In hoeveel lessen is het jullie nou gelukt ?

Krijg toch echt het idee dat ik iets heel erg fout doe :X

Auto: 44 lessen van 1 uur in 1X geslaagd

Motor: 41 lessen van 90 minuten en deze maand voor de 2-de keer afrijden ;(

[me]lady j is jaloers op alle mensjes die het zo snel voor elkaar weten te krijgen[/me]
 
Wow...respect voor jou! Zou ik - in Be. is het wel duurder - noooooit kunnen bekostigen. Maar trek het je ni aan en vooral volhouden ;)
wat denk je nou, ik leef voor het motor rijden. Maar soms wordt ik er zo moedeloos van dat het gene wat je het liefste wil maar niet wil lukken. Maar als ik dat papiertje in handen heb is alles zo weer vergeten hoor 8-)
 
wat denk je nou, ik leef voor het motor rijden. Maar soms wordt ik er zo moedeloos van dat het gene wat je het liefste wil maar niet wil lukken. Maar als ik dat papiertje in handen heb is alles zo weer vergeten hoor 8-)

Tuurlijk lukt het jou ook (tis mij ook gelukt!!!) hou vol en nog succes met deel 2!!!!
 
Vraagje Lady J

Wat kan je nu wel dat je na les 25 of 35 nog niet kon?
JA daar zit zeker wel verschil in. Ten eerste is mijn zelf vertrouwen op de motor enorm verbeterd. Ten tweede is mijn bochten techniek verbeterd ( dat was echt het grootste probleem |( ) En daarbij is me verkeersinzicht ook verbeterd.

Alleen heb ik het idee dat ik na me gezakte examen niet zo heel veel extra's geleerd heb ( behalve de nieuwe BV's dan).
 
Krijg toch echt het idee dat ik iets heel erg fout doe :X

Auto: 44 lessen van 1 uur in 1X geslaagd

Motor: 41 lessen van 90 minuten en deze maand voor de 2-de keer afrijden ;(

[me]lady j is jaloers op alle mensjes die het zo snel voor elkaar weten te krijgen[/me]

Hi Lady J,

Heb het gehaald in 7 lessen van 90 min., maar dan in 4 blokken van +/- 2,5 uur achter elkaar ( zo'n spoed cursus). Ik zou het echter niet gehaald hebben als ik mezelf psychologisch niet een beetje gemanipuleerd heb.

Bij de BV's was ik bang dat ik zou vallen, waardoor ik de motor niet schuin genoeg durfde te leggen. Nadat ik mezelf ingeprent had dat ik niet zou vallen omdat ik altijd de koppeling in kon trekken, een voetje aan de grond kon zetten en eventueel kon bijremmen, durfde ik veel schuiner en haalde de BV's met gemak.
Verder heb ik bij het " kijken waar je naar toe wilt" sterk overdreven ( dus verder kijken dan waar je naar toe wilt". Het hielp mij in ieder geval wel!

Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande tips en veel suc6!!!

Fz-errie/WouteR1
 
hi, ik heb er tien lessen over gedaan (60 min) ongeveer 12 jaar geleden. (ik was 18)
Ik had nog geen autorijbewijs, daar ben ik een paar jaartjes later mee begonnen.
Voor mijn auto heb ik wel een keer herexamen moeten doen, trouwens.
 
Eerst de 6 verplichte uur les, een jaar met voorlopig rijbewijs en nog es 2 uren gedaan (2 laatste uren daarvan kreeg ik van een boer van een mens die me zonodig moest belachelijk kunnen maken en men zelf vertrouwen een flinke deuk moest geven waardoor ik erg opgejaagd aan men 1ste examen begon waar een strenge, lachspierloze examinator die er volgens mij tegen zijn zin stond mij een negatief papiertje mee naar huis gaf)

Tijd derna nog es 2 verplichte uren omdat men voorlopig rijbewijs inmiddels verlopen was( zeer vriendelijke leraar waardoor ik me heel relax voelde en et examen werd afgenomen door een jongere votte examinator -met lachspieren aanwezig!!!- waar door ik nog meer relaxed was en met glans slaagde)
 
kan iemand mij het nederlandse rijbewijd systeem eens uitleggen?In belgie volg je zes uur les en dan leg je je parcourtje af en indien geslaagd test op de openbare weg.Bij mij is het zo gegaan...maandag en dinsdag 3u les...
Donderdag examen:geslaagd
Vrijdag papiertje afhalen...

Nu moet ik wel toegeven dat ik met motors opgegroeid ben dus dat zal em wel wat schelen maar er zoals ik van de nederlandse collegas hoor...makkelijk 10 of 15 lessen van 90 min? dan moet jullie opleiding toch anders in mekaar zitten,
 
kan iemand mij het nederlandse rijbewijd systeem eens uitleggen?In belgie volg je zes uur les en dan leg je je parcourtje af en indien geslaagd test op de openbare weg.Bij mij is het zo gegaan...maandag en dinsdag 3u les...
Donderdag examen:geslaagd
Vrijdag papiertje afhalen...

Welke rijschool?

1970: 0 lessen in 1 keer geslaagd.

My hero :z

;)
 
Binnenkort ga ik het rijbewijs ook halen, dus ik was ook wel benieuwd hoe lang je erover zou doen. Helemaal aangezien ik bij meer dan ongeveer 20 lessen goedkoper uit kan bij de ene verkeersschool en zit ik daaronder dan kom ik goedkoper uit bij de andere |(

Maar nou even een vraagje, waar heb je meer lessen voor nodig, voor voertuigbeheersing of voor verkeersdeelneming? Ik heb al een autorijbewijs dus dat scheelt qua ervaring en inzicht.
 
eerst 8 uur les, dan voorlopig rijbewijs sinds september, dan 2 uur les, en twee pogingen om het examen er goed van af te brengen. is nu dus toch gelukt ;)

inderdaad, als je al een tijdje met de auto rijdt ga je veel minder fouten maken in het verkeer. Ook het anticiperen op fouten van anderen heb je reeds onder de knie. Dat is volgens mij een groot voordeel als je nog niet zo vlot met de motor rijdt.

succes!!!
 
Altijd schakelbrommer gereden. Na autorijbewijs in de pocket, 1 les op de motor en aanvragen. 1 les voor examen en geslaagd.

Lessen op honda Rebel, 50 min per keer. Tierende instructeur omdat hij aan mij niet verdiende.
 
Ok piet dat is net iets te ver. thx

Het zal waarschijnlijk Fury in Geel worden of Mercator in Rotselaar afhankelijk van prijs/aanbod.
 
Geen enkele les... Gewoon op een oude Vespa scooter examen gedaan. Examinator "twee straten rechtdoor,eerste links, derde rechts" Eh? Zo ging dat in de seventies.
Daarna veel motoren gehad, veel gereden, gelukkig nooit iets ernstigs gehad.Twee of drie keer een schuiver(tje) Laatste keer in Griekenland. (gelukkig lange broek aan en helm op...) :]
 
ik ga na de zomer beginnen,
12 lessen voertuigbeheersing + examen = 325 euro (3 dagen)
14 lessen verkeersdeelneming + examen = 695 euro (7 weken)
lijkt me wel genoeg, misschien nog wat extra lesjes, kweenie, zie ik dan wel.
greetz!
 
Terug
Bovenaan Onderaan