twijfelen of met niet aan mn motor ligt.

het lukt namelijk een vriend van me ook niet en die rijd zelf met gemak op het achterwiel.

gaat om een cbr600f uit 1991 (200 kilo/90pk)
hoe doe ik het:
ik rijd 7000 toeren in zn 1
ik ga iets naar achter zitten
ik gooi het gas dicht en meteen weer vol open

soms voel ik wel het stuur heen en weer gaan als ik het gas erop gooi met meer dan 1 cm omhoog zal het niet zijn.

denk zelf aan een verkeerde afstelling aangezien hij een dipje heeft onderin? maar dat zou vreemd zijn aangezien ik al 7k toeren rijd.
en wat ik ook vermoed is een veel te zwakke achterveer. die zakt namelijk wel heel erg in als bijv. mn vriendin opstapt.

iemand tips?

gr,
Tom


edit: weet iemand een adresje waar ik mn vering kan laten nakijken?
Bij Hyperpro in Werkendam ;)

Als je met gas dicht/open het voorwiel niet van de grond krijgt kan dat ook aan de voorvering liggen inderdaad, die gooit normaal het wiel de lucht in dan
 
Terug
Bovenaan Onderaan