inbus wil niet los

Donders

Die hard MF'er
18 jul 2004
473
0
Utrecht
Hallo,


Ik zit met het probleem dat de inbus van het deksel dat de startmotor afdekt niet los wil. Het lijkt erop dat het vaker is geprobeert en daarom slipt de imbussleutel dus weg. Ook is het last om er kracht op te zetten omdat het zo midden in het blok zit. Morgen wil de tank eraf halen maar ik weet niet of ik er dan bij kom. Wie heeft een id hoe ik deze als nog los krijg? Met een gewone combitang lukt het niet je kan niet genoeg kracht zetten de ruimte is te klein.

tips zijn meer dan welkom
 
Laatst bewerkt:
"goed gereedschap is het halve werk!"

En dat is echt waar, ik heb vergeleken met vrienden en kennissen een laboratorium. (zeggen ze, of hun hebben gewoon angst aanjagend weinig spullen)

mijn idee zou zijn, als je er fatsoenlijk bij kan teminste, de imbus met dremel of anders klein vijltje de ronding van de kop eraf slijpen zodat de kop aan de zijkanten plat is. Dan kan je er met een griptang echt grip op krijgen, inplaats van dat je tang alsnog kan gaan doorslippen.
op die manier heb ik vroeger nog wel is tapeind uit een blok gedraait. als dit niet meer zou lukken was uitboren alleen nog maar een optie.
 
Das ook een goede tip !


Alleen kan ik niet lassen en ken ik ook zo snel niemand. Dus als iemand in Utrecht mij hierbij kan helpen, graag :}

Ik ben nu aan het rond vragen of er iemand is in mijn omgeving met een mega waterpomptang. Wellicht dat ik hem daarmee los krijg.
als hij nog kan rijden kom morgen maar naar eindhoven ben zelf ook aan t sleutelen en heb hier linksdraaiende draaiers liggen dat lukt altijd

mail maar ;)
 
als hij nog kan rijden kom morgen maar naar eindhoven ben zelf ook aan t sleutelen en heb hier linksdraaiende draaiers liggen dat lukt altijd

mail maar ;)


Tanx voor het aanbod !!

Ik heb alleen mijn rijbewijs nog niet (schaamschaam nog 4wkn) Anders was ik zeker langs gekomen !

Ook ik weet dat goed gereedschap het halve werk is. De motor is 22jaar oud en in die tijd is het boutje duidelijk te vaak geprobeert los te draaien. Ik mag dus het vuile werk opknappen
 
Das ook een goede tip !


Alleen kan ik niet lassen en ken ik ook zo snel niemand. Dus als iemand in Utrecht mij hierbij kan helpen, graag :}

Ik ben nu aan het rond vragen of er iemand is in mijn omgeving met een mega waterpomptang. Wellicht dat ik hem daarmee los krijg.

Ik kan je helpen als je de motor hier naartoe kunt krijgen. Kost wel iets, maar dan heb je ook wat.
 
Ik hoor net op een andere vraag die ik had gesteld, dat de eerste 2uur gratis is voor nieuwkomers :) Dan ga ik er vanuit dat er het gebruik van ruimte en gereedschap bedoeld word.

En jij stelt voor dat jij het dan fixt voor mij?
Ik neem aan dat je daar iets voor wil hebben?
Ik hou de optie even open want ik ben op dit moment niet in staat de motor daar naar toe te krijgen.

maar heel erg bedankt voor het aanbod !!
 
Ik hoor net op een andere vraag die ik had gesteld, dat de eerste 2uur gratis is voor nieuwkomers :) Dan ga ik er vanuit dat er het gebruik van ruimte en gereedschap bedoeld word.

En jij stelt voor dat jij het dan fixt voor mij?
Ik neem aan dat je daar iets voor wil hebben?
Ik hou de optie even open want ik ben op dit moment niet in staat de motor daar naar toe te krijgen.

maar heel erg bedankt voor het aanbod !!

Dan fix jij het en leg ik uit hoe het moet :)
 
Zou het ook lukken om er een gaatje in te boren in een schuine hoek. En dan daar de schroevendraaier in? Dan tik je hem door en dan boor je nog een gaatje enzovoort

Maar hoe groot is de kans dat de kop van de bout afbreekt als je met grof geschut te werk gaat? ????
 
Hallo,


Ik zit met het probleem dat de inbus van het deksel dat de startmotor afdekt niet los wil. Het lijkt erop dat het vaker is geprobeert en daarom slipt de imbussleutel dus weg. Ook is het last om er kracht op te zetten omdat het zo midden in het blok zit. Morgen wil de tank eraf halen maar ik weet niet of ik er dan bij kom. Wie heeft een id hoe ik deze als nog los krijg? Met een gewone combitang lukt het niet je kan niet genoeg kracht zetten de ruimte is te klein.

tips zijn meer dan welkom


overdwars snede aanbrengen met dremel dan platte bek bit erin hangen met bitmoeder en dwarsstang (wel eerst ff bij de kop inpuiten.

