Interesseert sommige motorzaken het nou echt niks?

Nouja dealers zijn niet heilig natuurlijk ;) en hier op mf is t de laatste tijd zo ongeveer verboden om negatief te zijn tov dealers geloof ik, sommige reacties lezende.... maar dingen als een gare band en ketting kun je zelf wel zien.

of je moet net je rbw hebben en gewoon nergens verstand van hebben en afgaan op wat de verkoper je verteld maar dan nog...

Zie alleen band en ketting in je reactie... Hoe leg je de rest van mijn punten uit?
 
Zie alleen band en ketting in je reactie... Hoe leg je de rest van mijn punten uit?


ik neem aan dat alles al los zat toen je de motor ophaalde? een losse standard merk je wel. rammeldende remmen? hoor je dan direct de eerste km's na het ophalen ---> omdraaien en terug naar de dealer.

mbt banden en ketting, als je nou gezien had dat die niet goed waren en ze je daar mee op weg stuurden dan had er mss een lampje kunnen gaan branden dat er meer niet in de haak zou zijn.

alles wegschuiven op de dealer is makkelijk en ja er gaat een hoop fout, zal de eerste zijn om dat toe te geven. Maar na aankoop van een motor gaan klagen dat de banden/ketting versleten zijn... mwah dat kun je makkelijk zien.

Blijft mijn vraag, wat is de reactie van de dealer?

Niet iedereen heeft verstand van motoren, ik weet erop te rijden. Helaas is mijn vertrouwen in de mens te veel geweest...

Ben terug geweest ja... Doen alsof hun neus bloed.


ff deze reactie niet gezien, maar goed. Weinig technische kennis van zaken, tsja dat kan. Echter kan iedereen met een rijbewijs zien dat banden versleten zijn....

maar goed, doen als hun neus bloed... tsja, weet niet hoeland na de aankoop je terug gegaan bent en na 1 dag terug gaan of na 3 weken doet veel mbt hun reactie natuurlijk. Maar er zit als nog garantie op een motor, ongeacht wat de dealer zegt heb je er volgens mij gewoon recht op. Ik zou me dus ook niet met een kluitje het riet in laten sturen.

Maar ik blijf van mening dat een hoop punten uit jouw verhaal je zelf had kunnen zien met de proefrit of toen je hem ophaalde.
 
Laatst bewerkt:
Nouja dealers zijn niet heilig natuurlijk ;) en hier op mf is t de laatste tijd zo ongeveer verboden om negatief te zijn tov dealers geloof ik, sommige reacties lezende.... maar dingen als een gare band en ketting kun je zelf wel zien.
of je moet net je rbw hebben en gewoon nergens verstand van hebben en afgaan op wat de verkoper je verteld maar dan nog...

Valt wel mee.
Maar zoals vaker ligt de waarheid ergens in het midden en is het lang niet altijd zo dat de grootste schreeuwer altijd gelijk heeft.

De dealer staat altijd op achterstand. Als hij reageert roept een deel van de mensen dat er iets aan de hand móet zijn, reageert hij niet dan wordt hij daar weer op aangevallen. Maar wat hij ook doet, de kreet "oplichter" staat er mooi wel..... en kan hem, terecht of niet, klanten kosten. Is dat eerlijk?

In dit geval roept iemand weer iets. Gek genoeg was er geen probleem toen hij de proefrit deed en heeft hij toen niets gemerkt of gezien. Heeft de dealer dan later de motor, voor de aflevering, gesaboteerd???? Lijkt me niet heel geloofwaardig. Dan ontstaat vanzelf de vraag of de koper wel aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan.
Bovendien: is de dealer in de gelegenheid gesteld de zaak op te lossen of is er iets anders aan de hand? Als de koper daar niets over zegt geeft dat ook te denken.

Ik heb ook wel eens naar gebruikte motoren gekeken. Dan zijn er een aantal zaken waar je meteen op let. Informeer je van te voren goed over het type motor dat je koopt, dan weet je wat je tegen kunt komen. Neem iemand mee die niet verblind raakt en er kijk op heeft. Klopt de prijs? Te goedkoop zegt vaak ook iets.... maar is voor sommigen juist reden om de oogkleppen op te zetten. Klopt de zichtbare slijtage met de kilometerstand? Als je iets aan te merken hebt, hoe reageert de verkoper dan?
Ik zie bij deze koper dat een aantal zaken vrij simpel te controleren waren. Toch merkt hij pas achteraf dat er problemen zijn. Dat geeft te denken.
 
Valt wel mee.
Maar zoals vaker ligt de waarheid ergens in het midden en is het lang niet altijd zo dat de grootste schreeuwer altijd gelijk heeft.

De dealer staat altijd op achterstand. Als hij reageert roept een deel van de mensen dat er iets aan de hand móet zijn, reageert hij niet dan wordt hij daar weer op aangevallen. Maar wat hij ook doet, de kreet "oplichter" staat er mooi wel..... en kan hem, terecht of niet, klanten kosten. Is dat eerlijk?

In dit geval roept iemand weer iets. Gek genoeg was er geen probleem toen hij de proefrit deed en heeft hij toen niets gemerkt of gezien. Heeft de dealer dan later de motor, voor de aflevering, gesaboteerd???? Lijkt me niet heel geloofwaardig. Dan ontstaat vanzelf de vraag of de koper wel aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan.
Bovendien: is de dealer in de gelegenheid gesteld de zaak op te lossen of is er iets anders aan de hand? Als de koper daar niets over zegt geeft dat ook te denken.

Ik heb ook wel eens naar gebruikte motoren gekeken. Dan zijn er een aantal zaken waar je meteen op let. Informeer je van te voren goed over het type motor dat je koopt, dan weet je wat je tegen kunt komen. Neem iemand mee die niet verblind raakt en er kijk op heeft. Klopt de prijs? Te goedkoop zegt vaak ook iets.... maar is voor sommigen juist reden om de oogkleppen op te zetten. Klopt de zichtbare slijtage met de kilometerstand? Als je iets aan te merken hebt, hoe reageert de verkoper dan?
Ik zie bij deze koper dat een aantal zaken vrij simpel te controleren waren. Toch merkt hij pas achteraf dat er problemen zijn. Dat geeft te denken.


Dat bedoelde ik dus :P
 
Ik snap inderdaad niet dat motordealers zich zo slecht gedragen naar klanten.

Ik ben belazerd bij Doornekamp Motorsport Hoevelake...!
Ik doe daar nooit meer zaken mee...!
Aflever beurt... Nooit gehad!
Motor heeft dubbele kilometers gereden... Ketting is op... Achterband is op... Standaard zit los... Bijna alles zat half vast op mijn motor... Remmen trillen na aflevering en dat was niet aanwezig tijdens proefrit... Enz enz...!

Doornekamp Motorsport Hoevelake zijn oplichters!
Helaas kom je daar laat achter als hij op de brug staat bij een ander...!

:W
 
ik neem aan dat alles al los zat toen je de motor ophaalde? een losse standard merk je wel. rammeldende remmen? hoor je dan direct de eerste km's na het ophalen ---> omdraaien en terug naar de dealer.

mbt banden en ketting, als je nou gezien had dat die niet goed waren en ze je daar mee op weg stuurden dan had er mss een lampje kunnen gaan branden dat er meer niet in de haak zou zijn.

alles wegschuiven op de dealer is makkelijk en ja er gaat een hoop fout, zal de eerste zijn om dat toe te geven. Maar na aankoop van een motor gaan klagen dat de banden/ketting versleten zijn... mwah dat kun je makkelijk zien.

Blijft mijn vraag, wat is de reactie van de dealer?ff deze reactie niet gezien, maar goed. Weinig technische kennis van zaken, tsja dat kan. Echter kan iedereen met een rijbewijs zien dat banden versleten zijn....

maar goed, doen als hun neus bloed... tsja, weet niet hoeland na de aankoop je terug gegaan bent en na 1 dag terug gaan of na 3 weken doet veel mbt hun reactie natuurlijk. Maar er zit als nog garantie op een motor, ongeacht wat de dealer zegt heb je er volgens mij gewoon recht op. Ik zou me dus ook niet met een kluitje het riet in laten sturen.

Maar ik blijf van mening dat een hoop punten uit jouw verhaal je zelf had kunnen zien met de proefrit of toen je hem ophaalde.

Maar goed ieder zijn mening he :)
Ik wilde graag even klagen ;-) dat is hierbij gedaan en ben verder klaar nu hahaha! *O*

Ps. De "ander" is een fijne garage ;)
Mijn complimenten!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn xj6 in Februari van dit jaar gekocht bij Motoport Hillegom...
was toen 2 jaar & 25000 km oud.

Begin mei (2000 km later) had ik een beschadiging in m'n achterband.
Toen ik deze liet vervangen bij Motoport Wormerveer (woon daar 3 minuten vandaan) gaven zij aan dat de kettingszet van me motor versleten was... en eigenlijk al vervangen had moeten worden.

Dezelfde middag nog naar Motoport Hillegom gebeldt en mijn verhaal gedaan, meteen ook een afspraak gemaakt om ernaar te kijken.
Eenmaal aangekomen werdt deze gratis vervangen, en kreeg ik ook excuus van hun... dat het niet had mogen gebeuren :+

Kan dus ook op een goeie en professionele manier opgelost worden *O*
 
Ik heb mijn xj6 in Februari van dit jaar gekocht bij Motoport Hillegom...
was toen 2 jaar & 25000 km oud.

Begin mei (2000 km later) had ik een beschadiging in m'n achterband.
Toen ik deze liet vervangen bij Motoport Wormerveer (woon daar 3 minuten vandaan) gaven zij aan dat de kettingszet van me motor versleten was... en eigenlijk al vervangen had moeten worden.

Dezelfde middag nog naar Motoport Hillegom gebeldt en mijn verhaal gedaan, meteen ook een afspraak gemaakt om ernaar te kijken.
Eenmaal aangekomen werdt deze gratis vervangen, en kreeg ik ook excuus van hun... dat het niet had mogen gebeuren :+

Kan dus ook op een goeie en professionele manier opgelost worden *O*
Alles wat gratis is is professioneel en service, toch.
 
Ik zie bij deze koper dat een aantal zaken vrij simpel te controleren waren. Toch merkt hij pas achteraf dat er problemen zijn. Dat geeft te denken.

Je koopt bij een motorzaak om die zorgen niet te hebben toch? (en natuurlijk wel slikken dat je dan fors meer betaald)
Ik verwacht dan inderdaad dat er voor mij wordt nagedacht, banden van 10 jaar oud bijvoorbeeld vervangen terwijl ze er voor een leek perfect uit zien.
 
@bertv: zolang er geld te verdienen valt zullen ze voor je denken.

prima, daar draait de hele economie op. Ik vind dat helemaal geen schande.

Bij wijze van spreken; Ik zorg er weer voor dat de trage laptop van die motordealer weer werkt, voor weh-nig.

(Dat van die banden moest ik zelf over onderhandelen, dat maakt mij pissig)
Door google wordt dit bericht waarschijnlijk door de juiste mensen gelezen. :W :+
 
Laatst bewerkt:
Over dealers die het niks interesseert gesproken :(

Mijn Tuono is weg voor een beurt. Belt mijn dealer: er zit erg veel aluminium en metaalgruis in het filter. Hij onderzoekt verder, liggen er complete stukjes aluminium in het carter en een berg alu en metaalgruis. In het oliereservoir idem.
Er zitten stukken aluminium bij die zo groot zijn dat als ze tussen de tandwielen komen de boel erop vastloopt. Laat staat dat er teveel gruis in de oliekanalen komt.

Ik door de facturen gelopen van de vorige eigenaar en hem gebeld: en wat bleek, de motor is in 2010 onder fabrieksgarantie gerepareerd in verband met een kapot gelopen koppelingshuis. Allemaal garantiewerk en bij een officiele Aprilia dealer vervangen.
Wat een rukwerk heeft hij geleverd. Er is zoveel rotzooi achtergelaten dat het blok erop kan vastlopen, laat staan dat je daardoor onderuit gaat.........
 
Over dealers die het niks interesseert gesproken :(

Mijn Tuono is weg voor een beurt. Belt mijn dealer: er zit erg veel aluminium en metaalgruis in het filter. Hij onderzoekt verder, liggen er complete stukjes aluminium in het carter en een berg alu en metaalgruis. In het oliereservoir idem.
Er zitten stukken aluminium bij die zo groot zijn dat als ze tussen de tandwielen komen de boel erop vastloopt. Laat staat dat er teveel gruis in de oliekanalen komt.

Ik door de facturen gelopen van de vorige eigenaar en hem gebeld: en wat bleek, de motor is in 2010 onder fabrieksgarantie gerepareerd in verband met een kapot gelopen koppelingshuis. Allemaal garantiewerk en bij een officiele Aprilia dealer vervangen.
Wat een rukwerk heeft hij geleverd. Er is zoveel rotzooi achtergelaten dat het blok erop kan vastlopen, laat staan dat je daardoor onderuit gaat.........

Dat is inderdaad k*t, maar je hebt het ook over een Aprilia he.. :+
 
Over dealers die het niks interesseert gesproken :(

Mijn Tuono is weg voor een beurt. Belt mijn dealer: er zit erg veel aluminium en metaalgruis in het filter. Hij onderzoekt verder, liggen er complete stukjes aluminium in het carter en een berg alu en metaalgruis. In het oliereservoir idem.
Er zitten stukken aluminium bij die zo groot zijn dat als ze tussen de tandwielen komen de boel erop vastloopt. Laat staat dat er teveel gruis in de oliekanalen komt.

Ik door de facturen gelopen van de vorige eigenaar en hem gebeld: en wat bleek, de motor is in 2010 onder fabrieksgarantie gerepareerd in verband met een kapot gelopen koppelingshuis. Allemaal garantiewerk en bij een officiele Aprilia dealer vervangen.
Wat een rukwerk heeft hij geleverd. Er is zoveel rotzooi achtergelaten dat het blok erop kan vastlopen, laat staan dat je daardoor onderuit gaat.........


Dus die troep zwerft al 4 jaar in je blok rond?
Motor in tussentijd nooit ververst? Anders was dat al wel eerder aan het licht gekomen lijkt me.
 
Dus die troep zwerft al 4 jaar in je blok rond?
Motor in tussentijd nooit ververst? Anders was dat al wel eerder aan het licht gekomen lijkt me.

Yep, al 4 jaar. De vorige eigenaar heeft thuis iets van 8 motoren staan van crosser tot klasieker (Suzuki GR500 2 tact racer) en ook een nieuwe Tuono V4. Hij heeft na die betreffende reparatie in 2010 in 4 jaar tijd 2000km met deze motor gereden en geen verder onderhoud gepleegd.
Ik heb hem gekocht met 6500 op te teller en heb er zelf 3500km mee gereden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan