How to: (power)wheely ?

Bij Hyperpro in Werkendam ;)

Als je met gas dicht/open het voorwiel niet van de grond krijgt kan dat ook aan de voorvering liggen inderdaad, die gooit normaal het wiel de lucht in dan

bedankt voor het adresje.

heb mn zin verkeerd geformuleerd :P wou er ook nog bij zetten: "in noord-holland"
is nu veranderd.

denk trouwens dat wanneer in naar hyperpro ga het eerste wat ze zeggen is: koop deze en deze veren van ons en dan zijn alle problemen voorbij.

owh en ik zei achterveer :P niet voorvering :P
 
bedankt voor het adresje.

heb mn zin verkeerd geformuleerd :P wou er ook nog bij zetten: "in noord-holland"
is nu veranderd.

denk trouwens dat wanneer in naar hyperpro ga het eerste wat ze zeggen is: koop deze en deze veren van ons en dan zijn alle problemen voorbij.

owh en ik zei achterveer :P niet voorvering :P
Ik ben er zaterdag geweest, de beste kerel gaf wel wat info over nieuwe veren. Heeft vervolgens mijn standaard veren wel netjes afgesteld :)
 
Ik ben er zaterdag geweest, de beste kerel gaf wel wat info over nieuwe veren. Heeft vervolgens mijn standaard veren wel netjes afgesteld :)

chill!

en wat kost zo'n grapje?

had vorig seizoen wel gehoord dat er soms dagen waren dat je gratis je vering kon laten nakijken (of was het zelfs afstellen) en ook z'n foldertje gekregen bij de motorbeurs 2010, helaas weet ik niet meer waar dit was.
 
Ik heb nog nooit een motor op het achterwiel gehad maar nu wil ik het stiekem toch wel proberen.
Binnenkort heb ik een Suzuki GSX-r 750w.
Nu wil ik natuurlijk niet mn motor beschadigen, enige tips graag :)
 
Ik heb nog nooit een motor op het achterwiel gehad maar nu wil ik het stiekem toch wel proberen.
Binnenkort heb ik een Suzuki GSX-r 750w.
Nu wil ik natuurlijk niet mn motor beschadigen, enige tips graag :)

Gewoon lekker hard optrekken, kom je vanzelf los. Het zijn wel hupsjes, maar als je het maar enthousiast genoeg doet krijg ook jij vanzelf een art. 5 ;)
 
Ik heb nog nooit een motor op het achterwiel gehad maar nu wil ik het stiekem toch wel proberen.
Binnenkort heb ik een Suzuki GSX-r 750w.
Nu wil ik natuurlijk niet mn motor beschadigen, enige tips graag :)

Niet vallen scheelt al heel veel :+
Gewoon met je gas spelen en oppakpunt zoeken :)

Nog oud filmpje van mij uit de ouden doosch met de R6, toen kon ik het ook net _O- :
 
Wat alleen jammer is voor de meesten is dat slechte bochten maken daarna 95+% aan de rijder ligt _O-
(hoewel er natuurlijk types motoren zijn die een vering-mod erg nodig hebben)

als je nou een beetje teruggelezen had dan had je gezien dat bochtenwerk niet het probleem was :P

mn veer is denk te slap om hem op het achterwiel te krijgen (dat ie dus te ver inveert)
maar misschien ligt dat aan mij.

en als je ook hebt gezien stellen ze hem terug naar de standaardinstelling, en word er dus eigenlijk niks veranderd wat niet al standaard zo ingesteld zit.
 
Mijn achterveer was kapot, en niet in te stellen.. en ik doe gewoon een wheely voor je zonder problemen..

denk dat het niet aan je achterveer alleen zal liggen :X
 
natuurlijk niet..


wat ik wel altijd mooi vind is dat IK dan mijn bike zou afraggen, maar m netjes op de koppeling omhoog zet met VEEL minder blokbelasting, en met veel minder hoge toeren wheely.
en veel van de powerwheelypowerrangersmetmeerpoetsmiddelophunmotordanskills het blok VOL belasten en elke keer in de toerenbegrenzer rammen.. en misschakelen natuurlijk :-)
 
jongens toch... vering?? en powerwheelies????? in 1 zin????????????????? what the hell...

Inderdaad????????? Je moet gewoon gas geven!
lukt dat niet direct dan kun je verder naar achter gaan zitten en iets rechter op(scheelt echt heel veel)
of bij sommige is een staande wheely makkelijker wanneer je niet genoeg pk/koppel hebt
In principe krijg je elke sportmotor op zn achterwiel wanneer je je koppeling gebruikt
een poep gas bij de piek van de vermogen je koppeling laten schieten en genieten
PS bij echt hoge snelheden van 200-240 km kan ik wel een goede stuurdemper adviseren
wanneer je bij deze snelheden je stuur niet kaarsrecht neer zet , krijg je een flinke klap op je schouders en soms bij extreme situaties ben je de fiets bijna kwijt.
 
jongens toch... vering?? en powerwheelies????? in 1 zin????????????????? what the hell...
Bij gas dicht veert de voorvering toch in? Bij gas open veert deze weer uit en in combinatie met het gas komt het voorwiel omhoog. Volgens mij bedoelde TS dit met een powerwheelie?

Lijkt me dat zonder uitgaande demping dat voorwiel op deze manier gewoon op de grond blijft?
 
jongens toch... vering?? en powerwheelies????? in 1 zin????????????????? what the hell...

jahh, stel dat je achterveer zo zwak is dat wanner je het gas er vol op gooit dat de achterveer gewoon heel ver inveerd om de krachten op te vangen

ipv dat de krachten nergens heen kunnen en daarom het voorwiel omhoog gaat.

dat wat artifex zei zou ook goed kunnen, geen uitgaande demping aan de voorzijde.


persoonlijk heb ik nog nooit geprobeerd te wheelieen op koppeling of staand, maar voor wat ik begrepen heb is dit "gevorderden" werk en daar reken ik mezelf niet bij :P
 
ik heb een tail riser en mijn stuur is wat lager door de vorkpoten heen gezet.
Zou dit een powerwheelie moelijker maken?
In zijn 1 lukt het een beetje maar in de 2 helemaal niet.

Ik heb 93 nm aan koppel op het achterwiel op mijn 3 cillindertje dus daarzou het niet aan moeten liggen.....
 
ik heb een tail riser en mijn stuur is wat lager door de vorkpoten heen gezet.
Zou dit een powerwheelie moelijker maken?
In zijn 1 lukt het een beetje maar in de 2 helemaal niet.

Ik heb 93 nm aan koppel op het achterwiel op mijn 3 cillindertje dus daarzou het niet aan moeten liggen.....
Gewoon oefenen met je koppeling dan krijg je hem zo omhoog in z'n 2
 
Terug
Bovenaan Onderaan