Of met slag schroevedraaier en hamer laten schrikken (maar ook dan eerst achter de kop in spuiten.

of kop opruimen en grotere inbus inslaan en dan laten schrikken en voorzichtig proberen los te halen
 
hugh? plaats eens een piccie aub..

Sorry verkeert gelezen. Helaas lukt het niet om een foto te plaatsen. Ik begrijp wel wat er nu bedoeld word. Ik kan er helaas niet bij komen met een iets van bovenaf daarvoor moet er te veel gedemonteert worden(alleen als laatste red middel.
Misschien lukt het wel om in de dwarssnede horizontaal een iets in de leggen en dat te draaien.

Wat ik bedoelde is dat je op de zijkant van de bout een gat boort en dat je hem dan rond tikt.
 
Sorry verkeert gelezen. Helaas lukt het niet om een foto te plaatsen. Ik begrijp wel wat er nu bedoeld word. Ik kan er helaas niet bij komen met een iets van bovenaf daarvoor moet er te veel gedemonteert worden(alleen als laatste red middel.
Misschien lukt het wel om in de dwarssnede horizontaal een iets in de leggen en dat te draaien.

Wat ik bedoelde is dat je op de zijkant van de bout een gat boort en dat je hem dan rond tikt.


Hmm gaat bij mij nooit goed (maar dat ligt aan mij denk ik), die bout zal wel slecht gepast hebben en vervolgens met liters loctite zijn vastgezet..

Hoe dan ook dat ding moet "schrikken"

een foto plaats je zo [imgatt*] zonder ster en dan include je de foto (bij je reactie en niet groter dan 100 KB.


Zag nog een torx tip hier staan en dat is beter denk ik ipv grotere inbusbout


nu begrijp ik je pas ;) ..adrem ;) was nog te vroeg op de avond..
 
Laatst bewerkt:
Mocht de schroef nog niet los zijn heb ik nog een tip: als je er met een tang bij kan probeer het dan met een vlechttang (nijptang). Daar heb ik al heel wat vastgerotte bouten, schroeven en moeren mee los weten te wrikken, omdat je met minder geweld meer grip op je object hebt. Maar je moet er wel bij kunnen.

succes,

martijn
 
Mocht de schroef nog niet los zijn heb ik nog een tip: als je er met een tang bij kan probeer het dan met een vlechttang (nijptang). Daar heb ik al heel wat vastgerotte bouten, schroeven en moeren mee los weten te wrikken, omdat je met minder geweld meer grip op je object hebt. Maar je moet er wel bij kunnen.

succes,

martijn
 
Mocht de schroef nog niet los zijn heb ik nog een tip: als je er met een tang bij kan probeer het dan met een vlechttang (nijptang). Daar heb ik al heel wat vastgerotte bouten, schroeven en moeren mee los weten te wrikken, omdat je met minder geweld meer grip op je object hebt. Maar je moet er wel bij kunnen.

succes,

martijn
 
Mocht de schroef nog niet los zijn heb ik nog een tip: als je er met een tang bij kan probeer het dan met een vlechttang (nijptang). Daar heb ik al heel wat vastgerotte bouten, schroeven en moeren mee los weten te wrikken, omdat je met minder geweld meer grip op je object hebt. Maar je moet er wel bij kunnen.

succes,

martijn
 
Mocht de schroef nog niet los zijn heb ik nog een tip: als je er met een tang bij kan probeer het dan met een vlechttang (nijptang). Daar heb ik al heel wat vastgerotte bouten, schroeven en moeren mee los weten te wrikken, omdat je met minder geweld meer grip op je object hebt. Maar je moet er wel bij kunnen.

succes,

martijn


hoe krijg je een topic vol? :?
Zeker je 1e, 2e en 3e dubbelpost :+

als je wilt, kan ik wel een keer langskomen. wat voor motor is het eigenlijk, of heeft wufje weer scheel gekeken
 
hoe krijg je een topic vol? :?
Zeker je 1e, 2e en 3e dubbelpost :+

als je wilt, kan ik wel een keer langskomen. wat voor motor is het eigenlijk, of heeft wufje weer scheel gekeken


Wow Cool aanbod!!!!! :}
wat moet daar tegen over staan?

Ik weet zelf echt niet of ik het erbij heb gezet.
Het is het oudere broertje van die van jou, of eigenlijk zijn opa :)


Suzuki gsx 750e uit \'82

gr Harmen

 
Laatst bewerkt:
Onze trots :] ter illustratie

Het bewuste boutje zit ergens bij de pijl in het midden van het blok

full

 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me nog wat af:

rechtboven het boutje zit iets gemonteert op de cilinder. Er zit ook een soort van veer op???
Als dat er af kan zonder problemen zou ik er al een stuk beter bij kunnen.
Iemand enig id wat ik bedoel?

Helaas kan ik geen foto met een close-up laten zien
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan