Dat is ook zo!
Als de overheid niet met 2 maten zou meten, werd er gezorgd voor een aantal gelegenheden (land-dekkend) voor snelheidssport beoefenaars, en dan zullen niet alleen deze cijfers, maar óók het aantal ongevallen met (jonge) automobilisten drastisch dalen.
Slimmer als de max snelheid verlagen op drukke punten, waardoor het fileleed en andere ellende toeneemt, en waar bijna iedereen van weet dat 't niet werkt, komen de heren politici niet.
Pasklare oplossingen kosten in dit geval geld, boete's uitschrijven leveren geld op.
Verkeersveiligheid is in mijn visie nooit prioriteit nr 1 geweest, maar komt op zijn voordeligst op de tweede plaats.
Bijna iedereen wéét het, niemand (van invloed) doet iets.
SIMPEL!!
Dusss.... Je hebt niet door dat je een bééétje kansloos overkomt?Dat is ook zo!
Als de overheid niet met 2 maten zou meten, werd er gezorgd voor een aantal gelegenheden (land-dekkend) voor snelheidssport beoefenaars, en dan zullen niet alleen deze cijfers, maar óók het aantal ongevallen met (jonge) automobilisten drastisch dalen.
Slimmer als de max snelheid verlagen op drukke punten, waardoor het fileleed en andere ellende toeneemt, en waar bijna iedereen van weet dat 't niet werkt, komen de heren politici niet.
Pasklare oplossingen kosten in dit geval geld, boete's uitschrijven leveren geld op.
Verkeersveiligheid is in mijn visie nooit prioriteit nr 1 geweest, maar komt op zijn voordeligst op de tweede plaats.
Bijna iedereen wéét het, niemand (van invloed) doet iets.
SIMPEL!!
Zeg je goed: "met het huidige beleid" is idd niet "door het huidige beleid" zoals de overheid ons graag doet geloven. Veiligheid van auto's neemt door technische maatregelen ook steeds toe. Dit zal ongetwijfeld ook voor een daling gezorgd hebben.Met het huidige beleid is het aantal verkeersdoden de laatste jaren toch flink gedaald, dus blijkbaar is het wel effectief, maar ja, DAT wil je misschien niet horen.
Als het circuits als Assen, Zandvoort en Zolder al knap moeilijk gemaakt wordt m.b.t. geluidsoverlast dan zal het een clubje MF-ers vast wel lukken ergens effe een circuit weg te leggen waar iedereen ieder weekend terecht kan.En als het zo simpel is om voor anderhalve-man-en-een-paardekop gelegenheid voor snelheidsport te geven, dan zou ik zeggen: wat let je. Koop met elkaar een weiland, rol er een asfaltbaantje op uit en hup met de geit.
Dat ben ik niet met je eens.Dusss.... Je hebt niet door dat je een bééétje kansloos overkomt?
Dat wel.Balen voor die motorrijder, pech gehad. Boete betalen/uitzitten en weer gas erop!
Met het huidige beleid is het aantal verkeersdoden de laatste jaren toch flink gedaald, dus blijkbaar is het wel effectief, maar ja, DAT wil je misschien niet horen.
En als het zo simpel is om voor anderhalve-man-en-een-paardekop gelegenheid voor snelheidsport te geven, dan zou ik zeggen: wat let je. Koop met elkaar een weiland, rol er een asfaltbaantje op uit en hup met de geit.
Zeg je goed: "met het huidige beleid" is idd niet "door het huidige beleid" zoals de overheid ons graag doet geloven. Veiligheid van auto's neemt door technische maatregelen ook steeds toe. Dit zal ongetwijfeld ook voor een daling gezorgd hebben.
Heb jij hier de exacte cijfers van? Ik niet. Misschien wil jij dat wel niet horen...
Zeg je goed: "met het huidige beleid" is idd niet "door het huidige beleid" zoals de overheid ons graag doet geloven. Veiligheid van auto's neemt door technische maatregelen ook steeds toe. Dit zal ongetwijfeld ook voor een daling gezorgd hebben.
Heb jij hier de exacte cijfers van? Ik niet. Misschien wil jij dat wel niet horen...
Klopt helemaal, maar dat is ook een reactie op een andere bijdrage, IK zei niet dat het simpel is. Misschien zou je de keuze tussen snelheid en geluid moeten maken ? Ik denk dat je voor een recreatie-circuit met street-legal geluidsnivo de handen eerder op elkaar krijgt dan met 100db(A).Als het circuits als Assen, Zandvoort en Zolder al knap moeilijk gemaakt wordt m.b.t. geluidsoverlast dan zal het een clubje MF-ers vast wel lukken ergens effe een circuit weg te leggen waar iedereen ieder weekend terecht kan.
Dream on....
...en wat de overheid ons ook niet zal melden is dat het percentage waarmee de ongevallen zijn afgenomen hetzelfde zijn als het europees gemiddelde, zelfs al hebben we het hoogst aantal snelheidscontroles per aantal verkeersbewegingen van de Wereld!!...hmmmm misschien dus toch iets te maken met technische verbeteringen.
de enige die percentueel opzienbarend beter scoort als het Europees gemiddelde is (heel apart) Duitsland!! daar vallen percentueel het minst aantal jonge doden in het verkeer...(net als het aantal snelheidsovertredingen die relatief het laagst zijn in DE) maar dat zal vast niks te maken hebben met de neiging die iedere jomgere heeft om wel eens op het gas te gaan...alleen is er daar ook legale gelegenheid waardoor je op de illegale plaatsen hier minder toe geneigd bent...
erg toevallig allemaal.
Nou, dan kunnen we die rakkers eens flink te kakken zetten door niet te hard te rijden (bij controles dan)Dit blijft een moeilijk onderwerp vanwaar je uit verschillende standpunten naar kunt kijken.
In nederland wordt in mijn ogen voor 80 % geflitst om de staatskas te spekken,
En dit lukt goed! Als ik kijk waar de flitskassa's staan dan zie ik weinig tot geen nut mbt verkeersveiligheid. ( vanuit mijn oogpunt )
Het probleem is dat iedereen van zich zelf denkt dat ie goed kan beoordelen of het verantwoord is. Helaas is dat niet zo, en helaas kun je dit niet aan iemand zien, dus gelden de regels ook voor diegenen die ze eigenlijk niet nodig hebben.De risico's van hard rijden zowel op de motor als met de auto zijn bekeuringen en eventuele ongevallen.
Dit hangt grotendeels af van de omstandigheden en kunde van de bestuurder.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat in sommige gevallen een te hoge snelheid niet gevaarlijker hoeft te zijn dan een toegestane snelheid.
Dit is geheel situatie afhankelijk en daar wordt in nederland nooit geen rekening meegehouden.
Als je geflitst wordt met 55 (zoals ik) terwijl je 50 mag zou je dat een "lullige net te hard" overtreding kunnen noemen. Maar ja, als je een marge van 10 km/u aanhoudt als overschrijding en iedereen weet dat, krijg je het zelfde gezeur bij 65 per uur. Je zal toch ergens een streep moeten trekken (wordt er niet gehandhaafd is het niet goed, wordt er wel gehandhaafd is het ook niet goed).Er gebeurt hier in nederland van alles wat volgens de wet ook allemaal niet mag, maar omdat deze problemen niet oplosbaar zijn gaan we ze gedogen. Ik denk dat er tov snelheidovertredingen ook wel eens wat meer gedoogd mag worden. Ik zal niet zeggen dat snelheden boven de 50 km afgedaan moeten worden alsof er niks aan de hand is, maar de lullige "net"te hard bekeuringen moeten wat mij betreft direct verdwijnen.
valt mee denk ik heb een zware boet gehad maar wel het rijbewijs mogen houden pfffffff 922 eurie
Heb je ook de bronnen van die gegevens, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Als het beter kan ben ik daar altijd voor te vinden.
Jij leest zeker niet de ongevalscijfers. Onervarenjongens die met 100+ pk motoren een vangrail proberen dubbel te vouwen. Wordt eens wakker!!!!Je moet tegen jezelf in bescherming worden genomen.
kan jij hier iets in betekenen dan...deze indruk wek je nu wel een beetje namelijk
maar de bron is een onderzoek wat door een vriend van mij is gedaan voor zijn afstudeerscriptie, kan hem wel vragen om z'n bronnen hier te vermelden.
M'n tweede bijdrage niet gelezen zeker. En wat worden we weer vriendelijk zeg...Laat eens zien dan die ongeval cijfers , ooh , en als je toch bezig bent laat effe de ongeval cijfers ( met percentage ) zien van aanrijdingen en ongevallen waarbij vrachtwagens betrokken zijn (weet zeker dat die veel hoger liggen en wat word daar aan gedaan ???)
Word zelf effe lekker wakker man , beetje komen flamen omdat ik mijn mening geef , god met zo een houding lijk je Herr Spee wel !
Wat een hoop gezever weer zeg. Als je ergens 'veilig' (voor overige verkeersdeelnemers) te hard kunt rijden is het wel op die weg. Staan zelfs hekken omheen. Prachtig nieuw asfalt, geen zijstraten enz., je ziet er nauwelijks ooit iemand rijden. Ben er zelf een paar keer over geen geblazen, je ziet er niemand.
Als ze daar gaan controleren is het echt 100% om de kas te spekken, heeft niks met de verkeersveiligheid te maken, de enige die je in gevaar brengt ben je zelf, dat risico neem je zelf, dus daar hoeven ze geen dure mannen voor aan de kant te zetten.
Sterkte voor de overtreder, ik zou ook flink balen als ze me daar zouden pakken, maar ja, je weet dat het risico erin zit.
mooie fotos. zoals jij ze hebt genomen, nodigd deze wel nu al weer uit
Dan nu maar een slotje
Blijkt nogmaals dat het enkel om kassa! kassa! gaat, niet om verkeersveiligheid.