Hoi Lui,
Ik ben net klaar met een grote beurt van mijn pas gekochte “nieuwe” oude GS850G uit ‘82.
De carburateurs heb ik gereinigd, cilinders onderhandel genomen, alle vloeistoffen en filters. Remblokken enz. De hele rits dus.
Echter loop ik nu tegen een issue. Ik heb de motor zonder accu gekocht en heb nu een nieuwe gel accu in mijn bezit, maar... bij het plaatsen volgens de bekende regels, eerst + dan de - ontstaan er kleine vonkjes. Niet spannends zou je zeggen, dat dacht ik ook.
Máár bij het aanzetten om de - pool vast te draaien begint de boel een partij goed te vonken incl een rookwolk!
Gelijk weer los gemaakt natuurlijk. Zekeringen zien er nog goed uit.
Sleutel is uit het contact, ik zie geen gebruikers of blote draden liggen die dit zouden kunnen veroorzaken. Moet ik nou de hele kabelboom gaan vervangen? (Hoop het niet) Heeft iemand dit meegemaakt en/of advies voor mij?
Ik hoor het graag!
Ik ben net klaar met een grote beurt van mijn pas gekochte “nieuwe” oude GS850G uit ‘82.
De carburateurs heb ik gereinigd, cilinders onderhandel genomen, alle vloeistoffen en filters. Remblokken enz. De hele rits dus.
Echter loop ik nu tegen een issue. Ik heb de motor zonder accu gekocht en heb nu een nieuwe gel accu in mijn bezit, maar... bij het plaatsen volgens de bekende regels, eerst + dan de - ontstaan er kleine vonkjes. Niet spannends zou je zeggen, dat dacht ik ook.
Máár bij het aanzetten om de - pool vast te draaien begint de boel een partij goed te vonken incl een rookwolk!
Gelijk weer los gemaakt natuurlijk. Zekeringen zien er nog goed uit.
Sleutel is uit het contact, ik zie geen gebruikers of blote draden liggen die dit zouden kunnen veroorzaken. Moet ik nou de hele kabelboom gaan vervangen? (Hoop het niet) Heeft iemand dit meegemaakt en/of advies voor mij?
Ik hoor het graag!