Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar zeg je wat, hoe belangrijk is inrijden? Ik heb in 2008 een nieuwe auto gekocht, dacht dat ik die moest inrijden, maar de dealer zei dat dat achterhaald was. Vroeger wel belangrijk om alles in te laten slijten (of zoiets, ik ben niet technisch genoeg) maar tegenwoordig zouden alle onderdelen door computers en lasergestuurde apparatuur bij elkaar gezocht worden, waardoor alles perfect past.
Je zou zeggen dat dezelfde situatie ook voor een motor zou gelden..... Of toch niet?
Wat is het voorgeschreven maximaal toerental wat je kan rijden? Denk dat je met je motor (600cc) ongeveer net 90 kan rijden? weetniet of dat wel zo relaxed is met iemand achterop
De 1e 500km gewoon rustig aan doen.
Altijd rustig warm rijden en voorkom korte stukjes, en zorg ervoor dat alles afgekoelt is voordat je hem weer start.
500km rustig aan doen.
De volgende 500km gewoon normaal rijden zoals je anders ook zou doen, alleen overdrijf het niet wat betreft toeren janken.
Daarna is het klaar.
Onderdelen zijn gewoon van veel betere kwaliteit en worden veel meer op elkaar afgestemt dan vroegah.
En de reden waarom de motortjes meteen de toeren in gejankt worden als ze net gemaakt zijn is om de nokkenas in te laten lopen.
Verder maakt het eigenlijk geen fuck uit hoe je moderne spullen behandelt.
Goed en rustig warm rijden voordat je 'gekken dingen' gaat doen is eigenlijk het belangrijkste.
Een (instant) gloeiend hete zuiger in een ijskoude cilinder is niet zo'n beste combinatie.
max toerental = 15000 (middengebied rood), max inrijden = 7000, met 6000 toeren rijd ik 120 in mn eentje. Hard zat dus.Wat is het voorgeschreven maximaal toerental wat je kan rijden? Denk dat je met je motor (600cc) ongeveer net 90 kan rijden? weetniet of dat wel zo relaxed is met iemand achterop
Daar zeg je wat, hoe belangrijk is inrijden? Ik heb in 2008 een nieuwe auto gekocht, dacht dat ik die moest inrijden, maar de dealer zei dat dat achterhaald was. Vroeger wel belangrijk om alles in te laten slijten (of zoiets, ik ben niet technisch genoeg) maar tegenwoordig zouden alle onderdelen door computers en lasergestuurde apparatuur bij elkaar gezocht worden, waardoor alles perfect past.
Je zou zeggen dat dezelfde situatie ook voor een motor zou gelden..... Of toch niet?
Dat is niet helemaal waar , belangrijk is dat je niet constant de zefde snelheid cq
toerental rijdt, wisselende belasting dus, motor na de start , een 15sec laten draaien
en dan direct gaan rijden , onder lichte belasting, na de rit een 15 sec stationair
laten draaien , is beter,thermische spanningen , worden dan voorkomen,
tuurlijk mag een duo mee, zeker al na 1000km, succes ermee.
Top, dat doe ik namelijk. Vandaag wel eventjes 60 km snelweg gepakt, omdat ik anders niet aan de 120 km/u kom (jaja, noem me langzaam rijdend, ik ga niet met 120 over een dijk banjeren op mn net nieuwe motor).Helemaal mee eens. Inrijden is niet alleen voor het blok, maar ook voor de vering etc.
Zoveel mogelijk wisselen, het slechtste dat je kunt doen is constant 90 op de snelweg gaan rijden. Binnenwegen pakken, snelheid wisselen etc. Je mag best ff lekker doortrekken tot boven het aangegeven toerental, zo lang je daar niet langdurig in blijft rijden.
Helemaal mee eens. Inrijden is niet alleen voor het blok, maar ook voor de vering etc.
Zoveel mogelijk wisselen, het slechtste dat je kunt doen is constant 90 op de snelweg gaan rijden. Binnenwegen pakken, snelheid wisselen etc. Je mag best ff lekker doortrekken tot boven het aangegeven toerental, zo lang je daar niet langdurig in blijft rijden.
vering inrijden????? ben al 15 jaar automonteur en sleutel al een hele tijd aan motorfietsen maar heb nog nooit gehoord van het inrijden van vering
maar wanneer mag je dan wel iemand meenemen? en mag je dan wel iemand meenemen als je een kort stukje gaat rijden? dan is de motor koud en slijt harder. ik blijf erbij , gewoon doen en niet overdrijven dan komt het allemaal goed.
Ik zeg; Moto73 van 2-15april pagina 102; een 4 paginaś tellend artikel over de do's and don'ts van het inrijden van een nieuwe motorfiets.
Lekker laten werken in het krachtgebied in de 3e, 4e en 5e versnelling. Maar liever geen passagier.
Mijn leasebak heb ik met burnouts ingereden, na 10.000 km nieuwe voorbandende eerste 200km zijn bij splinternieuw spul het meest belangrijk.
Daarna kun je eigenlijk ermee doen wat je wilt zolang je ze mar netjes warm rijd..
Renault auto's moet jr trouwens wel inrijden.
M'n nieuw Kangoo mag de eerste 1000km niet boven de 90km/u komen en dan tot 1600km niet boven de 100km/u. Daarna kan ik er "gewoon" mee rijden.
Na 6000km mag ze pas volledig vermogen gaan geven.
Mooiste is dat er een piepje te horen is als ik teveel misbruik maak van het vermogen en/of teveel snelheid maak