Inrijden schijven?
rijd jij je olie en filter na wissel niet in dan
Er begint aan de linker schijf een happerig slijtage patroon te onstaan ,waardoor kan zoiets onstaan.
Blokken waren vlak , genoeg koperspray er achter en aan de zijkant op gedaan.
Wie heeft er weleens meer zo'n slijtagebeeld gehad en kan het kwaad of verdwijnt het op den duur?
P.S. stuur trilt niet ,ook niet bij remmen met 180+
(Afbeelding)
Ja, dat bedacht ik me laatst ook nog. Ik heb een tijdje geleden nieuwe schijven + blokken onder mijn auto laten monteren, het duurde nogal voordat die schijven goed ingeremd waren. Oftewel dat de remkracht weer enigszins op niveau was.En schijven inremmen? Gewoon rustig gebruiken de eerste paar km, zodat je niet voor verassingen komt te staan wanneer je eigenlijk te wild doet en je plots moet remmen, maar niet zo vlot blijkt te kunnen remmen ( ervaring mee)
Gisteren ff m'n zuigers van mijn klauwen ingesmeerd met kopervet en motorolie(Tip van mijn dealer) en aan de blokjes een 45gr. kant gevijlt van ong. 1mm.
En wat denk je ,hij slijt weer op een normale manier.
Je mag met olie niet aan de afdichtrubbers komen van je remzuigers want deze rubber zijn niet oliebestendig en de olie bakt helemaal vast als ze heet worden.Gisteren ff m'n zuigers van mijn klauwen ingesmeerd met kopervet en motorolie(Tip van mijn dealer) en aan de blokjes een 45gr. kant gevijlt van ong. 1mm.
En wat denk je ,hij slijt weer op een normale manier.