Ierland (Limerick) Mei 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

VENtastic

MF veteraan
4 jan 2007
2.172
0
Brabant
Ik ben van plan om volgend jaar mei richting Ierland te gaan met de motor.
Want het zit zo:
Mijn vriendin moet van school uit 5 maanden op 'stage' in het buitenland. Nu heeft ze voor Ierland gekozen, en dan zit ze vijf maanden op een school in Limerick. Ze zal daar dan lessen volgen etc.

Nu wil ik haar graag een paar keer bezoeken. Ik ga dan een paar keer op en neer met het vliegtuig. Maar het leek me ook ontzettend gaaf om in de 3e of 4e week van mei naar Ierland te gaan met de motor, en daar dan zo'n 12 dagen voor uit te trekken.

Nu heb ik al het een en ander uit zitten zoeken, m.b.t. het vliegen. Dat is voor mij allemaal duidelijk. Maar het reizen met de motor, en de daarbij behorende overtochten met boot, dat is nog een lastiger verhaal.

Ik heb wel het een en ander al uit zitten zoeken en zitten plannen. Dat staat hieronder:
Reisschema.jpg


Vertrekken vanaf Veghel, dan door Belgie naar Frankrijk. De boot op naar Dover vanaf Calais. Vanaf Dover door Engeland (links) rijden naar Fishguard, om de boot op te gaan naar Rosslare Ierland, en dan het laatste stuk nog rijden naar Limerick. Garmin geeft hiervoor totaal 1250 km op.
Dit zou dus in principe in 2 dagen te doen moeten zijn. (Heb dan geen rekening gehouden met de vaartijden van de boten)
Ik ga dit allemaal in mijn eentje doen. Aangezien ik geen mede reisgenoten heb.

Ik neem aan dat er hier op MF vast meer mensen die al naar Ierland op vakantie zijn geweest, en dus misschien hun ervaringen met mij kunnen en willen delen.

Ik zou graag tips krijgen over (goedkope) boot overtochten, of misschien kan ik ook met de trein (onder het kanaal door). Maar ook over het rijden in Engeland en Ierland. Daarnaast adresjes voor (goedkope) overnachtingen etc. zou ook heel erg fijn zijn!

Extra info:
Ik ben 23 jaar oud, heb mijn rijbewijs nu zo'n 4 jaar en heb al zo'n 40.000 km in de wielen zitten. Mijn reismotor is een Yamaha FZ6 Fazer S2. Eerdere landen waarin ik gereden heb zijn: Noorwegen, Denemarken, Duitsland (Eifel, Sauerland, Zwarte Woud, Harz), Frankrijk (Alpen), Luxemburg en België.
 
Vorig jaar heb ik tijdens mijn rondreis ook overnacht in Fishgaurd
Dat B&B was het beste B&b dat ik gedurende de hele reis heb gehad.

Bij het binnenrijden van Fishgaurd was ik attent op de bordjes voor een B&B. Ik zag een bordje van een ander in een zijstraat. Maar dit B&B had een parkeerplaats deels achter het gebouw.
Ik had de helm toen nog niet af, of de man kwam al naar buiten met de mededeling dat de 'single room' niet meer beschikbaar was, maar dat ik de 'double room' kon krijgen voor het geld van de 'single'. De man had vroeger zelf ook motor gereden, maar was (tijdelijk) gestopt na een ernstig ongeluk van een kennis. Maar zijn hart was nog steeds bij het motorrijden.
Het ontbijt 's morgens was zeer uitgebreid.
En na het ontbijt had ik voldoende tijd om de boot naar Rosslare nog te halen.
Home - Morawel B & B)
EgbertO
 
Hoi WLF46,

Wij zijn meerdere keren op de motor naar Ierland geweest en nemen dan de overtocht van Irisch ferry's Cherbourg - Roslare vv. Je kunt Cherbourg vanuit Nederland in één keer rijden zonder overnachting. Dat scheelt dan ( vv) twee overnachtingen.

Overnachtingen in Ierland zijn echt geen probleem, je struikelt er over de B en B's, maar op internet is er vooraf veel te boeken.

Voor een reis idee...klikkerdeklik
Als je op het route kaartje klikt is de route te downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi WLF46,

Wij zijn meerdere keren op de motor naar Ierland geweest en nemen dan de overtocht van Irisch ferry's Cherbourg - Roslare vv. Je kunt Cherbourg vanuit Nederland in één keer rijden zonder overnachting. Dat scheelt dan ( vv) twee overnachtingen.

Overnachtingen in Ierland zijn echt geen probleem, je struikelt er over de B en B's, maar op internet is er vooraf veel te boeken.

Voor een reis idee...klikkerdeklik

Prachtig reisverhaal, en door de foto's wil ik alleen nog maar meer gaan! :)

Cherbourg - Rosslare is ook een stuk makkelijker dan ook nog door Engeland moeten rijden. Is misschien een beter optie dan 2 keer met de boot, thanx!
 
Laatst bewerkt:
Een biker uit de lage landen :]
Sprong op z'n Fazer met nieuwe banden :Y
Hij scheurde met veel plezier :]
Naar het eiland van de Ier :Y
Om bij z,n vriendin wat vet te verbranden })




Danny :W :]
 
Beste WLF46,

Wij vertrekken weer op 20 mei 2011 vanuit Valkenswaard naar Ierland en gaan dezelfde route rijden. Wellicht leuk om een stuk met ons op te rijden ? tot aan Rosslare rijden we hetzelfde.
 
Een biker uit de lage landen :]
Sprong op z'n Fazer met nieuwe banden :Y
Hij scheurde met veel plezier :]
Naar het eiland van de Ier :Y
Om bij z,n vriendin wat vet te verbranden })

Danny :W :]

Danny, the Midnight Poet *D
 
Beste WLF46,

Wij vertrekken weer op 20 mei 2011 vanuit Valkenswaard naar Ierland en gaan dezelfde route rijden. Wellicht leuk om een stuk met ons op te rijden ? tot aan Rosslare rijden we hetzelfde.

Datum staat nog niet vast, maar ik zal het onthouden!
Route etc. staat ook nog niet vast. Ben nog wat aan het oriënteren over de routes, boten, etc.
 
Afgelopen zomer zijn wij met de auto naar Wales geweest, we gingen begin van de middag weg, hadden rond 17.00 uur de boot (op de boot eten), dan kan je eventueel na de boot nog een stukje rijden en dan een camping/b&b/hotel zoeken... (caravan dumpen :+) En dan de tweede dag tot de boot in Wales rijden, en 's avonds of 's ochtends de overtocht maken.

ken ook nog iemand die het iets anders heeft gedaan, die is 's ochtends vroeg weggegaan, op de boot geluncht en dan tot halverwege Engeland gereden. (je wilt niet in de ochtend langs/om/door/in de buurt van Londen zijn). En dan de tweede dag rijden tot de boot Wales-Ierland en weer op de boot lunchen...

De boot van Frankrijk naar Ierland pakken is eigenlijk het makkelijkst, maar dat is wel relatief duur i.v.t. het rijden door Engeland...

Succes :)
 
De boot van Frankrijk naar Ierland pakken is eigenlijk het makkelijkst, maar dat is wel relatief duur i.v.t. het rijden door Engeland...

Succes :)

Dat valt opzicht nog wel mee, heb even zitten kijken naar de prijzen voor de overtochten Frankrijk -> Engeland, en Wales -> Ierland, dan kom je op een goedkoopste prijs van 180,- euro (2 maal retourtje), dan moet je ook nog overnachten ergens in Engeland, en en dwars door Engeland rijden.

Pak je de boot vanaf Cherbourg naar Ierland, dan zijn de kilometers ongeveer gelijk, maar je hoeft 1 overnachting niet te betalen. En dan zit je aan een retourprijs van € 220,- dus het scheelt elkaar niet zo gek veel als je het totaal plaatje bekijkt.

Maar ja, ik heb nog even de tijd om het een en ander uit te zoeken, dus er staat nog niets vast :P
 
Wij hebben vorig jaar de eurotunnel genomen gaan dit zeker weer doen. Lekker in 35 minuten aan de overkant voor een klein bedrag (€ 30,00) en dan vervolgens lekker door Engeland rijden, heeeell gaaf.
 
Wij hebben vorig jaar de eurotunnel genomen gaan dit zeker weer doen. Lekker in 35 minuten aan de overkant voor een klein bedrag (€ 30,00) en dan vervolgens lekker door Engeland rijden, heeeell gaaf.
Was dat een aanbieding?
Ik zie nu een retourtje voor 94 euro (er zit wat variatie in, afhankelijk van de exacte tijd).
 
Laatst bewerkt:
Ierland is echt een onderschat motorland... Als je via Cherbourg gaat, ben je lang op zee en mis je een aardig gedeelte (Wales, maar ook de Wicklow Mountains onder Dublin zijn geniaal). Dublin-Holyhead heeft een fast ferry, is de moeite waard.

Overigens, de meeste overtochten (iig van Dover naar Calais) zijn flexibel te boeken, je hoeft je dus niet dood te rijden als je denkt dat je je boot mist c.q. je dood te vervelen in Dover omdat je 4 uur te vroeg bent. (Ik weet niet wat het is, maar de laatste 400 (snelweg)km's door Engeland is het altijd blazen, om zo snel mogelijk uit Engeland te zijn..)
 
Topic mag op slot, door tijdgebrek ga ik helaas die week niet met de motor.

Ga gewoon met het vliegtuig, auto huren daar en dan de North West 200 nog even meepikken :)

Toch iedereen bedankt voor de input!
 
TS wilde met de motor naar Ierland toe gaan
Maar door gebrek aan tijd, kwam het toch maar op vliegen aan
Ter plaatse wordt een koekblik gehuurd
en omdat er niet op de motor wordt gestuurd
heeft de Deputy er maar een slotje op gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan