Ik kap met supersport!

Ik loop ook met die gedachten rond om mijn r1 op te ruimen voor een tammere bike.Supersporten in Nederland is id. geen moer meer aan.


full



Maar dan ga ik helemaal voor deze............ :}

Maar ben d'r nog niet helemaal uit om m'n r1 op te ruimen........moet maar eens snel een proefrit maken... :P
 
Ik loop ook met die gedachten rond om mijn r1 op te ruimen voor een tammere bike.Supersporten in Nederland is id. geen moer meer aan.


(Afbeelding)


Maar dan ga ik helemaal voor deze............ :}

Maar ben d'r nog niet helemaal uit om m'n r1 op te ruimen........moet maar eens snel een proefrit maken... :P

Proefrit maken is bij mij altijd funest, als ik daarna thuiskom ziet m'n vrouw aan m'n blik dat het geld gaat kosten......
 
Ik kan best begrijpen dat je zo u en dan eens overstapt naar iets totaal anders, enkel de reden klinkt altijd zo vreemd, want met de R1 gaat het allemaal te hard, nee, zo'n gS is langzaam, iig makkelijk genoeg om ook je rijbewijs kwijt te raken, zelfde geldt voor de getoonde Buell.
Okee, wordt je gepakt met 200 ipv 240 ??????????????????///
 
Ik kan best begrijpen dat je zo u en dan eens overstapt naar iets totaal anders, enkel de reden klinkt altijd zo vreemd, want met de R1 gaat het allemaal te hard, nee, zo'n gS is langzaam, iig makkelijk genoeg om ook je rijbewijs kwijt te raken, zelfde geldt voor de getoonde Buell.
Okee, wordt je gepakt met 200 ipv 240 ??????????????????///

Volgens mij is het meer dat een R1 hard moet, een GS kan ook wat langzamer ;) .
 
Daarbij komt dat ik (bijna op trikes na) alles wat motor rijden te bieden heeft leuk vind. Ik ben door de loop der jaren steeds sportievere fietsen gaan rijden en ben nu tot de conclusie gekomen dat een R1 supergaaf is maar verdomd eenzijdig, je moet knallen met zón ding maar dat is dan ook het enige leuke. Met een BMW GS kun je flink sturen menig GS, in combinatie met ervaren piloot, rijdt er (op leuke stuurweggetjes) supersports uit!,
Helemaal mee eens!
Ik rij na een ZX-9R nu op een ZX-6R zonder kuip en zoek voornamelijk binnendoor weggetjes op. Met zoveel mogelijk (haakse) bochten, dan is het ook bij 80 km/u nog spannend ;)
 
Tja, kijk maar eens naar mijn icoontje. Ik heb iets soortgelijks gedaan, de duc ss ingeruild op een Cagiva Gran Canyon. EN HET BEVALT GOED!! *D Ik gebruik de Cagiva ook meer als reismotor; de meeste km's maak ik sowieso in het buitenland. En dan is het juist leuk als het asfalt 'n keertje ophoudt .... 8-)
Pas nog naar Schotland geweest en 't laatste weekeinde van m'n zomervakantie de Eifel in ... als je dan weer de grens over gaat en tussen alle Nederlandse stresskippen en in het flitspalenoerwoud rijdt .... :r De drempels hier zijn tenminste nog leuk met zo'n allroad :]
Veel plezier met je GS, 't moet volgens zeggen idd fantastisch sturen en je kan er op Assen ook héél acceptabele rondetijden mee :] ;)
 
Ook met een GSje kun je, als je wilt, lekker boenderen hoor!
Maar het is idd net ff anders.
GS RIJDT GOEEEEEEEEEEDDDDDDDDDDD
je moet alleen die donald duck spatlap aan de voorkant verwijderen...een paar rennsports eronder..een een laser pijp...

dan is ie mooiiiiiiiiiii... :) en zo n breed stuur dat rijdt wel zo lekker!
 
Ik loop ook met die gedachten rond om mijn r1 op te ruimen voor een tammere bike.Supersporten in Nederland is id. geen moer meer aan.


(Afbeelding)


Maar dan ga ik helemaal voor deze............ :}

Maar ben d'r nog niet helemaal uit om m'n r1 op te ruimen........moet maar eens snel een proefrit maken... :P
een buell moet je niet kopen...kwalitatief kut dingen...gaan snel stuk...onderdelen zijn rete duur...dus ik zou dat vanuit een portomoneeview niet doen!
 
SS inruilen voor een SM kan ik nog inkomen
maar voor een BMW |(

toch succes ermee

Duidelijk nog niet met zo´n fiets gereden :Z

bmw_r1150gs_ts_adv_06.jpg


Ik heb een week op een GS mogen rijden en een paar dagen op een Aprilia Capo North ( ook zo´n type fiets ). En die dingen rijden echt gaaf! Ik zou persoonlijk ook heeeeeel graag een GS hebben :) Beetje super sportjes op dijkjes pesten :P

aprilia_etv1000_rally_05.jpg
 
een buell moet je niet kopen...kwalitatief kut dingen...gaan snel stuk...onderdelen zijn rete duur...dus ik zou dat vanuit een portomoneeview niet doen!

Hmmmm.....is dat echt zo. '( Je hoort eigenlijk niet zo veel over Buell's....dus ik weet er eigenlijk heel weinig over qua prestaties en onderhoud.

Hoe weet je dat eigenlijk,zelf 1 gehad misschien :?
 
raar dat ik hetzelfde heb met de fazer1000.
ik ben ook aan het kijken voor een GS.
het rare is dat de fazer zo goed bevalt dat ik me niet meer thuis voel in een auto (11000 km in 4 maanden)
Alleen de kruissnelheid ligt rond de 200+ met heel vaak toppen @ 246.2.
bochten gaan ook steeds harder en ik kan er nix tegen doen het is sterker dan ik .

Ik zal eens kijken of ik een beemer als demo kan krijgen naar de Dolomieten O-) .
Dit omdat het rijgedrag totaal anders schijnt te zijn als van een SS of een fazer.
alleen de prijs houd me een (beetje) tegen omdat ik een nieuwe wil .
 
Laatst bewerkt:
Tsjaa, een beetje begrijp ik ut wel, ik vind er ook geen bal meer aan in Nederland. Gelukkig woon ik dicht bij Duitsland en rij ik daar, buiten de vakanties, de meeste km's. (Boetes zijn daar ook goedkoper :+ )

Maar toch snap ik het niet helemaal, los van het feit dat ik persoonlijk een GS niet mooi vind, weet ik dat ze super rijden. Inderdaad, in de bergen zijn ze met een SS (bijna) niet bij te houden. Toch ga ik al jaren op de SS heel Europa door op vakantie, Kicxtours, Bergen, Corsica etc etc. En het bevalt me prima. Ja je hebt niet het comfort van een GS, maar ach als je je daar over heen zet valt er prima mee te touren. Ik heb meer dan eens 1000 km op een dag gereden. Hard of zacht rijden zit toch gewoon in je hoofd en in je rechterhand en niet per definitie in je motor.

Zelf zou ik eerder een motor a la GS erbij nemen, naast een SS. Een SS geeft gewoon veel meer kick, al was het alleen maar om er 's avonds even naar te kijken als ie in de garage staat. Bij GS-achtige motoren heb ik dat gewoon niet. ZO'n ding koop je met je verstand en een SS met je hart. Verstand komt met de jaren. Ben nu 37 hoop dat het nog heeeeel lang duurt.

Veel plezier met de GS.

I love my R1 !!!
 
Erwin, ik ben met stomheid geslagen..... :?

Maar goed, heel veel plezier met de GS...

Paul ik kom voor m'n werk veel in een ziekenhuis, 9 van de 10 serieuse letsels komen van de categorie supersport. Ik wil m'n eigen dwingen om op de openbare weg rustiger te gaan rijden met m'n R1 maar dan vindt ik er geen k*t meer aan! Ik betrap m'n eigen op te vaak, te veel risico. Met een bMW kun je boenderen maar ook als het een keer niet zo hard hoeft blijft het leuk en da's wat ik zoek. Blijft dat ik een geweldige tijd met supersport heb gehad, t'ís ook geen makkelijke beslissing (daar kan jij over mee praten).
 
Het vergt zeker wat karakter om dat van je zelf te zeggen en dat je wilt stoppen met de supersport. Ik wens je heel veel sterkte en succes op je GS....

Groetjes Willi...

** Maar ook met een GS kan je hard door de bocht :X ***
 
Tsjaa, een beetje begrijp ik ut wel, ik vind er ook geen bal meer aan in Nederland. Gelukkig woon ik dicht bij Duitsland en rij ik daar, buiten de vakanties, de meeste km's. (Boetes zijn daar ook goedkoper :+ )

Maar toch snap ik het niet helemaal, los van het feit dat ik persoonlijk een GS niet mooi vind, weet ik dat ze super rijden. Inderdaad, in de bergen zijn ze met een SS (bijna) niet bij te houden. Toch ga ik al jaren op de SS heel Europa door op vakantie, Kicxtours, Bergen, Corsica etc etc. En het bevalt me prima. Ja je hebt niet het comfort van een GS, maar ach als je je daar over heen zet valt er prima mee te touren. Ik heb meer dan eens 1000 km op een dag gereden. Hard of zacht rijden zit toch gewoon in je hoofd en in je rechterhand en niet per definitie in je motor.

Zelf zou ik eerder een motor a la GS erbij nemen, naast een SS. Een SS geeft gewoon veel meer kick, al was het alleen maar om er 's avonds even naar te kijken als ie in de garage staat. Bij GS-achtige motoren heb ik dat gewoon niet. ZO'n ding koop je met je verstand en een SS met je hart. Verstand komt met de jaren. Ben nu 37 hoop dat het nog heeeeel lang duurt.

Veel plezier met de GS.

I love my R1 !!!


Ben ook 37!, en ik kan echt niet rustig rijden met een ss, en dat heeft volgens mij niets met je rechterhand te maken, een ss is om mee te vlammen (daar vraagt ie gewoon om en ik ook als ik erop zit, alles uit de kast) niet om mee te touren.
In m'n garage kijk ik net zo graag naar m'n Ural-span als naar m'n R1.
 
Terug
Bovenaan Onderaan