Indian scout 2015

er lijkt geen diepte in het blok te zitten, meer een houten plaat waar ze een blok op hebben getekend. en ook lijkt het alsof het blok wat kapjes mist, je ziet zo de pas vlakken.

dit soort motors (choppers/cruisers) zijn eigenlijk alleen mooi als je hem zelf bouwt/verbouwt, dan krijgt het iets eigens, een soort verlengstuk van je zelf. dat heb je b.v. bij sportmotors een stuk minder, en bij toermotors helemaal niet.
 
Jammer van het watergekoelde blok en de prijs is er over.het design op zich vind ik wel mooi
 
Laatst bewerkt:
Wil de motor graag in het echt bekijken. Hij lijkt mij helemaal niet zo klein.
De sportster echter vind ik een prachtige motor maar daarbij blijft het mij storen dat hij net een schaal te klein is. Ben dus benieuwd of de Indian die indruk ook geeft. In dat geval zou hij voor mij zeker afvallen en vind ik het een gemiste kans van Indian want het model zal een grote groep rijders aanspreken...en daar doet het idee een "echte" roemrijke Indian te rijden ook een bijdrage aan...of het nou illusie is of niet.
Geen "opstap" motor maar een motor die een link heeft met een stuk geschiedenis; al is het alleen de naam. Roept toch iets op.
Dat daar een iets groter prijskaartje aan gaat hangen zal de liefhebber wel accepteren.
 
Wil de motor graag in het echt bekijken. Hij lijkt mij helemaal niet zo klein.
De sportster echter vind ik een prachtige motor maar daarbij blijft het mij storen dat hij net een schaal te klein is. Ben dus benieuwd of de Indian die indruk ook geeft. In dat geval zou hij voor mij zeker afvallen en vind ik het een gemiste kans van Indian want het model zal een grote groep rijders aanspreken...en daar doet het idee een "echte" roemrijke Indian te rijden ook een bijdrage aan...of het nou illusie is of niet.
Geen "opstap" motor maar een motor die een link heeft met een stuk geschiedenis; al is het alleen de naam. Roept toch iets op.
Dat daar een iets groter prijskaartje aan gaat hangen zal de liefhebber wel accepteren.
Een Sportster is geen kleine motor.
Een Sportster oogt wel klein, in de standaard set-up (stuur met name).
En het is een slanke motor, dat doet ook wat voor de looks.

Net berichtje over de nieuwe HD, ter vergelijk met de Indian en andere dingen waar we het hier over hadden:

De Street 750 Vivid Black kost € 8.700,- en € 8.980,- in de andere kleuren (excl. afleverkosten).
 
Ik vind hem zum kotzen.
Indian is al decennia dood.

En wat heeft het ene met het andere te maken?

Over smaak valt niet te twisten, ik vind hem wel wat hebben..

Scoutblack2.jpg
 
En wat heeft het ene met het andere te maken?

Over smaak valt niet te twisten, ik vind hem wel wat hebben..

[afbeelding]

Dat iemand de rechten koopt van het merk.En dan 50 jaar later motoren gaat produceren die niets met het merk te maken hebben.
Wat betekent de naam Indian dan?
 
Laatst bewerkt:
Ik zei ook niet dat ik het op beide punten met je oneens was.. })

Maar alles draait toch om het geld verdienen aan.. daar maken alle merken zich schuldig aan.. zelfs HD.. alles wordt verloochend als het maar wat dollars opsmijt.
 
Ik zei ook niet dat ik het op beide punten met je oneens was.. })

Maar alles draait toch om het geld verdienen aan.. daar maken alle merken zich schuldig aan.. zelfs HD.. alles wordt verloochend als het maar wat dollars opsmijt.

Ja, neem nu die nieuwe HD street met waterkoeling die in India geproduceerd wordt. Als ze de rechten van indian opkopen en er terug maken mij goed, ik vind het teveel geld voor wat het is.
 
Laatst bewerkt:
Afgzien van de hele merk en wat er van over is discussie, man o man wat een lelijk motorblok!
 
Is een beetje net als die v rod en die..... Hoe heet dat hd 750 geval..... :N
 

In bovenstaand filmpje ziet hij er toch een stuk kleiner uit dan op een plaatje.......
Op het plaatje toont het leuk, maar na het filmpje ben ik alweer genezen. Meer een motor voor lilliputtertjes.........
 
Gelukkig zijn we niet allemaal van die grote bosbouwers zoals jij..
Past mij prima zo te zien,kom maar op,hoop dat de Indian dealers hem straks veelvuldig in de markt willen zetten,en allerbarstend veel geld voor mijn Sportster willen bieden.
 
Zie nu voor het eerst deze Indian. Lelijk blok, net of het nog niet af is. Een chopper/cruiser moet in mijn optiek een wat klassieke uitstraling hebben, dus koelribben. Luchtgekoeld of watergekoeld maakt me niet zo veel uit, hoewel ik vind dat een radiateur aan de voorzijde het mooie aanzicht soms wat verstoord. Dus voor mij geen Indian, inderdaad is het blok en ook de lijn van een Victory vele male mooier.

highball-p3.jpg


Maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi, zou maar saai worden op de weg.
 
Ik vind hem wel geslaagd. En de prijs is ook niet onredelijk met de huidige belastingen.
Hoewel de Indian een tijdlang niet is gemaakt, denk ik dat het huidige model er ook zo had uitgezien als het merk was blijven produceren.

Waterkoeling is van deze tijd, HD modellen krijgen ze ook steeds vaker.
Nostalgie met hedendaagse techniek heb ik geen moeite mee.

In de ANWB promotor 8/2014 staat een test van de Indian.

Deze motor zal niet heel veel verkocht worden verwacht ik.
Het merk is niet echt gangbaar en met 2 dealers in NL schiet het ook niet echt op.

Maar daardoor kan het wel eens een waardevaste occasion worden.
Ik overweeg de aanschaf van de Indian scout, maar dan wel in het grijs...
 
Zie nu voor het eerst deze Indian. Lelijk blok, net of het nog niet af is. Een chopper/cruiser moet in mijn optiek een wat klassieke uitstraling hebben, dus koelribben. Luchtgekoeld of watergekoeld maakt me niet zo veel uit, hoewel ik vind dat een radiateur aan de voorzijde het mooie aanzicht soms wat verstoord. Dus voor mij geen Indian, inderdaad is het blok en ook de lijn van een Victory vele male mooier.

[afbeelding]

Maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi, zou maar saai worden op de weg.

aanhangerwielen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan