hydraulische koppelingshendel als rem gebruiken

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Is het mogelijk om een hydraulische koppelings hendel voor de rem te gebruiken?
Is het bijvoorbeeld de zelfde aansluiting en zelfde werking, maar dan een remleiding naar de achterrem.
Mijn koppeling vervalt omdat het semi automaat word, en om het symmetrisch te houden wil ik dan mijn achterrem door middel van een hendel op de plek van mijn kopp hendel te plaatsen.

Idee van xr250 lover oid(ere wie eer verdient)
 
tis niet lover maar rulezz -O-

Liever had ik die naam ook verander maarja kan nu eenmaal niet :+


Maar ik zou kijken naar een remhendel van een grote motor scooter, bijvoorbeeld zon yamaha T-max of suzuki scooter.

Die hebben een remhendel rechts. Een koppelingshendel gaat misschien ook wel goed, maar ik denk dat je voor een achterrem, wel een hogere druk gebruikt, als om je koppeling te ontkoppelen..
 
tis niet lover maar rulezz -O-

Liever had ik die naam ook verander maarja kan nu eenmaal niet :+


Maar ik zou kijken naar een remhendel van een grote motor scooter, bijvoorbeeld zon yamaha T-max of suzuki scooter.

Die hebben een remhendel rechts. Een koppelingshendel gaat misschien ook wel goed, maar ik denk dat je voor een achterrem, wel een hogere druk gebruikt, als om je koppeling te ontkoppelen..
oeps sorry, had geen zin om het op te zoeken.
Maar ik moet wel zeggen dat je met goede ideetjes komt zeg.
Dat zijn er gewoon 2 in 30 minuten.
Enige waar ik wel mee zit is dat het naast functioneel ook vooral erg mooi moet zijn.
En ik weet niet of dat zo zal zijn met wat scooter plastic
 
Heb nog wel meer inspiratie hoor :P

Dacht dat ik je toen in mn msn lijst had, maar kan je niet meer vinden?
mijnes is igg marvineekmate (AT) hotmail (PUNT) com

Maar bij een scooter heb je indd veel plastic, maar de pomp zelf is wel gewoon van metaal/alu hoor.. Een rempomp van plastic zul je niet snel tegen komen denk ik :+
 
moet je kijken of de zuiger en slag gelijk is aan de voetrem, iig gelijke verplaatsing van vloeistof.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog wel meer inspiratie hoor :P

Dacht dat ik je toen in mn msn lijst had, maar kan je niet meer vinden?
mijnes is igg marvineekmate (AT) hotmail (PUNT) com

Maar bij een scooter heb je indd veel plastic, maar de pomp zelf is wel gewoon van metaal/alu hoor.. Een rempomp van plastic zul je niet snel tegen komen denk ik :+
zal je zo dadelijk toevoegen
 
tis niet lover maar rulezz -O-

Liever had ik die naam ook verander maarja kan nu eenmaal niet :+


Maar ik zou kijken naar een remhendel van een grote motor scooter, bijvoorbeeld zon yamaha T-max of suzuki scooter.

Die hebben een remhendel rechts. Een koppelingshendel gaat misschien ook wel goed, maar ik denk dat je voor een achterrem, wel een hogere druk gebruikt, als om je koppeling te ontkoppelen..
:^

Maar elke motor heeft een remhendel rechts :P
 
koppelings pomp diameter van de zuiger even opmeten :)
meestal is de koppelings pomp iets kleiner dan een rempomp, slechts, een achter klauw is niet zo groot als een voorklauw (of klauwen..)

als je achter een klein klauwtje hebt zitten moet het prima lukken
 
tja natuurkunde is nooit mijn sterkste kant geweest(zeg maar rustig dat ik geen kant daarvan heb)
Maar ipv heel uitgebreid te doen heb ik liever het antwoord op de vraag wat als de zuiger iets kleiner is.
Heb je dan minder remkracht??
Iets wat voor de achterrem niet heel erg vervelend is, aangezien ik behalve een beetje bijremmen deze bijna niet gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan