In dubio:
Als ik mijn hart volg:
Ducati monster M1100.... in 1 woord prachtig. Maar... geen abs.
Als ik mijn verstand volg:
Honda hornet cb600f
Wel abs en 600 cc ipv 1100. Dus de veiligere keuze..
De vragen die hieruit voorkomen.. Wat zouden jullie doen ?
(1e motor na examen, ben welliswaar geen knulletje meer (33) maar dus wel 1e motor.)
abs is een keuze waarvan ik denk ik wel weet wat wijs is.
Wel benieuwd wat jullie vinden mbt keuze motor mbt pk's oftewel cc's
Wat voor motormens ben ik ?
-acceleren?
Ja lijkt me de kick van motorrijden..
-topsnelheden/grote snelheden rijden 150+ tot max
Nee, boeit me niet zoveel en heb een gezin dus wil wel met verstand rijden.
Ben wel benieuwd naar jullie bijdrage !
Groeten Michiel
Zoals ik het interpreteer wil de TS snelheden van 150 km/h tot het max haalbare uit de motor halen..Je zegt het zelf al, hoge snelheden rijden doe je niet en accelereren kan de 1100cc V-twin van de Duc als de beste.
Zoals ik het interpeteer wil de TS snelheden van 150 km/h tot het max haalbare uit de motor halen..
-topsnelheden/grote snelheden rijden 150+ tot max:
Nee, boeit me niet zoveel en heb een gezin dus wil wel met verstand rijden.
-topsnelheden/grote snelheden rijden 150+ tot max:
Nee, boeit me niet zoveel en heb een gezin dus wil wel met verstand rijden.
Als het dus om de looks zou gaan, een kleine Monster ziet er nagenoeg hetzelfde uit als een 'grote'.Een naked bike gaat het zeker worden.. Ik ben het wel eens met bovenstaande commentaren.. ik vergelijk een 600cc 4cil. met een 1100 cc 2 cilinder...
Komt eigenlijk omdat ik mijn zinnen had gezet op een hornet 600cc 4 cilinder tot ik bij de buurman van mijn moeder stond te kijken naar zijn gloednieuwe monster 1100 met carbon uitlaten. Toen hij die starte brak er iets in me... prachtig !
Een 2cilinder heeft over het algemeen meer power onderin, een 4cilinder moet je meer op toeren jagen om net zo hard vooruit te komen. Een 2cilinder heeft inderdaad, over het algemeen, meer motorrem dan een 4cilinder.Maar dan nu de vragen die ik had moeten stellen...
Wat zijn de verschillen tussen de 4 cilinder motoren en de 2 cilinder motoren ?
Ik weet dat het met name in de manier van lopen zit door de toeren die bij 2 cilinders lager liggen, maar wat merk ik ervan tijdens het rijden ? Remt de 2 cilinder meer af op de motor als de 4 cilinder bijvoorbeeld ? Andere voor en/of nadelen ?
Na verloop van tijd went alles. Hoeveel pk een standaardmotor ook heeft. Wat je dán belangrijk gaat vinden is het stuurplezier en allerlei andere dingen. Zitcomfort, beleving, looks, etc. Hiervoor geldt ook: proefrijden proefrijden proefrijden.en dan de vraag mbt cc's Ik rij nu natuurlijk op de lesmotor. cb500. De eerste paar keer maakt dat zeker indruk. Maar ik moet zeggen dat dat snel went en het optrekken is nu niet bepaald spectaculair te noemen. Moet een beginnend rijder zich aan de 600 cc houden. Of is 1100 ook goed te doen (in de naked bikes dus hé)
Het is in ieder geval wijs om te beseffen dat inderdaad iedereen wat anders zegtDe één zegt dat 1100 cc motoren rustiger rijden. De ander zegt dat ze teveel power hebben..
Wat is wijs ?
Mvg Michiel
ps, bedankt voor de reakties tot zover..!
Mensen die Ducati rijden wonen in rijtjeshuizen.
Mensen die Ducati repareren wonen in villa's